26 Ekim 1930 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 5

26 Ekim 1930 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 5

Şehir Tiyatrosu Nerede Yapılmalı Ve Ya_pılmalı Mı? 1810930 tarihli gazetenizde yeni bir Hbir — tiyatrosu — Binam — yapılacağını Okudum, Evvel emirde farzedelim ki İstanbul Küzel bir tiyatroya malik oldu. Acaba '4Ya etomobille kimler gelecektir ? İde Şişli, Beyoğlu, Taksim gibi 'ati ve yolları dürgün olan yerler- Üen değil mi?. larından otomobil değil kağnı Vabası bile geçmiyecek kadar yolları Boruk mahalleleri acaba bu şehir tiyat- Tsutu yapanlar düşünmedi mi? Bu Sarda sokakların darlığından yür vene S olduğu — gibi — hastalarımızı Mtaneye ile taşıyoruz. Karanlık Eöcelerde wııi.lı'll-“,. körebe oynadıkları Yaiyette yürüyenlerin hallerini temaşa Simek kadar elim bir piyes var mıdır?. de bu vaziyetleri bir şehir tiyat- "Mu aktörü Wfa edemez, (kel başa şimçir Tk) kabilinden, Den mübrem İhti- Façlar dururken şebir tÜyatrosu yapmak Söbrumudur ? Alâkadar makâmın bu Nuta nazanı dikkatini celbederin. Ortaköy Aszmalı sokak No, 14 Mehmet BİR BEYGİR İSMİ MÜNASEBETİLE Ben karilerimizin hoşuna gitmemlş. :::"'d- yarışlara giren bir ecnebinin 'anına Genç Türk ismini kaymuş *lmasından ikâyet ediyorlar. Bire kalıraa bunda — hiddetlenecek v SÜa olmamak - lüzımdır. Beygir bir hayvandır. Bir köpeğe veya iye konursa bir hakaret manası Fadlür. Avrepada “da' beyglelire Tibi isimler koyuyorlar. ADLİYE VEKİLİ BEYE Merhum pederimiz Falk Beyin dey- Ninden dolayı Babaeski İcrasınca tahtı ahnıp — müzayede — neticesinde Külmede — tüccarandan Yolageldili Ütahim Bey ve şürekâsi uhdesinde bir adet motör beş, altı aydan Yerinden kaldırılmamış ve bakiyel ur olan üç yüz lira kadar bir mezkür lcra — memurluğunun Sebebile İbrahim Bey ve şürekâ. AA tahsil edilmemiştir. Beş, altı Baç Beri bir türlü ikmal edilemiyen merzkfir icra memurluğunun müsbale — olup — bu di ı-ı.ı..ı ve perişanlığımızı GN Adiye vekli — Beyla mazen eelbederir. :Wı Karaman caddesi 57 mumara- —*—_._ Faik Bey — mahdumu kerimeleri - Lütife, Melâhat. VİZE MESELESİ pasaport — bamilleri — kendi ine avdet ederken — vine ı—_'::lm. Halbaki bir Türkler y YÜ memleketimize gelirken vize w——, hem de esnebi mem- l._'_,.'ı“-ı- vesim — veriyoruz. Bi S İK yesim vermiş eluyoruz, “labi mümkün değfi midir? Ecnebi memleketinde sakin bir Türk karliniz Te %_nınm: 6 SON Altıdan Fazla Çocuğu POSTA Olanlara Hükümet Yardım Edecek.. Bize Fotoğrafınızı Gönderiniz.. Yeni Hıfzıssıhha kanunu teş- rinisaninin altısından itibaren mer'i olmıya başlıyacaktır. Bu kanunun 156 ıncı maddesi di- yor ki: “Bu kanunun neşrin- den sonra berhayat ço- cuğu altı veya altıdan fazlaya baliğ olan ka- dınlara devletçe mükâ- fatı nakdiye verilmesi için her sene Sıhhat ve İçtimat Muavenet vekâ- leti bütçesinde bir faslı mahsus açılır. ÂArzu e- denlere nakti mükâfat veya onun yerine isti- yenlere ihdas edilecek bir madalya verilir., Kanun on gün sonra tat- bik edilmiye başlanacak. Mem- lekette altıdan fazla çocuğu olan ailelere gazetemiz delâlet etmek istiyor. Bugünden itiba- yen çok; çoculdu ailelerin hat yat ve fotoğraflarını neşredi- yoruz. Kanunun tatbikine baş- landığı günden itibaren gaze- temiz bu aileler namına vekâ- lete müracaat edecek, onlar mükâfatı nakdiyelerini veya madalyalarını alacaktır. Bütün karilerimizden rica ediyoruz: Bulunduğunuz mu- hitte altıdan fazla çocuğu olan aileler varsa bize bunların ha- yatmı ve çocuklarile birlikte Akıl Doktorlarının Kongresi Türk tababeti Akliye ve asabiye ce- anlyeti 1930 seneti köngresini S1 - teşri- nievvel