20 Temmuz 1939 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 9

20 Temmuz 1939 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 9

İğt SERVETİFÜNUN No. 2939—554 Deniz ve Kadın nüz mayolu bir peri, efsane ma- sallarının canlı bir yavrusudur. Deniyor ki deniz, aşkı da. ha ziyade veren bir kuvvet, bir varlıktır. Kadın )küçük bir sandalin içinde, daha frevnak, daha parlak görünür. Onun kürekleri çekerken aldığı iti- nalar, en lâkayt insanları bile, alâka ile seyre teşvik eder. Ne doğrudur: Çünki deniz kadını gülmeğe teşvik eder. Gülen kadın ise her zaman daha biraz sevimli, daha biraz güzeldir. e Yalnız bu perilerin, yahut ta şeytanların denize attıkları Deniz sporların en zevklisi: Balıkcılık ağlar da vardır ki, bunların içine düşmemek için gayet ih- ruluğuna inanmak için her tiyatlı bulunmak icab eder. hangi bir plâja gidip görmeğe Bu ağlar, balıkları değil, lüzum yoktur. Resmini gördüğü-; fakat kalbleri avlamak için Denizi kadının, kadını denizin güzelleştirdiğini, son zaman pek güzel isbat etti. Nedim : «Yürü kalk sevdiciğim yürü Sadâbâda» Dediği zaman, karşısında, ipekli bir yaşmağın altında saklanmış, ince bir tülden gö- rünen bir kadin yüzüne bak- makla iktifa ediyor. Bunu bir saadet, kadının da denizi güzel- leştiren bir peri olduğunu zan- ediyordu. O bu kadarcığa bile hamdedivermişti. Ne mutlu bizlere ki, efsane masallarının içinde duyduğumuz deniz perilerini, bugün bütün güzelliklerile, dilgarib hallerile karşımızda canlı olarak görmek- deyiz. Deniz kadının, kadın da denizin güzelliğinin bir ayna- sıdır demekteyiz. Bunun doğ- Denizin ortasında mesud bir dakika...