10 Nisan 1941 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 6

10 Nisan 1941 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 6

Kuşlar DAMLALAR Yuzan : Esat Sadun Sümer ll Damlalar birer hıçkırıkdır. Ancak senin ahlayabileceğin bir hıçkırık.. Muttarit damlamakda olan bu damlalar, yüreğimde o en güzel kelime olan ismini nakşetmekde genin,, e Sağım dolum, önüm arkâm; bir yığın «Sen> lerle dolu.. Sen hayatıma kendim kadara Add — Servetifünun — 2329 karışan yegâne indansin., Sen Allahım kadar bana yakın ve yine Allahım kadar uzaksın.. Ve belkide bunun için, seni bu kadar büyük ve riyasız bir sevgiy- le sevmekdeyim. Fakat vakit o kadar darki.. Si — Yürüyorum.. Beni hiç bir zaman sana ulaş- tırmayacak olan yollarda yürüyo- rum.. : Adımlarımi, en güzel kelime ölan isminle tempolamakdayım.. Ve sen benden ne kadarda uzaksın. 4 — Bahar... Telaffuzu bile; kalplere neşe saçan mevsim bütün şaşaasıyla geldi. Her gördüğüm göz, tıpkı se- ninkileri andıran bir tatlılıkla ışıl- damakda... En bedbinlerin bile, çehresine tebessüm getiren bahar, bana an- cak büyük bir inkisar getirdi. Geçen ve daha evvelki bahar- larda yapdığım gibi, gene şu üç hecelik kelimeden teselli umdum : Bahara. Acaba geni böyle kaç bahar bekleyeceğim 1 Ve sen gelecekmisin * > Gel.. Ancak senin önünde diz çöken, bu kalbi dinlemeye gel.. Bekledim ve bekliyorum. .. Gelmeni bekleyeceğim. 6 — Sigaramın dumanını takip eden gözlerim, semanın o kendine has maviliğinde ışıldayan yıldızlara takıldı Yıldızlar.. Yıldızlar ki; menfaat bekleme- yen damlalar kadar temiz ve ve fakârdır. Onları şu dünyayı dolduran insanların bir çoğundan makul bulurum; Büyük ümitler vaad eden sabaha göz kırpar, dururlar onlar,. Tir Geleceksin.. Evet, buna ismin kadar inan- mışımdır: Geleceksin.. Bn geliş belki hayatımda olup ömrümün on iki yapraklık şiir defterine, üç sayfalık bir neşe bah- si katacak.. Ve ben de gülmeyi tatmış ola- cağım. Belkide cenazeme gelecek- sin Fakat mutlaka geleceksin de- gil mi? , gi — Yıllardır sarmakda olduğum bu yumak bitmiyecekmi $ Ömrümü sürdüğüm yolların sonu gelmeyecekmi ?