16 Ekim 1941 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 7

16 Ekim 1941 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 7

Uzaklar... Ömrümü yollarda tükettim. Ve beklemekle geçizdim; Biliyorum ki şimdi, Uzaklardasın. Köyüm belki beni beklemektedir. Biliyorum ki, Köyün eski saati şimdi, Altıyı vurmadadır. Ve Eski bir duayı mırıldanmaktadır. Ömrümü yollarda tükettim. Ve seni...... Afif YESARİ Zaman Nokta Nokta Babamın dünyaya geldiği şehir, Ve Allah mirası; sahipsiz sakak. Kırılan bir gündür avucuma bak. Zaman nokta nokta gözümde erir. İstemem misafir gelmesin bana, Giden yolcuların hasreti yeter. Rabbim perdeleri pençereme ger; Ölüleri daha yakın insana. Emin ÜLGENER Bir masal Bir masal senin ömrün Tükenip bittiği gün Gölgelerle kalıver... Donunca sıcak kanın Bir ölüm kervanının Peşine takılıver... Halid ASIM Asma yaprakları Asma yapraklarında düşünen zaman, Uzak dağlar, iklimler, gece, karanlık, Ve nemli dudaklarda bedbinlik bir an Kuşlar şarkılarına başlasın artık.. Denizlere, toprağa, hakikate - Allaha; Bir dönüş ki muhayyelede fecir Henüz olgunlaşmamış tomurcuk daha Zaman geçecektir, zaman geçmiştir. Doğacaktır insanlar.. Mavi şafak Ve bir müphem aydınlık içinde yfuk.. Titreyen bir sükündur şarkılı sokak : Asma yapraklarında gülen yolculuk.. Kenan HARUN Hayat Hayati Ümidlerimi sana bağlamıştım ben : Çiçekler derecektim neş'e bahçelerinden Ve huzuru kanarak kadehle içecektim. Zengin zevklerin vâdı, saadet, yığın yığın, Hiç tadılmıyacaktı acısı ayrılığın , Her müşkülü rüyadan köprüyle geçecektim | Hayat ! ben gençliğimi, ömrümü verdim sana, Hani, sen neler verdin ? bir durup orlatsanal Hayat | ümitlerimi sana bağlamıştım ben. Hüseyin ULAŞ 257 «— Servetifünun — 2356