4 Ağustos 1938 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 17

4 Ağustos 1938 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 17

Ne. 2189 —504 İhtiyatla merdivenleri indi. Uşağa gündüzden tenbih ettiği beygir, kapının yanında kendisini bek- liyordu. Korkulu gözlerle pencereleri bir müddet tedkik ettikten sonra hayvanın üstüne sıçradı. Ve nal sesleri, rüzgârın uğultusu arasında kaybolup gitti. Ayni saatte, viran bir kulübenin içinde, titrek bir mum ışığının ianeşile durmadan yazan bir adam, arada sırada kulübenin delik deşik kaplamasında korkunç ıslıklar çalan fırtınayı dinliyor; sonra gene başını iğerek yazmağa devam ediyordu. Birdenbire kulak kabarttı, Dört nala gelen bir süvari kulübenin önünde durmuştu. Bir dakika sür- meden kapı şiddetle vurulmağa başladı. Hüber Gran dehşet içinde kalmıştı. ne baştırarak ayağa kalktı ve seslendi: -— Kim 0f.. — Benim.. Pola.. Aç Hüber... Çabuk aç. Genç adam düşmemek için masaya dayandı. Al- nında iri ter taneleri kabarmıştı. Yumruklarını sıkarak : — Fakat bu nasıl kabil olur? diye mırıldandı. Kapıya inen darbeler sıklaşmıştı. İki adım atarak haykırdı — Ne istiyorsunuz 1.. — Çabuk aç Hüber... Allabaşkına aç! Hüber Gran bir hamlede kendini kapının önünde buldu ve sürmeyi çekti. Pola içeri girer girmez kapıyı kapamış ve genç ellerine sarılmıştı : — Hüber, beni affet!. İkimizde bir ihanete kur- 'ban olduk.. Sana her şeyi anlatacağım... Genç kadın ağlıyordu. Hüber dalma sükütu mu- bafaza ederek onu bir iskemleye oturttuktan sonra karşısına geçip kollarını kavuşturdu Markiz ellerini yüzüne kapayıp hıçkırmağa devam ttikçe aralarındaki süküt mesafesi gittikçe açılıyordu. Nihayet genç bestekâr, dudaklarında ac1 bir te- “bessümle ilk sözü söylemeğe cesaret etti — Buraya niçin ve ne selâhiyetle gelebildiniz Markiz cenabları1.. Bu sual Markize cesaret verdi ve bütün vakayii ona hikâye etıneğe başladı. Hüber Gran bu sözleri dinlerken, ayakta sallan- dığı için, düşer gibi yatağının kenarına ilişmişti. Markiz sözünü şöylece birtirdi : — Seni daima büyük bir aşkla sevdiğimi itiraf ediyorum Hüber.. Beni kabul edersen Markiyi derhal terkedebilirim.. Ben genin için her fedakârlığı gözü- me &lmağa razıyım, Zaten bu gece, türlü tehlikeye rağmen buraya gelişim bunu ispata kâfi değil mit. Söyle Hübez, beni hâlâ seviyor musunf., Hüber onun dizlerine kapanarak ellerini gözyaş- Jgrile zalatmağa başlamıştı. Hıçkıran bir sesle dedi ki: — Seni nasıl ve ne derecede sevdiğimi anlatmak için söyliyecek söz bulamıyorum... Tekrar bana döne- cek olsan aaadetimden mutlaka çıldırınnm diye kor- kuyorum... Senin matemini tuttuğum şu birkaç ay zarfında ne hale geldiğimi gözlerinle de aniıyabilir- siü,.. Bsk gehrem ne kadar satardı. Gözlerim ağla- maktan buğulu görüyor... Elini kalbi- — Hakikaten pek fazla 0; tasdağiğm Hüber... > yianığ ve — Bana hdyalımı ve neg'emi iade #ğecek sensin Pola... - — Bunu muhakkak istiyor musun 9.. — Sorman beyhudedir... Markiz genç bestekârın güzel bağını svuglari, sına aldı. Dudaklarını saçlarında ve sinmüş pi e rek dediki; — Kocamdan ayrılmak için ne mümklinse yağı sağım. Muvaffair olacağımı da kuyyotis timi eği. yorum... Zira Marki mütfiehimdir.. birbirimizi dg#ima sevelim, Biçer * > — Bundan şüphen olmasın şevgilim... Markiz Pola bir saat sonre hayvsua rakfbedı gile tonun yolunu tutmug bulannyordu, İNTİKAM: Ertesi sabah, Marki çak bir odasına girmişti. Karısının Yalıda li onun gözleripe dikerek dedi Xi; - — Dün gece geş uyduğunas için bk debi erken rahatınısı keçızmak Göz bakalım.. Segilinizle uyuşabildiniğ ii LE Markizin şüzünde bir damla kan kalığlı, den sıçrıyarak ayağa kalktı ; — Ne demek istiyorsunuz f.. — Ooo!. Birbirimizi çok iyi anlıyoruz muhheğn. zevcem... — Hayır!.. Anlamıyorum. Ne demek isti sunuz ).. — Görüyorsunuz ki, şu şaşkın tevmdarını sında gülmekten kendimi DEAR yapı paat dokuz sularında süvar olduğunuğ yirmi adım gerisinde sizi takib eden bir yi şüphesiz fark edemediniz.. Çünkü, rültülüydü ki... Markiz bayılmak raddesine gelerek bir ya arkasını duvara dayadı. Sonra birdenbire do dedi ki: — Pekâlâ.. Mademki her şeye şabiş eldnuni, iü halde bir arada yaşamayızın kabili ölmadiğim oaöş mışsınızdır. — Şüphesiz |.. Genç kadın pek kolaylıkiş işittiği bü pi vab karşısında hayretten hayrete larına emin olamıyarak tekrarladı: 4 — Demek ki, aymlacağız... — Evet — bali alay ediyorsunuz gibi geliyor. — Aslâ!., Kısa bir süküttan şonra Markl gedi ki . — Vadınizi yerine getirmek üzere bü gecâ onu ziyaret eder ve müjdenizi veriiniz.. X: sağa itibaren de serbeatsinik... Markiz kocasına minnetle baktı. Bu gdpa deg ki, zannettiği kadar tea rail değildi. kara bir geşle mukâbele etti: — Teşekkür ederim Mazisi, 2 - — Devası vadi