9 Temmuz 1942 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 9

9 Temmuz 1942 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 9

unutan resşam bu eserile yalnız garb tekniğinin tesirinde kaldığını değil ayni zamanda onun fikir bünyesinin zebunu olduğunu ispat ediyordu. Halil Dikmenin dilen. ciler tsblosu oldukça romantik bir eserdir. Fond itibarile ötekilere nazaran renkleri daha koyu ve kasvetlidir. Mâna itibarile hüzün- lüdür. Bu eterde çalğı çalan iki dilencinin sefalet ve psikolojisi bi- raz idealize edilerek ifade edilmek- teydi, Bundan başka sergide Zeki Koca Meminin kanapeye uzanmış bir kadın nüsü, Nurullah Berkin kanapeye oturmuş bir kadın port- resi subjektif olmakla beraber ol- dukça iyi eserlerdir. Hakkı Anlı- nın iki çocuk portresi Şefik Bur- salının bir nü, bir de yarım nüsü renk bakımından fazla açık olmak- la beraber iyi eserlerdir. Şeref Ak- dik'in iki genç kız portresi olduk- ça realişt bir eserdir. Sergide Sa- biha Rüştü'nün bir kadın bir de genç kız portresi nazarı dikkati celbediyordu. Sabri Berkel'in bir şapkalı s- dam, bir de genç kız portresi Ke- mai Zerenin bir kadın birde atel yede resim yapan ressam ve m0- delini tasvir eden eserleri figür sergisinde teğhir olunan eserler meyanında idi. Bundan evvel genç- lerin sergisinde tablolarını gör- düğümüz Refia Ernen'in bir kadın portresi bir de melez zenci kadını tasvir eden tabloları ve yine ye- nilerin sergisinde ütücüler tablo- sunu gördüğümüz Turgut Atabeyin iki kadın portresini gördük ütücüler- deki realismden sonra Turgut bu eserleri ile biraz fanteziye kaçmış hissini veriyordu. Desen sergisinde Leopold Levi nin konferausında da bahsettiği gi- bi bu günün sün'atkâr! renaissance devrinin gan'atkârlarından daha çok endişeli bir durumda bulun- maktadır. Onu sürükliyen hâdise- lere ister istemez bağlanmak mec- buriyetindedir. Resim san'ati gibi bütün san'stlerin müvazi bir yü: rüyüşle at başı giderek birbirile mübadelede bulunmaları ve anlaş- maları elzemdir, Âdeta bir nevi iş vefikir birliği tesis etmeye mec- burdurlar Bütün san'atların or- kesiramyonunu vücude getirecek olan mesut devrin san'atkârları hakikaten dahi ve yaratıcıdırlar, Bu ancak humain bir fikre sahip — Devamı 95 inci sahifede -— Resimle Hadiseler Sadakat: Harbde de efendisiyle beraber 91 — Servetifünun — 2394