26 Ekim 1939 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 9

26 Ekim 1939 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 9

No. 225$—568 UYANIŞ 335 TÜRK CÜMHURİYET VE İNKILABININ BEKÇİLERİ: Kemalist Gençlik / Türk İnkilâbı 16 yılda, asırların içersine sığmıyacak, büyük işler başardı. Bu 16 yıl, her sahada şu- urlu ve azimli bir masainin ham- leleriyle, yükseldi. Fakat, Türk Cümhuriyetinin 16 sene içersinde ortaya çıkardığı en büyük eser, bugün bütün dünyanın hayranlıkla selâmladığı “Kemalist gençlik, dir. Yarın Türk Cümhuriyetini emanet alacak olan, yüksek iradeli, yorul- maz ve yılmaz bir gençlik kitlesi, Kemalist gençlik, bugün por meydanlarında, havalarda; Üniver- site sıralarında, bankalarda, halk- evlerinde, gazete mecmua sütun- larında; labratnarlarda, fabrikada, tarlası başında, yüksek değerini fade eden metodik, verimli bir mesaiyle, kendini gösteriyor. Yarın daha büyük işlerin başı- na geçerek, ayni iman bütünlüğü ve yurd sevgisiyle, daha mühim memleket vazifelerini de başaracak. Kemalizm, dünyaya ileri gö- rüşlü bir içtimai nizam getirmiştir. Bu inkılâbın en güzel bir hususi- yeti de kadına verdiği sosyal de- ger, içtimai ve siyasi haklardır. Bu sayede, Türk kadını da, lâyık ol- duğu müstesna mevkie yüksele- bilmiştir. Bu günün Türk kızları da, her sahada büyük bir enerjiyle çalışı- yor, ve dünya gençliği içersinde başlı başına bir mevki sahibi bu- Junuyorlar, İnkılâbcı Türk kızları her sa- hada birer e- nerji ve başarı timsalidirler Gençlik. Bu mefhum, en gü- zel manâsını Büyük Türk inkılâ- bında bulmuştur. Bizzat inkılâbı Türkkuşu talebeleri bir Tayyare üzerinde ders görürlerken yaratanların Türk gençliğine ver- diği kıymet ve ehemmiyet de bunu ifade eder, Atatürk, cihanşümül mücade- lesini hülâsa ettiği büyük Nutku- nun sonunda, yarattığı inkılâb ve cümhuriyeti Türk gençliğine ema- net ediyor. Yalnız bu, Kemalist gençlik için ebedi bir şeref teşkil eder. Bugün, Milli şef İnönü'nün et- rafında bir iman kitlesi halinde toplanan Cümhuryietçi ve idealist gençlik, yarın Türk vatanının is- tinat edeceği tek ve büyük kud- rettir.