16 Mart 1939 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 9

16 Mart 1939 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 9

No. 2921—536 UYANIŞ SEÇİMİN MANASI İntihaba iştirak etmekle milli hâkimiyet hakkımızı kullan- mış olacağız. Her zaman iyiye, doğruya ve güzele doğru giden asli mil- letimiz, Büyük Atamızın &bedi hâtırası ve Milli Şefimiz İsmet İnönü'nün işareti önünde iğilerek bu vazifeyi yaparken bütün dunyaya ve insaniyet allesine karşı halkcı rejimin çok temiz bir kuvvet membai olduğunu gösterecektir. 15 Mart Çarşanba günü Türk va- tanının her yerinde yeni kuracağımız Bü- yök Millet Meclisi için ikinci münte- hibler seçimi başladı: Genç, olgun, ihtiyar, bötün vatandaşları rey sandık- Jarr önüne çağıran bu milli imtihan beş gün sürecek.. Ondan sonra da saylâv seçimine hazırlanacağız. Önbeş senelik bir inkilâbin bütün muvaffakiyetli, feragatli ve yorucu çalış- malarından başarıyla çıkan Türk milleti, hiç şüphesiz Türk tarihine her dört yıl da bir doğan bu imtihandan da zaferle çıkacaktır. Halkeı bir devlete karşı borçlu ol- duğumuz milli vazifelerin en başında gelen intihab hepimiz için hem bir va- zfe, hem de bir hakktır. Vatandaş, intihaba iştirak etmekle milli hâkimiyet hakkımızı kullanmış ol- Acağız. Her zaman iyiye, doğruya ve güze- le doğru giden asil milletimiz, Büyük Atamızın ebedi hâtırası ve Milli Şefi- miz İsmet İnönü'nün işareti önünde iği- lerek bu vazifeyi yaparken bütün dün- yaya ve insaniyet ailesine karşı halkcı tejimin çok temiz bir kuvvet membaı olduğunu gösterecektir. Yurddaş!, teşkilâtı içinde her türlü ihtiyaçlarımızı bulabildiğimiz siyasi par- timizin yüksek idaresi tarafından göste- rilen namzedlere rey vererek Türk de- mokrasisinin bütün tarih çerçivesini dol- duran pek tabii ve eski bir ananemize sadık kaldığını göstereceksin. İntihablarda şahsından ziyade mille- tin menfaatine en uygun prensib ve pro- gramları tatbik edecekleri seçmek lâzım- dır. Bunda yurddaşlar delâlete mubtaç- turlar. Türk yurddaşının muhtaç olduğu bu delâleti yapan siyasi partimiz seçtiği namzedlerle devlet otoritesini kuvvetlen- direcek, milli menfaatlerimizi feyizlen- direcek yolu hepimize gösteriyor. Memleket işlerini daima en iyi eller- de bulundurmak, Atatürk rejimini, ve İnönü tarihini yükteltecek taze ve canlı bir Türk ailesi kurmak Cümhuriyet Halk Partisinin en büyük idealidir. Bu ideali senin yaşamak kabiliye- tinden, istiklâl aşkından, irade kudretin- den alan Cümhuriyet Halk Partisinin seçtiği namzedler ve onların seçecekleri saylavlar yaşatacak, vatanın istikbalini emanet edeceğimiz en kuvvetli unsurlar onlar olacaktır. Bu temiz idealin sahibi yüksek ve asil karakterli yurddaşım, daha birkaç gün evvel İstanbulumuzu şereflendiren Büyük Şefimiz İsmet İnönü, Üniversite- de Türk eriğin hitab ederken di- yorlardı kı: “Milletler için en büyük kuvvet, her silâhdan keskin, her kudretten üstün en büyük kuvvet, kendi evlâtları arasın daki birlik kuvvetidir. Bilhassa nüfusları çok milletlerin benüz insaniyet ideali için istikrar bulmamış hirs siyasetleri karşısında, nüfusları daha az milletlerin başlıca dayanacakları kuvvet kendi iç- lerindeki, kendi aralarındaki nifaksız be- raberlik kudretidir. Memleketimizin hali bu bakımdan çok kuvvetli ve çok ümit- lidir. Bütün dünyanın dikkatli gözleri önünde birlik ve beraberlik gösteren Türk milleti kendine ve iradesine itima- dını göstermek için yeni bir fırsat bu- aca ktır. Aziz yurddaş, kurtuluş ve kuruluş tarihimizin büyük kahramanı Milli Şe- fimizin sana işaret ettiği bu fırsat, yeni seçimde bütün Türk milletinin vazifesine koşması, intihab hakkını kullanmasıdır. Milli Şefin sana nekadar inanıyor, karakterini nekadar yüksek ve sağlam görüyorsa, milli dâvalarımızın büyükle- çi azam: Mediha Muzaffer Baysal rinden biri olan intihab işinde de bu övgüye İâyık olduğunu göstermelisin .. Hiç bir milletin siyasi partisine na- sib olmıyan müsbet ve *erimli işleri başaran ve inkilâb prensiplerile yürüyen partimiz etrafında toplanarak seçim fa- sliyetlerimize canlı, neş'eli v* birliğimizle kuvvetlenen bir varlık vermeliyiz. Halk idaresinin, Cümhuriyetçi rep min feyizlerini tek kudretli bir varlıkda topliyan Büyük Millet Meclisi hepimi- zin en candan gayretlerimizle kurulacak ve inkilâb Türkiyesinin yeni başarılarını hazirlıyacaktır. Hepimizin ideali Türk vatanına, Türk milletine her vazifede hizmet ede- cek faydalı bir unsur olmak değil midir?. İşte bu öz ideali Cümhuriyet Halk Partisinin prensiplerinde ve namzedle- rinde bulacaksın !. Geçmiş meclisler Türk isüklâlinin ve yaşadığımız büyük inkilâbların nasıl kuvvet membat olmuşsa, yeni kuracağı- mız Büyük Millet Meclisi de İnönü ta- rihinin feyizlerini en geniş ölçüde temin edecek milli bir ideal kaynağı olacaktır. Vazife hissini beşeri her duygunun üstünde tutan uyanık yurddaş, seni, beni, bepimizi, Türk vatanını ve Türk istik- balini daima huzur, emniyet ve saadet içinde yaşatmak Büyük Millet Meclisinin ve Cümhuriyet hükümetinin en büyük hedefi ve en samimi vazifesidir. Milli Şefimizin söyledikleri (gibi “Büyük Millet Meclisi Türk milletinin en kıymetli hazinesidir. Geçmişde büyük zorlukları yenmiş olan Türkiye Büyük Millet Meclisi, gelecekde de büyük aaa- detlerin, zafer ve muvaffekiyetlerin bap hea kaynağı olacaktır, Yurddaş, inkilâb tarihimizin her dört yıllık bir dönüm yerinde bu vazifeyi görecek ve memleketin istikbalini yük- seltecek kudretli ellere sen el uzatacak, aziz ve kiymetli teyinle onları 15 başına sen çağıracaksın |. Bu şerefli vazifen hayatının bütün zevklerinden, bütün başarılarından daha üstün olacaktır. İlim, ahlâk, kanun, fazilet, vicdan ve karakter duygularımızı doyuran ve — Lütfen sayıfayı çeviriniz lu