28 Ağustos 1941 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 5

28 Ağustos 1941 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 5

i Başkumandanlık Meydan rmuharebesinin 19uncu yıl dönümü dola- yisiyle 30 Ağustos'ta Dumlupınarda Meçhul asker abidesinde yapıla” cak merasim proğramı 1, — Merasim, Dumlupınar'da 30 Ağustos günü saat 11.30da ya- pılacaktır. Merasim &miri birinci Kor komutanıdır- 2. — O gün, merasim başla- mazdan evvel, Meçhul asker âbi- desine; Büyük Millet Meclisi, Baş- vekâlet, Vekâletler, Ordu ve Cüm- huriyet H.P. Beden Terbiyesi genel direktörlüğü, Kızılay, Türk kuru- mu, Çocuk esirgeme kurumu, Or- du herp malülleri, Şehitlikleri imâr cemiyeti ve Türk basım bir- iiği adlarına birer Çelenk kona- caktır, Her makam, çelengini, kendine temsilen göndereceği bir memuru ile âbideye koyduracaktır. 3. — Bağlı listede adları yazılı 28 viijâyeti merasimde biri Parti ve Halkevleri, diğeri vilâyet umu- mi meclisleri adına seçilmiş iki zat temsil edecektir. Bu mümessil heyetler de, vilâ- yetleri adına bir çelenk koyacak- lardır. Çelenk tedariki zorluğunda kalan vilâyet heyetleri çam dalın- dan veya başaktan birer Çelenk ya- Pıp, üzerine rozetlerini bağlıyarak koyabilirler. 4, — Meraaime iştirak edecek kıt'alar: &) Askeri kıtalar: Mili Müdafaa Vekâletinin tü- yin edeceği miktarda) b) Afyon, Konya, İzmir izcile- riyle, İstanbul ve Ankara yüksek okullarını temsil edecek bir kısım talebe. (Mikdarı Maarif Vekâletince tes bit ve tertip edilecekti) ©) Beden terbiyesi gençlik ku- lableri adına bir mükellef kıt'agı. ç) Kütahya ve Afyon vilâyet- leri köy ve kasabaları halkının istiklâl harbine iştirak etmiş mü- eahitlerinden teşkil edilecek halk kıtaları, (Bunları Afyon ve Kütehya vi- lâyeti Parti reisleri müştereken tertip ve teşkil edeceklerdir.) B. — Bu kit'aların hepsi mera- sim yerinde, merasim &mirinin, emrine girecek, bunların gerek merasim yerindeki duruşlarını, ge- rek geçit resmindeki sıra ve ter tiplerini komutanlık tanzim ede- cektir. 86. — Ayni günde yerlerine dö- nebilecek kadar yakın olan köy ve kasabaların bu merasime bü- yük ölçüde iştiraki temin edile- cektir. 7.— Merasime 30/Ağustes günü saat 11.30 da top endahtı ile baş- lanacak, sıraşiyle; Ordu, Cümhu- riyet Halk Partisi, Halkevleri, İs- tanbul ve Ankara Yüksek Okulları ve Beden Terbiyesi U. Müdürlüğü, Gençlik kulüpleri adına olmak üzere birer nutuk söylenecekiir. 8.— 30/Ağustos günü akşamı Radyoda Partice bir Konferans verilecektir. 9.— O gece bütün Halkevlerin- de ve Halkodalarında, Haikevi ve Odası olmayan yerlerde, Parti Merkezlerinde, toplantılar yapıla cak, İstiklâl harbinde Milletçe gös- terdiğimiz kahramanlık ve feda- kârlık ve 30 Ağustos meydan mu. harebesinin ehemmiyet ve kıymeti hakkında konuşmalar ve konfe- ranslar tertip edilecektir. 10.— Bu büyük ve Milli hâdi. se hakkındaki merasime matbuâtı- mız 30 ve 31 Ağustos günleri ya- pacakiarı kıymetli neşriyatla işti. râk etmiş olacaklardır. - Devamı son sayfada * 171 — Servetifünun — 2349 MUŞ EZA RE