20 Ekim 1938 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 14

20 Ekim 1938 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 14

. SERVETİFÜNUN No. 2200—315 Üürov'an ölümü erd dolaştı. Bu sarışın & sonra daha gürel- Beyaz Perdede Hakiki Bir Sanatkar: Gary Cooper! Yazan: gösterecek fırsatı böylece bulabil- mişti. Onu ilk angaje eden Para- munt filim, sirketi direktörü şöyle diyor : : — Bana uzun boylu, garib yüz- lü, biraz saf görünüşlü bir kovboy lâzımdı. Günlerdenberi önümden yüzlerce koyboy geçit resmi yap- mıştı, Fakat hiç birisinde aradığım mânayı butamamıştım. Nihayet Gairy ile karşılaştım, Onu İlk gör düğüm zaman düşüncelerimin bü kadar hakikat olmasından dolayı hayret ettlm. Sâf bir yüzde zeki bir çift gözün samimiyetle parla- dığını gördüm. Ve hemen kendisini angajo ettim. 'Fesadüfün geripliği şuradadır. Sekiz sene evvel ilk çalıştığı filim şirketinde şöhretini bulan Garry per oradan âyrılırken sinema Nihad Pınarlı direktörüne (bir gün geleceğim be- ni bekleyin, size şöhretimi borçlu- nen sevimli isminde çok enteresan bir filim çevirmiştir. Merko Polonuu sergü- zeştii hayatını canlandıracak ondan iyi bir artist aramak beyhudedir, Onda ne Rober Taylor'un hafif meşreb güzelliğini ne de Klark Gebil'in şimarık tavırlarını göre- meyiz. Sade, asdelik içinde olgun bir güzellik taşıyan bu artist şüp- be yok ki bütün isimleri duyulan jön prömiyelerden üstündür. Gül- mesini, konuşmasını bilir, O sevmesini de biliyor Holivut kadınları onu en güzel öpen erkek diye tanıyorlar. Hayatında kadınların mühim Garry Cooper büyük muvaffakiyet kazandığı “Marko Polo, filminde