20 Ekim 1938 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 4

20 Ekim 1938 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 4

SERVETİFÜNUN » No, 9300—315 mene arasında bir dedeniz yolu Bir vapur haftada üç defa İstan- “adar körlez yolunu yaparken Değirmen- Giymek istediğim şeyleri matbaadan ba- nek, gönüller. Pazar günü Uğur geldi ve detirği, Geden paketi, tam Anadolu köylüsü olan | * Hüseyin hör vakit olduğu gibi güle a verdi, Açtım, bir çok gazeteler ve kitablar Bervetifiinmuna el attım. Açın- böyecana uğradım. m. 4ğinci yaşını kuğulerken bu yaşa "Başından skdik Bir bekei gibi durduğu >, dahi ileri gile bekeiliğe ve eler. 48 yaş Değirmendere 10 Birinciteşrin 1938 benin tam 1030 gününde matbaayı bir gün bırakmadı. Servetilünunun harb harekâtını takib eden günlük nüz- hasım beraber çıkardık. Günlük nüshalar hep onun elinden geçmiştir. Mütareke feliketinde Türklüğü kazımak istiyen düş- manlar Servetifünunu edebi ve siyasi ehemmiyetli bir kültür ocağı sayarak derhal kapattılar. Düşmanların zul- mile 48 yıllık ömründe Servetifünun üç sene çıkmadı. Ona yeni hayatı Milli mücadele ve Cümhuriyet verdi; tekrar hayata avdet eyledi ve ortaya çıkt. Cümhuriyet devrinde Servetifünunun yeni teşekkü. lüne yardıma gelen arkadaşlardan Halid Fahriyi başda saymak mecburiyetindeyim. 189) de kurulan ve 48 inci yaşını kutluladığınız Servetifünun 1891 de doğimuş olan şair Halid Fahriye karşı derin bir saygı besler. Şizin gibi çok kıymetli evlâtları, Halid Fahri kendi sviâd Gavsi ile beraber Servetifünunda kendi etrafına topladı, Servetifilunun bugünkü yeni melküreci hayatı “kurduttu, Hiç şübhem yoktur ki yarım asırlık hayatın- da üç defa edebiyat ve kültür devresi kuran Serveti fünun şimdi sizlerin kurduğunuz yeni pesil ve mefköreci kültür devresine çok parlak bir istikbal bazırlıyacakdır. “ Ne mutlu bana ki, 48 senede 84 cildi ortaya koyup kütübhanemde yarım asırlık resimli tarih âbidesinin ku- rulması için bana muhtelif devirlerde candan yerdim eden kerdeş ve atkadaşlardan sonra sizleri de katşımda görüyarum. Bu bana 70 yaşına girmiş olduğumu unut- turdu. Ruhuma taze kuvvet verdi. Bundan dolayı Ha- hd Fahriye, onun İrymetli oğluna ve kadın erkek genç- lerden teşekkül eden yeni ve canlı ve kıymetli kültür grupumuza candan gönülden teşekkürler sunarım. # # Servetifünimun 48 inci senesini idrakini tebrik ve tesid ederek Sonposta gazetesi çok kadirşinas bir makalesini Birinciteşrinin İdüne müsadif çıkan Cuma günü neş- retti. Bu da benim yüreğime çok sıcaklık verdi. Hele makalenin başıma Servetifünumn birinci numetannın resmini koymuş olması, bana 48 sene evvelki ateşli ve acemi gazeteciliğimi hatırlattı, çok mütehassis oldum. Ahmed İhsan TOKGÖZ Kurum refikimizin bu vesile ile yazdığı yazıya da teşekkürler ederiz.