28 Ağustos 1941 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 9

28 Ağustos 1941 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 9

? Zye A YMM» TALE vey VE gigi Alâimi sema Ölüm şarkıları duyulur bazı akşamlar Sessiz ve hazin iklimlere mahsus Sen sıcak kumlarda saçlarımı okşa Benim çılgınlığımı bu deniz bitirecek. Hazin günlerinin hayret sesleri yükselmeden Benim çılgınlığımı beyaz ellerinle kurtar Uzun bir bahçede geçti konuşmadan ömrüm Ayni şarkı söylendi bütün, bütün mevsim Hüzün dalları altında en büyük ağacın Başlamadan ve bitmeden Beyaz ve bembeyaz ellerinle kurtar . Suphi TAŞHAN Hicret Bu şehirdi ; Meyvalarında yeri var dişlerimizin, Yorgunluğumuzu bıraktık sularında. Ne güzel rüyalar gördük uykularında, Bu şehirdi. Bu sokaktı ; Koşup, oynadığımız çocukluğumuzda, Ağacının gölgesinden rüzgâr alırdık. Bizi her gün arıyacak yokluğumuzda, Bu sokaktı. Ve bu evdi; Pençeresinden babamı beklediğimiz, Yine bir gün onu Allaha yollamıştık. Bu odalardı eskimesin dediğimiz, Ve bu evdi. Şimdiki hicret ; Arkamızdan yaşlı gözler, ıslak mendiller, Bu şehir belki bizi lânetle anacak. Telgraf direkleri, kuşlar, halsiz eller.. Şimdiki hicret |... Emin ÜLGENER Ayrılış Bak, günlerim hep böyle geçti... (İzinsiz ayrıldım evimden,) Limanlar gidişimi beklemekte ; Üstünde ruyalarımın, senin adın Niçin böyle uzaktasın ?.. Cavit YAMAÇ Psikoloji Yün işlerken, saçlarımı da ör. Düşünürken, Avuçlarında beni gör... Kimseye söyleme sakın! Ben, Psikoloji kitabının, Aşk bahsi sayfalarında, ölüyorum... Ve ruh bahsinde, Kuru bir çiçek gibi, gömülüyorum... Afif YESÂRİ Erciyeşte geceler. Gece girdi ovaya aşarak Erciyeşi Garibe hüzün verir derelerin gidişi. Bilinmeyen bir korku verit sessiz geceler, Çobanın kavalına eş olur düşünceler. Aydınlıkda gülümser, karanlıkda canavar, Birer kadın gibidir geceleri kayalar. Sarar tekerleğine bitmeyen geceleri Uzun/bir yumak gibi gıcırdıyan gağntlar. Yabya GÜRPINAR. 175 — Servetifünun — 2349