29 Aralık 1938 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 14

29 Aralık 1938 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 14

No, 3210—525 UYANIŞ 93 en sağlam prensipleri, en az teter- ruatla tesbit edebilmiştir. Türki- yenin yenileşmesi ve yükselmesi gibi hiç olmazsa, iki yüz seneden- beri devam eden mücadele, bizim rejimimizde ve prensiplerimizde, en sade ve ameli ifadesini bulmuş- tur. Mutlak olarak zikredilen hiç bir siyasi prensip, ifratı ve tefriti ve türlü şekilde yanlış tatbiki öne sürülerek, tenkid edilmekten kur- tulmaz. Partimizin hüviyetini ta- rif eden altı prensipimiz de, fena ellerde ve yaulış tatbikat ile eksik gösterilebilir. Fakat bu gayretler yersiz ve beyhudedir. Tam ölçüsü verilmediği halde faydasını muha- faza edebilecek, hiç bir ilâç yok- tur. Şimdiye kadar isbat ettik ki prensiplerimizi esaa olarak daima iyi ellerde bulundurmağa ve ted- birleri, zamanı geldiği vakit ce- saretle, fakat daima tedbir ve ba- siretle tatbik etmeğe çalıştık. Geç- miş zamanın mubasebesi &on zamanlarda, hiç bir milletin siyasi partisine nasip olmamış kadar müs- bet ve verimlidir. Gelecekte de cesaretle basiretin bize ayni müs- bet neticeleri vadetmekte olduğuna kat'i olarak kaniiz. Anlayışımızda ve icrantımızdaki anahtarda zasf göstermek şöyle dursun, milletin daima ilerliyen ve yükselen taze ve canlı anlayışı ile vatanımıza, daha neniş feyizler temin edeceği- mize katiyen güveniyorur. Aziz arkadaşlarım, Milletimizin en dar mubitleri- ne ve en küçük ihtiyaçlarına kâ- dar sokulup çare bulmağa çalış mak, önümüzdeki senelerin çalış malarında yeni bir tefrika olacak- tır, Halk çocuğu vatandaşlar tarar fından, halk içinde geçirilen bu çalışma hayatının, devlet otorite- sini, en geniş bir surette temin edeceğine, inanıyoruz. Hiç bir koruyucu tedbir, insan vücudunu hasta olmaktan kurtaramadığı gibi hiç bir milletin bünyesi de, en iyi tedbirler içinde, marazi arizâ- lar göstermekten kurtarılamaz. Fakat, vatandaşlarım emin olsun- larki, uyanık, dikkatli ve vazife hissini beşeri her duygunun üstün- de tutan vazife sahipleri olarak, milleç idaresinde lüzumlu görüle- cek tedbirleri, zamanında ve kara- rında almakta asla tereddüt etmi- a Noel Babanın Avrupaya Yılbaşı hediyeleri — Heyhatii Bu sene de benden hep böple hediyeler, istiyorlar. yeceğiz. Vatandaşlarımın, Büyük Millet Meclisi etratında, ve sade bir vatandaş olmakla hayatın bü- tün gururunu dolduran Reikicum- hur etrafında tesanüdü o derece- dedir ki, icabederse bütün Türk milletini, variyle ve caniyle bir hudut üzerinde, simdiye kadar bu millet tarihinde görülmemiş sürat ve hevesle toplıyabileceğimizden asla şüphe etmiyorum. Aziz arkadaşlarım, Vatındaşlarda ve teşkilâtı es siyenin tarif ettiği vatandaşlarda, bu vatanın daimi sahip ve sakin- leri sıfatiyle, emniyet içinde yaşa- mak huzuru kalbi, Türkiye Büyük Millet Meclisinin ve cumhuriyet hükümetinin samimi hedefidir. Hiç bir milletin kendisine uygun gör- düğü bir tedbir bizim memleketi- mizde taklıt olunamaz. Hiç bir vatandaş, kanunların kendisine temin ettiği nimetlerden mahrum edilemez. Huzur içinde, müşterek vatanın yükselmesine çalışmak &a- hası, bütün vatandaşlar için açıktır. Bu memlekette, bütün kuvvetleri özünde toplamış olan tek kudretli varlık, Türkiye Büyük Millet Mec lisidir. Onuu tedbirleriyle, teşkliâti esasiyesi ve kanunlariyle, hepimiz üzerine teveccüh eden mükellefi- yetlerimizin üstünü ve nâzimıdır. Aziz arkadaşlarım, Sizi muhabbetle selâmlarım. Sizi gönderen teşkilât arkadaşları- mıza ve içinde yaşadığınız iyiliği ve memleket yuvalarını Gönel Başkanınızın sevgi ve #aykılariti beraber götürmenizi isterim.