18 Ağustos 1938 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 6

18 Ağustos 1938 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 6

SERVETİRÜNUN No, 2191—506 Sovyet artistik fotograf Sergisi Yazan: Nihad Pınarlı Güzel sanatler akademisinde Sovyet artistik ofoloğraf sergisi Sovyet Rusyanın Avkara büyük elçisi bay Trentiev tarafından 13 ağustosta açılmıştır. Bu sergi Sov yet sanatkârlarının çektiği muh- telif (o mevzulardaki fotoğraflarla doludur. Sergide 60 san'atkârın 250 eseri teşhir edilmektedir. Bil- hassa yeni sergi salonunda açılışı ve çok muntazam tertib edilişi tebrike şayandır. Eserlerde başlıca göze çarpan şey gayet teknik oluşlarıdır. Bu (260) artistik fotoğraf kolleksiyonunda Sovyet milletinin hayatı günü gününe takip edile rek tespit edilmiştir. Gösterilen resimlerin anlayışla hazırlanmış oldukları ilk bâkışta | göze çarpmaktadır. Işıkların tevzi isabeti, kompozisyon ve sanatkâ rane rötuşler dost milletin bu sa- hadaki kabiliyetini bize bir kere daha tanıtmış oluyor. Sergide İgna Toviç'in (Üzümlü kız) adındaki eseri, gene onun Ç0- cuk bahçesinde adlı diğer bir ese Ti ve Türk Sovyet futbol maçını gösteren fotoğraflar çok enteresan- dır. Serginin en kuvvetli portrele- rinden biri de (Avcı kazak) isimli olan fotoğraftır. Rozenla'nın tay- yareden atlayışı cidden heyecanlı bir resimdir. Takdire değer buldu- gum bu sergi Türk Sovyet sanat- kârlarının birbirlerile anlaşma iler- leyişi itibarile mucibi memnuni- yettir. Zevkle gezdiğim güzel sergide iki saat kalmıştım. Lâkin bana öy- le geldi ki, henüz biriki dakikaol- muştu. Nihayet kafamda güzel his lerin yerleşmesile oradan ayrıldım, Gözlerimin muhtaç oldukları ka- dar güzel şeyler görmesinden mem- nundum. Akademi binasının salo- nunda birkaç arkadaşa rastladım, hepsi memnun görünüyorlardı. Nihad Pınar'ı Di Yeni bir tefrikaya başlıyoruz: A 9 1 Saf Bir Kalb! Büyük garb edibi Gustave Flau- bert'den, dilimize Ferid Namık Hansoyun temiz ve akıcı üslübi- yle çevrilen bu eser, Uyanış oku- yucuları için. edebi bir ziyafet, olacaktır. Sovyet artistik fotoğraf sergisinden bir köşe Fr