26 Ekim 1939 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 7

26 Ekim 1939 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 7

No, 2255—508 dikten sonra bütün dünyanın tak- dir, ve gıptasini çeken ve milletler arası camiada lâyık olduğu mevkii sür'atle iktisab eden bir varlık ol- muştur, Türkiye asri bir devlet haline yükselirken Cumhuriyeteilik, milli: yetcilik, halkcılık, lâiklik, devlet- cilik ve inkılâpcılık vaaflarını ta- şıyan dinamik kudret, cihan ordula- rı arasında mümtaz mevkiini alan şerefli ve kuvvetli ordusuna daya- narak bilğfütur gaadete, refaha doğru koşmakta devam edip gide- cektir. > Geçen yıl Büyük Önderini, eş- siz kahraman Başboğun ve büyük kurucu ve koruyucuşı aziz Ata 'Türkü Okaybeden ve bu ma- temle derin bir kedere bürünen Türk milleti, İstiklâl savaşının İn. önü zaferlerini yaratarak bir aske- ri deha, Lozan sulhunü yaparak büyük bir siyasi kudret ve uzun yıllar hükümetin başında buluna- rak ve başarılarda bilfiil âmil olarak olgun devlet ricali Milli Şef İsmet İnönünü kendine Başbuğ seçerek refah yolunda, medeniyet yolunda, zafer ve sadet yolunda ilerlemekte devam edip gitmiştir. Netekim 712,340 kilometre murabbalık ge- niş Türk yurduna Hatayın iltiha- kı gibi mesud bir hadise de geçen yılın büyük başa- rıları arasında yer almıştır. Türk milleti 15 yıllık siyasi bir rüşdün büyük im- tihanını geçen yıl mu vaffa ki yetle vermiş vebu mu» vaffakiyetin seme relerini giyasi sa- hada, askeri saha- da, iktisdi sahada süratle iktitafe koyulmuştur. Yakın geçmiş- lerin yeniden hâ- tırlanması ve bü- yük bir harb baş- ladığı sırada Türk milletine verilen kıymet ve ehem- miyet ve uza&- -* UYANIŞ — Cümhuriyetin İlk yıllarına aid bir hâtıra: Halkçı İsmet İnönü bir köylü ile konuşurken 333 Türk birliğinin Timsali Reisicümhur İnönü tılan dostluk elleri, muvaffakiyet- ten muvaffakiyete koşan Türk milletinin kuvvet ve kudretinin doğurduğu mesud birer netayicden başka bir şey değildir. Camhuriyetin 162ncı yılıni hak- lı bir gurur, sonsuz bir sevinç ve geniş bir hazla kutlarken; etrafımı- zı taktirkâr bir hayranlar kafilesi çevirdiğini ve bütün medeni imil- letler tarafından sitayişkârane tebrik edildiğimizi görmek bizim gururu- muzda ve sevineimizde nekadar haklı olduğumuzu göstermektedir. Başımızda sonsuz sevgi ve iti- madımızı taşıyan büyüklerimiz ol- duğu halde, içimizde atiye itmiinan ile bakmaktan mütevellid büyük bir ferahlık duyuyoruz. Ve bütün bunları yalnız bir tek şeye, Cumhuriyetin feyyaz idaresine borçlu olduğumuzu biliryor ve iba- Bıyoruz. M. Sami Teziş