8 Mayıs 1941 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 9

8 Mayıs 1941 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 9

İlk muhim rolünü 1917 de «Belinde the door» adlı filmde deruhte etti. 13 ü sessiz olmak üzere 38 film- de baş rolleri oynadı. * Wallase Beery sporları çok se- ver: Ata binmeyi, kürek çekmeği ve bilhassa tayyareciliği ite Helu- votta meşhurdur. Honte Sienes İ- simli gölün ortasındaki, sahibi bulunduğu adaya her gün kendi tayyaresile gider. Amerikan hava orduşunda teğ- men rütbesi vardır, Wallace Beery, züppe, öğünen- lerden ve gevezelerden hazzetmez. Meşhur sinema aktirisi Gloria Swangonla izdivaocından bir çodu- gu vardır. Şiradi ise hayatının ye- gâne böevinci addettiği (Ceroll Ann isminde bir kızcağızı evlâtlık edinmiştir. Behçet GÜNEBAKAN KÜÇÜK DOSTTAN Hâdisesiz, Macerasız ve «bahar» sız kaldım / Her yıl kış sonu bende güzel bir tasfiye horeketi olurdu. Kışlık elbiserı, kışlık evim ve kışlık yaşa- yıştmla beraber, kışlık düşüncelerim, duygularım da tasfiyeye Ouğrardı. Bahara dalma duygulu, hâödiseli, müöceralı ve ümidi girerdim. Uyku- larım rahat, rüyalarim güzel, ha- yatım avâre ve neşeli olurdu. Hü- so, her sene dal uçlarında çat- liyon tomurcuklarla beraber, bende de bir değişme olur; kanım ısınır, höfizam durulur, adalelerimde bir yeni kudret; hareketlerimde bir yeni ahenk peyda olurdu. Bilhassa be harlar bir çoklarına olduğu gibi, banada hâdiseler ve maceralar ge- tirirdi. Bahar bir şarkı gibi gelir, bir şarkı gibi giderdi. Bu yıl öyle olmadı. Bahara gi- rerken ne yeni bir hâdisem var, ne bir maceram; ne kanımda bir ısın- ma, ne yüreğimde çarpıntılar. Hattâ hattâ, geçen baharların kalbimin bir köşesinde bıraktığı çarpıntılar bile biraz olsun arimadı; geçen Nisandanberi rüyalarımda dolaşan bir hâyâl bile uykularıma şimdi pek nadir giriyor, bir gün belki de büs- bütün vedâlaşıp, gidecek. Bu neden? Bilmiyorum. İhtimal sayısız fesirlar arasında, dünyayı yıkıp, savuran, birçok memleketler- de baharı önüne katıp götüren harbin de tesiri var. Fakat, sadece bu mu? lık ve neşeli baharlar gibi, soğuk ve neşe- siz baharlarda güzel olabilir. Yeter kt, gelen baharı sizinle birlikte pay- laşacak bir insan, sevilen bir insan olsun. Yazık, bu yil öyle olmadı. Kü- çük dostunuz hâdisesiz, macerosız ve “baharsız. kaldı. Küçük Dost bitti Yugoslsvya ve Yunanistana harb ilân eden Almanya çok üstün Balkan Harekâtı kuvvetler kulianarak ve zayiatı göze alarak Balkanlardaki harb ha- rekâtını da kısa bir zamanda neticeye vardırdı. Almanların zaferi bu kadar sür'atle kazanmış olmalarına başlıca âmil, Yunanistandaki müt- tefik kuvvetlerin anudane mukavemetine rağmen, karışık unsurlardan mürekkeb olan ve müteosniş bulunnuyan Yugğosliâv ordusunun daba seferberliğini tamamlamadan parçalanmış olmaşıdır. Bunda faik Al- man zırhlı ve motorize kuvvetlerile, şiddetli hava bhücumlarının da şüphesiz rolü vardır. Fakat parçalanan Yugoslâvya ve Giride nakle. den Yunan hükümeti nihai zafere kadar harbe devam kararlarını te- yid etmişlerdir. Bu sayıfadaki resimlerde Alman devlet reisi Hitleri sabık Yugos- iâv Kral Naibi Prens Pol ve refikasile birlikte; ve Yugoslâvyanın genç Kralı Majeste Piyer'i görüyorsunuz, Yugoslavya Kralı : Majeste Piyer > 295 — Servetifünun — 2353