29 Aralık 1938 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 5

29 Aralık 1938 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 5

No. 2910—525 UYANIŞ 83 1939 un eşiğinde Yeni yla giriyoruz. Eski yıl, son aylarında, bütün Türk. lüğün kalbini yaralayan bir matem havası yarattı : Atatürk öldü. Bu iztirab çok büyüktü, çok darindi, fakat Türk mille- tinin Ebedi Şefi arkasından vazifeleri de duyduğu iztirabı kadar sonsuzdu. Onun eserine devam etmek, ona karşı en sönmez aşkımız olacaktı, O za- man, Atatürkün en yakın ül. kü arkadaşı kahraman İsmet İnönünün asil çehresi ve. inkılâb ateşi öle parlıyan gözlerine baktık. On yedi milyonun bu müşterek bakışında ne samimi bir anlaşma oldu. Bunun için. dir ki, ruhumuzda, yeni bir coşkunlukla istikbale atılmak arzuları genişledi. Sonsuz ma- temden sonsuz ümil güneşine doğuyorduk. Lozan ve İnönü kahramanının, sevgili o Müli Şefimizin karşısında bugün işte bu hisle bu devamlıülkü yolunun yolcularıyız. O, Atatürkün her eserini on beş yıldır nasıl taş taş üstünde yücelttise yarın da ye- ni eserleri öyle yaratacaklır. Yeni yıl bunun için yurdumuza ve milletimize hep yeni bahar- ların, yeni şafakların, yeni parıltıların yılıdır. Yeni feyiz. ler bekliyoruz. Oda bize büyük bir inanışla bunu müjdeliyor. Demek ki yeni yılın eşiğinde Ulu Şef Atatürkün hdterasile gözlerimiz yaşarırken kalbimizi kapkara yeislen sıyıran muci- zeyi de ancak İsmet İnonüne borçluyuzdur. Vatanın şerefli Kumandamı, Partimizin değiş- mez Başkanı ve büyük inkılâb evlâdı yüksek İnönünün arka- sından yeni girdiğimiz yılın her sahadaki inkişaf ve tekd- mülüne de buimanın hazile atı- hyoruz. Bu hakikati şöyle de hüldea edebiliriz : Türk Cümhuriyet devrinin parlak günleri dün gözleri kamaştırmışlı, yarın daha faz- la kamaştıracaklır, Yeni gireceğimiz 'çalışma yılı hepimize kutlu olsun ! Halid Fahri Ozansoy Ölümünün 2 inci yıldönümü münasebetiyle /stiklâl Marşı Şairinin hdtırası anıldı Şair Mehmet Akifin ölümünün ikinci yıldönümü münasebetiyle mun mezarı başında ve bilâhere Üniversite konferans salonunda birer ihtifal yapmışlardır. İh. tifallerin birincisinde Akif için yapılacak anıtın lemelalma töreni de dora edilmiştir. İhtifale ayni zamanda Edebiyat fakültesi doçenilerinden Nihat Tarlan ve Mehmet Akifi 8€- ven yakın dosiları da iştirak ediyorlardı. Gençler mezar başında hep bir ağızdan İstiklâl marşını söylemişler, Akifin en çok beğendi. Üniversite gençliği merhu. ği Kuran suretleri ve Çanakkale şehitleri manzumesinin bestelenmiş olan kısmı Hafız Sadeltin tarafınden okunmuştur. Askeri Tıbbiyeden Fethi, Akife kısa bir hitabede bulunmuş ve mezarin lemelalma töreni yapılacak toplantıya son verilmiştir. Üniversite konferans salonunda Üniversite Edebiyat fakültesi talebeleri tarafından hazırlanan ihtifale saat 18,30 da başlan. maşlır. Toplantıda rektör, dekanlar ve Akifin dostları hazır bulunmuşlardır. Evvelâ hep bir ağızdan İstiklâl marşı söylenmiş, büyük şairin ruhu için bir dakika süküt edilmiştir. Bundan sonra Edebiyat fakültesi doçenilerinden Ali Nihat Tarlan Akifin edebi şahsiyeli mevzuu etrafında bir söylev vermiş, şairin edebiyat âlemindeki mevkiini çok önce bir ifade ile tebarüz ettirmiştir. Ali Nihadın söylevini müteakip İstiklâl marşının güftesi Edebiyat fakültesinden Şükrü ve «Çanakkale Şehitleri» Edebiyat fakültesinden Mehmet Kaplan tarafından okunmuştur. Twp fakültesi hayati kimya asistam Doktor İhsan ve Tıptan Nuretlin de birer hâtabede bu- Wumuşlardır. Hilabeleri müteakip; Hukuktan Naki Tezel Tevekkül, Edebiyattan Rami Mahalle Kahvesin- de, gene Edebiyattan Zeki Ömer Bülbül şiirlerini okumuşlardır,