8 Mayıs 1941 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 11

8 Mayıs 1941 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 11

ÖZÜR — 293 ncu Sayıfadan Devam — geriye almayı ihmaj etnıedim. Et- medim ama naye yarar. Bilet sekiz kuruş otuzpara. Şimdi on para ne- reden bulmalı? Akşama kadar Kadıköyünde dölaşmağdık sokak bırakmadım. Burada eski arkadaşlarım kalaba- lıktı. Fakat bayram günü kim çı- kar? Herkes kendi $leminde. Aç- lıktan ve yorgunluktan mahvol- muştum. Artık ümidim son vâapur- da idi. Bu düşünce ile gittim si- nema kapısına nöbetşi gibi dikil- dim. Onbire doğru halk dağıldı. Tanıdık bir çehre görmediğim tak- dirde çıldıracağımdan şüphe etmi- yordum. Neyse eski arkadaşlardan biri belirdi. Yanında bir genç ka- dın vardı. Hemen çocuğu kolun- dan yakalayıp bir kenara çektim. Kadın şaşırmıştı. Arkadaşa vaziyeti kısaca anlatıp kendisinden on para istedim, Elini cüzdanına atacak oldu. Ufak paradan vermesini rica ettim. Parayı alır aimaz tuttum iskele yolunu. Hemen bilet alıp kuruldum güverteye, Yüksekkaldınımın basamakları- Dı onbin birinci defa sayarak İs- tiklâl caddesine çıktım. Açlıktan gözlerim kararmıştı. Kimseyi gör- müyordum. Tam Gelatasaray kar- şısında, Postahane binasında ya- nan ışıklar altında gözüme birkaç gececi memur ilişti. İçimden ba- tım onlara küfürü, Evime geldim, hemen birkaç lokma bir şey yedim ve kendimi yatağa attım. Bütün yorgunluğu» ma rağmen öfkeden uyuyamadım, Postayı icad edene, memurlsra, müvezzilere lânetler yağdırıyor- dum. Bütün çektiklerim onların yüzündendi. Nibayet dalmışım. Posta! diyen bir sesle uyandım. Önce rüya zannettim. Bütün gece postacılarla uğraşmıştım ve Freud mazariyesine; göre... Hemen yatak- tan fırladım. Kapıyı aralayınca müvezzi güler yüzle bir zarfla, bir tebrik kartı uzattı, Adamcağıza öyle bir bakışla baktım ki soldan geriye dönmesi görülecek şeydi. Tebrik şişkodan geliyordu. Hemen yırttım ve ayaklarımın altında giğnedim. Mektubu açtım. Halamdan ge- liyordu:* ZARAH LEANDER Güzel İsveçli (artist Zarah Leander'in &on <Unutulmaz balo gecesi» adlı filmi büyük bir mu- vaffakiyet elde etti. Zarah Leander Konser- vatör ribniyetli bir İsveç papazının kızıdır. Film çevirmezden önce İsveçin büyük tiyatrolarının sahpelerinde büyük roller almış olan Zarah Leander bugün sinema yıldızları arasında en cazibeli olan- lardan biridir. Sesli film çıkalıdanberi her filminde şarkı söyle- meye alışan Zarah Lean- der'in kocası sinema mü- nekkidi bir gazetecidir. Bu mes'ut çiftin üç ta- ne çocukları vardır. Ormanlarda biribirine giren hayvanlar. Yandaki resimde sulh ve sükü- netlerile insana kendini sevdirmiş olan geyikler. Yukarıdaki resim : Geyikle- rin günün modasma uyduğunu gösteriyor. «Oğlum, sana bayram harçlığı gönderemediğim için çok üzüldüm. Evin, bir aydır kiracisiz. Bunu sana çoktan bildirmem icab ediyor- du amu mektup yazdıracak bir kimse bulamadım. Ayın onbeşinde gönderdiğim yedi buçuk lirayı bir kenara biriktirdiğim üç beş kuruş- tan ayırmıştım. Bayram münase- betile biraz masraf ettiğimden do- layı yeniden para göndermeme imkân kalmadı. Gözlerinden öpe- rim» V, 6. O sırada gözlerimden yaş geldi. Artık parasızlık, sarı kâğıt filân gözümde yoktu. Bayram gecesini, eğleneu Beyoğlunun göbeğinde nöbette geçiren, sabah sabah evin- den ayrılıp ayağımıza mektup g6 tiren müvezzie ve bütün postaoi- lara küfür etmiştim. Şimdi hepsin- den tica ediyorum kusuruma bak- masınlar. Cümlesinden özür diliyo- rum. Ziya YAMAÇ 291 — Servetifünun — 2333