18 Ağustos 1938 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 17

18 Ağustos 1938 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 17

208 SERVETİFÜNUN No. 2191—306 UYANIŞ Yedi günde bir SERVETIFÜNUN yerine çıkar Türk gazetesi Talafen : 2-5013 KURULUŞU : 1891 Telgraf : İstanbul Uyeniş Okuyucu. Yazıları Abonesi : Türkiyede; yıllığı 1000, altı aylığı 600 kuruştur. Garetamisa ilân varecakler, İstanbulda Kamal Salih, Holer Sa snon ve Huli İlan Şirketine gitmelidir. Yabancı ülkelerde 1250 kuruştur. Bir sayısı 7200 Kuraşbır Bir Bekleyen var Bırakın bulayım, başka diyarı Orada sevgimi, bir saklayan var. Hasretle sırayım, geçen baharı, Kurumuş yolumu çiçekleyen var. Buranın kuşları şakrak ötmeyor; Gönlümde acımı hiç uyutmıyor. İçimin ceylânı, burda yatmıyor. Kalbime orada ses ekleyen var. Burada ümitler, soluyor birden, Bütün renkler sarı oluyor birden. İnsanı istırap alıyor birden; Orda hayalleri, gerçekleyen var. Yarin gölgesinde, orda yatayım; Kalbimi sevgiye feda edeyim. Bırakın, bırakın çabuk gideyim; O iklimde beni bir bekleyen var. Emin Ülgener Camlar ardında gece B. Yaşar Nabi'ye Camlar ardında gece Ruhuma dökülünce Camlar ardında gece... Bu nasıl bir bilmece?. . Sızısı ince ince Camlar ardında gece. Fırtınalı gecede Niçin hatıralar mor?... Fırtımalı gecede. Bu bir sürü cüce de Uzatıyor bana kor Bu bir sürü cüce de. Nedamet şarkısıdır. Bu duyulan gecede!... Nedamet şarkısıdır. Ruhum geceye haykır; Azıyor işkence de, Ruhum geceye haykır! Süleyman Şahin Bir kadın ile erkeğin evlenmesi de ayrı bir me- seledir, kadın ile erkek birbirlerile hayatlarını birleş- tirerek «Jupiter» in mahlükuna rücu ediyor demektir. Bizim bildiğimiz ise erkeklerin babası «Adem», ka- dınların anası «Havva»dır. Peki ama «Adem» ve «Havva» dan evvel dünyada ne vardı. İşte benim de, sizin de hattâ filozof Bflâtunun da beynini tırmalıyan mesele bu yat. Her nedense biz insanlar erkek ile kadın arasın- da farklar aramak isteriz. Dikaat buyurtuluyor ya, biz insanlar diyorum. Erkekler kadınlarda fark aradığı gibi kadınlar da erkeklerde fark ararlar. Sanki üzerlerine vazifeymiş gibi... Halbuki kadın hayat sahasında erkeklerle ya- rış etmek şöyle dursun bazan onları yaya bile bıra- kıyor. O halde kadınla erkek arasında aradığımız fark vücut teşekkülâtı itibarile olabilir. Bunları da hemen hepimiz biliriz. Erkek kadını dâima kendisinden daha narin ve ki- bar yapılı görmek ister. Şüphesiz ki, her şeyin aksi olduğu gibi kadın da erkekli iri, geniş omuzlu gör- mek ister. «Cinsi cazibe» diye bir kelime ortaya çıkmış bil- mem hangi Amerikalı artisi de <cinsi cazibe) varmış. Hattâ küçük bayanlar bu flimlerini seyrettikleri «cingi cazibe» li artiste benzemek isterler. Bütün bunlar kim içindir ? Tabii erkekler içindir. Bir kadının bir erkeğe vücudünün her hangi bir kılını gösterirken duydu- gu zevk ve gurur bir kadıpın diğer bir kadına yeni tuvaletini gösterdiği zevk ve gurura hiç de benzemez. Keza erkekler sabahtan akşama kadar çalışırlar ça- balarlar, ter dökerler kim içindir... Nurullah Tilgen Yeni eserler : Akdenizde bir yaz gezintisi Faik Sabri Duran'ın bu yeni seyahafnamesi çok nefis bir kapak içinde henüz yeni neşredildi. Coğrat- ya Üstadımızın bu son eseri de, bundan evvelkiler, bilhassa geçen yıllarda intişar eden «İstanbuldan Londraya çileple yolculuk» ve «Bir Türk kızının Ame- rika yolculuğu» eserleri gibi gezip görüle yerler hak- kında hem eğlenceli, hem de gerek seyahat intiba- ları, gerek tarihi ve coğrafi malümat noktasından çok istifadelidir. Okuyucularımıza hararetle tavsiye ederiz. Fiyatı 1 liradır. AHMED İHSAN Basımevi Ltd. e