20 Temmuz 1939 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 10

20 Temmuz 1939 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 10

No. 2939—554 UYANIŞ 137 atılmışlardır. Kâh genç erkek- İer, kâh da genç kadınlar/ta- rafından atılırlar. Bu sebebten denizde (hem kadının, hem de erkeğin ihti- yatlı bulunması lâzımdır. Ağa düşen için bir daha kurtulmak imkânı yoktur. güzel denizin içinde, güzelliğe bakarak öl- mekten başka yapacak iş kal- maz. Ah deniz ve kadın ne güzel şeyler.. Fakat ne olurdu, birde şu ihtiyarlık bulunmasaydı !.. Deniz ve kadın, gençliğin bir hali, gençliğin bir zengin- liği, ihtiyarlığında (o hasetleri kabartan bir şeytanı, bir mel- aanudur. Deniz ve kadın, gencin gö- züyle başka türlü, ihtiyarın gözüyle gene başka türlü görü- 'nâyor. Gencin karşısında deniz ve kadın, geniş ufku altında saa- det fışkıran bahtiyarlık getiren bir mübeşşirdir. İhtiyarın karşısında ise, he- men kabaracak, boğacak bir katildir. Çünkü ihtiyar onlara baktıkca, hasetle yanan kalbin- de, alevlerin daha ziyade ço- ğaldığını hisseder. Fakat deniz ve kadın kar- şısında ihtiyarında bir arzusu vardır. İçini çekerek şöyle der: — Ne olur, yalanda olsa, gene şu kalb ağının içine düş- seydim de orada boğulsaydiım!... Ah bu ne tatlı bir ölümdür. Kalbin ağına düşerek ölmek... acaba bunu istemiyecek tek bir kişi vatmıdır?... Banyodan sonra... Arnavudların menşeleri VE Türklükleri Üstad Rıza Çavdarlının yüzden fazla maheze müracaallu yazlığı bu uzun tarihi eser gelecek nushadan itibaren tefrika wiİileceküir, Bekleyiniz, Dikkatle okuyunuz. Bu mükemmel eserde ilii ve Harihi göreceksiniz. e >