16 Ocak 1941 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 4

16 Ocak 1941 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 4

“ türkiyenin bugünkü hükümet met- kezi olan Ankara bu sahadadır, Çok mühim bir eser olarak vücu- de getirilen su barajı Ankarayı ibya etmiştir, ve her tarafta ağaç yetiştirilmesi temin olunmuştur. Ankara türkiyenin yüreğidir. Zi- raat, sanayi ve madencilik mek- tepleri ve banka merkezleri bura dadır. Türkiyede yapılmış olan inkılâbın azametini iyice anlamak için ankarayı görmek lâzımdır. «İsviçreliler arasında Ankarayı tanıyanlar ve orada iyi hatıralar birakanların sayısı omühimeaedir. Bunların başında Cenevreli Profe- sör Malch gelirki son İsviçre İbti- hablarında İsviçre kantonları mü- rahhaslarından mürekkep Büyük Meclise reis seçilmiştir ve memle- ketimizde çok sevilmiş ve sayılmış bir zatdır». Hasbıhalimizi bitirmezden ev- vel İsviçrenin Bal arısı mecmua81- nin aynı nushasındaki yüksek fej- sefi düşüncelerden bir kaç tanesini daha naklediyorum : 1 — Hayal peşinde koşma, hır- sın önüne geç; kötü ceryanlardan kaç. 2 — Namus ve doğruluk ben- de oldukca kuvvetimden şüphe etmem, 3 — Binlerce sene yaşıyacak- miş gibi hülyalara düşme; ölüm gelir seni bulur. Yaşadığın müd- detce etrafındakilere faydalı ol. 4 — Ne geçmişler gördük, ne büyük imparatorlukların göçüp gittiğini okuduk. İstikbal dahi böyledir. İşin başı mensup olduğun millete hizmet etmekte ve kanaat ve İeragetten ayrılmamaktadır. 5 — En yüksek ahlâk fazileti, her günü, güya son gün imiş gibi, haris olmadan, alçaklık etmeden ve yalancılığa kapılmadan geçir mektir.» Bn yüksek felsefi sözler daima yazılmıştır ve söylenir. Bunların şimdi sık sık tekrar edilmesi İaviç- rede hâkim olan ve Avrupanın son müthişş muharebesile daha ziyade kaynıyan faziletli ruhun matbustta inikâslarıdır; onlardan bazılarını sahifelerimize naklet- meği biz dahi borç sayıyoruz. Ahmed İhsan TOKGÖZ 98 — Servetifünun — 2317 ân 5 Londradâ yeraltı şimendöfer yollarında yerleşip rahat yaşıyan ana ve çocukları Londra la yeraltı tüneline yerleşmiş olan bir adam rahatça okuyor ve fütursüz yaşıyor