19 Kasım 1936 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 8

19 Kasım 1936 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 8

404 No.2100—415 Donanmamızın Maltayı Ziyareti Maltayı ziyarete giden Donanmamızın ilk kafilesi 16 İkinciteşrin Pazartesi günü saat 11 de limanımızdan ayrılmışlardır. Bunlar Erkin denizaltı gelnisile Dumlupı- nar, Gür, Sakarya ve Birinci İnönü deniz- altı gemileridir. avuz zırhlısile, dört torpitomuz da, 17 İkinciteşrin Salı günü hareket etmişlerdir. Pazartesi günü saat 10,30 da Akay ida- reşinin Kalamış vapurile, Şirketi Hayriye nin 91 numaralı vapuru yirmi kuruş gibi ucuz bir fiyat mukabilinde birçok kimseyi alarak Haydarpaşa açıklarına gitmişlerdir. Bir kısım halk da motörletle, sandal- larla donanmanın etrafını sarmışlardı. Teş- yicileri taşıyan vapurlar ve motörler bütün donanmanın etrafını dolaşmışlar, Yavuzun yanına gelince durumuşlardır. Burada heyecanlı te- Kocatepe torpitomuz zahürat yapılmış, Amiral, zabitler veefradı, bu tsza- hürata, selâm vererek mukabelede bulunmuşlardır. va Yavuzun bandosu da milli ha- walar çalmıştır. Saat 11 de önde ana gemisi olmak üzere, denizaltı gemileri hareket ederek donanma- dan ayrılmışlardır. Mızıka sesleri ve halkın çoşkun tezahüratı arasında gemiler Marma- raya açılmışlardır. Bu sırada hava yollarından bir tayyare de alçak- tan uçarak uğurlamıya iştirak et- miştir. Salı günü kalkan gemilerle, bu ilk kafile, Boğaz dışında birle- şerek doğru Maltaya gitmişlerdir. Donanmamız, Cuma günü $,5 de Maltaya veracak, ve orada beş gün kalacaktır. Ayın 26 ncı günü sabahı Maltadan hareket edilerek 28 inci . m > Yavuz zırhlımız günü öğleden sonra Pireye varılacaktır. Ikkânunun üçüncü günü Donanma İz- mire, oradan da İstanbula dönecektir, İngiliz filosuna iadei ziyaret maksadile yapılan bu seyahatte İngiliz donanması Maltanın 20 mil açığında gemilerimizi kar- şılıyacaktır, Âmiral büyük merasimle karşılanacak, karaya çıkınca karadan atılan toplarlarla selâmlanacaktır. Maltada, her gemide bir ağırlıyıcı ge- mi tahsiş edilecek, müteaddit ziyafetler verilecektir, Yavuzda İngiliz dananması erkânına üç ziyafet verilecektir. Yavuzda bir Ata- türk köşesile bir de inkılâp müzesi hazır- lanmıştır. Donanmamızın ayrıca Selâniğe âe gide- ceği haberleri asılsızdır. Yavuz teşyi edilirken