8 Mayıs 1941 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 8

8 Mayıs 1941 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 8

< (ginema Dünyasından Portreler | Hayatı Wallace Beerry Hayatı bir hareketle başlar. Kan: sas City'de genç bir haylaz seyyar bir sirkin muazzam kervanını &ey- retmektedir. Yolda olan seyyar sirk fevkalâdedir. On &lti ya- şında olan bu haylaz pek tered. düt etmekden sirkin arkasından koşuyor. Bu kadar... Vardıklari ilk şebirde bir a- hırcının eksikliği ve onunımeveu- diyetinden haberdar oluyorlar, Genç tlrâriye bu mühim vezifeyi teklif ediyorlar ve böylece Wallace Be- erri kılavuz olmadan önee filleri yıkıyor. Fillerle çabuk ahbab oluveri- yor. Bir kaç vakit sonra onlari idare etmek vazifesini de derfhte ediyor. Bu yeni kılavuz vazifesin- dön çok gurur duşan Wallace Beerry böylece girkin hoş ve canlı hayatından zevk alıyor. Şehirlerden birinde sevmeğe, diğerinde içmeğe bir başkasında dövüşmeğe dördüncüsünde çile çek- meğe beşincisinde affetmeğe alı- şiyor. Kuvvetli gürbüz ve herşeyi bilen bir o adam olmuştu. Günlerden bir gün”pek çek tanı- dığı sirki terkediyor. Gırtlan ada- mın #abte, arslanın ihtiyar oldu- gunu biliyordu. Ayrıhrken sâdece fillere acidi. Fakat gitmesi (hangi tarafa, oldu- ğu mevzubahs degli) elzemdi. B- rodway'ın perede olduğunu bilmi- yordu, Fakât her bir vasıtaya baş- vurmakla oraya varacaktır Böyle 294 — Servetifünun — 2333 Sergüzeşt dolu WALLACE iri bir adamın şıklık, zerâfet, nük- te, güzel kadınlar ve gülüş kor- tiyesinde işi nef Evet Wallace Beery bir müsik hal'e angaje edi- liyor Burada esmer ve sevimli bir danaözle tanışıyor: Gloria Swan&on. Ayıya benziyen bu insan aşık oluyor. Gloria ise böyle erken kederi tanıyan bu mâsum kalple alay edip, saklanbaç oynuyor. Bel- ki Wallace'i utandırsın ve belki- de bu çılgın bir tarafından azap duymadan Gloria Swanson, Wal- lace Beery ile evleniyor. Cehennem hayatı. Hiç bir 2a- man sirkte, Walleğe, bu kadın ka- dar oynak, zayif fakat tehlikeli bir hayvana râstlamamıştı. Glorla'yi tezkediyor. Nereyef., Gelişi güzel, istikametsiz... Chjeago'da dört Bene yaşadık- tan sonra bir sefil oluyor: Şehrin batakhanelerinde dolaşıp içiyor Ba- dece tayfa, asker kaçakları ve yankesicilerle doşt oluyor, Böyle vakalarda daima kendini kurtaran reaksiyonlardan bir tane- si oluyor Kendi kendini aşağı, çekilmez bir insan gibi görüyor ve dünyaya hâyatını mahvetmek için mi geldiğini kendi-kendine soruyor. O zaman gene yola çıkı- yor. Hedefsiz, Avrupada fevkalâde bir sami. miyetle ifa ettiği yanlışlıklar ve maceralar dolu harikulâde bir sey- ahattan sonra Japonyaya gidiyor. Çok büyük güçlükler içinde çırpı- Wallace Beerry aile yuvasında bir adam: BEERRY narak burada bir kaç filmde reji- sörlük yapıyor. Fakat kendini hu- zur içinde bulmuyor. Burada, o- nun için her şey pek ufak. Günlerden birinde çantalarını hazırlayıp hareket ediyor, Amerika Brodvay. Gloria Swan- son... Şimdi Gloria büyük artist olmuş. Bu kadar çile çektirdiği bu sempatik “ayı, yı görmek istiyor. Fakat, hayat başka türlü arzu €- diyor. Japonyadaki işlere koyduğu sermayeyi iflâş yutuyor. Hiç bir zaman cesaretini kay- betmiyen firari cebinde metelik olmamasına rağmen bayatını ye- niden tanzim edecektir. Harikulâde bir enerjiye sabip ve kendine delicesine inaniyor. Ucuz bir lokantada, masa komşu- gu bir filmde roloynamak hakkın- deki fikrini soruyor. Bu «yıldız» kâşifi Carl Laemle idi, Artık iyice kendini intizama sokan Wallace Beery basit ve se- vimli Rita Gillan adlı bir kadın- la evleniyor. O andan gonra bu büyük serseri seyahat projeleri yapmaktan vazgeçiyor. Çok arzu ettiği saadete ermiştir, # Wallace Beery, 1 nisan 1887 de Konsns City (Amerika) da dog- muştur. Babası polis Noah Beey' dir. Kendinden bir yaş büyük Noah (o de sinema artiatidir) No. ah Beery Vallace Beery'nin kar- deşinin oğludur. Kendinden bir yaş küçük William adlı bir kar- deşi daha vardır. 4 İlk rolü bir komedi de İsveçli hizmetçi rolüdür. Rol oynarken elektirikçilik ve öperatöre yardım. da etmeğe meoburdu. Meşhur Kaystone'in komedile- rinde roller aldı, Günel als ilhineeli sil