cuma güü saat 2 de Bakırköy- de Emrazı akliye ve asabiye hastane- sinde aktedecektir. l Tlazharı, O Bi aei ci mal. İhsan Şükrü ve Ahmet Beyler; dimağda eviye afetleri. Konos; B. letarjisiz hât an- sefali epidemik. İsmail Ziya B; Tababeti ad- liyede paranoia. Fahrettin Kerim Bey; inti- harların — sirayetindeki — ruhi arniller. Fahri Celâl Bey; bir katil vak'asının tahlili. Cevat Zekâi Bey; çocukta ruhi ve asabi tegayyürler. Çocuk Bakım Evleri fotoğraflarını gönderiniz. x çocuklu ailele- Bugün | den iskisinin fotoğraf ve ha- yatını neşrediyoruz. Yukarda Mal Canlı Kardeş I Berğama — Turanlıya tâbi Bölcek köyünde bir cinayet olmuş, İsmail isminde biri kar- Ü'deşi Ahmedi tarlada uyurkon çifte ile vurup öldürmüştür, Cinayetin — sebebi, — müşterek mallarının kendisine kalmasını temin etmek imiş. Asri Mezarlıklar Yeni bir şekle sokulacak olan mezarlıkların — hudutları bu günlerde tahdit edilecektir., Yeni mezarlıklar — Silivrikapı, Edirnekabı, Eyip, Okmeydanı, Karacaahmet gibi yerlerde ya- pılacaktır. Mezarlıklar - projesi Yenişehir. meclisine sevkedi- lecektir. lar işlerine gitmezden evvel gördüğünüz birinci resim İz- mirde Karşıyakada Alaybeyde Safa sokağında 11 — numaralı banede İhrahim oğlu Hüsnü efendinin ailesidir. Bu adamın sekiz evlâdı vardır. Bunların beşi kız, üçü erkektir, Seki- zi de sağdır. İkinci aile de: Ankarada Hacımurat mahallesinde Kerim hoca sokağında (1) numaralı evde (Sata) H. dır. * Sata H. n birinci kocası İstiklâl harbinde şehit olmuş ve kendisi üç çocuğile dul kalmıştır. İkinci defa evlenmiş ve bu kocasından da dört ço- cuğu olmuştur. Çocuklarının hepsi sağdır. x4 Gazetemiz sıra ile bu fotoğ- rafları neşre devam edecektir. Karilerimizin bize yardım et- | melerini tekrar rica ederiz. Serbes Fırkanın Gediz Ocağı Gediz, 25 (Hususi) — Ser- bes fırkanın Gediz. ocağı te- şekkül etti. Ocak reisi diş ta- bibi Ali Rıza Beydir. Halk fırkasından bazı azanın istifası devam etmektedir. Sarağa ojlu Mehmet Darülfünun Taburunun HAŞ KP GT MA Ders müddeti biten darül- fünun talim taburu Efendileri dün akşam Türkuvazda zabit- 'lıri şerefine bir riyafet ver- mişlerdir. |Birlik Ticaret Bankası Üsküdar, Beşiktaş, Edirne- | çocuklarını buralara bıraka- Lüleburgaz Birlik Ticaret kapı gibi yerlerde çocuk bakım | caklar ve akşam dönerken'| bankası Babacakide bir şube | İstanbnl Vali konağında resmi İşçi PEYAMİ SAFA evleri açılacaktır. kadın- SON POSTA'nın Edebi Romanı mhüdiyor ve hararetli ha üi yastığın soğuk taraf- Bürti 'Or, yanaklarını oraya Ün Ü bu muvakkat serinli- Yenider İi uyanıklık keçince, Siün '-ıa::""h“ salonu gözü- M.."lln geliyordu. Üne üt beyaz örtüsü Üs- ÜÇ kokteyi — damlası ;:Yi ilk ;k:(okleyl. Bu keli- kteyp “fa dün gece işitti. Relerin — Çök yabancı - keli- Türak , Söne takılan — İützi FATİEK -HARBİYE yordu: Kokteyi, kokteyl. Kıp- kırmızı elbiseli kadın ve erkek. Saat kaç? Herkes sallanıyor. “İsterseniz bir kokteyl daha için!, diyor Macit. Kokteyl, ve hep o zenci sesile karışık cazbant. Macitle akşam saat altıda, Löbonda buluşmuşlardı. Ondan sopnra gece yarısına kadar ge- çen şeyleri süratle ve munta- zam hatırlıyor. Macidin girdi- | ği birçok masraflara rağman alacaklardır. ca hareket yapmamasını düşü- nüyor ve Macidin ince uzun elleri, hafif manikürlü parmak- ları sık sık gözünün önüne geliyor. “ince bir adam!,, diye düşünüyor ve Macitte tenkit edilecek hiçbir şey bulamıyor. Odaya giren Gülter, Neri- manı biraz daha uyandınp, karyolaya doğru ilerlerken yük- sek sesle söylüyordu: — Küçük hanım, saat ikiye geliyor, kalkın, bey babanız yemeğini yedi, neredeyse s0o- kağa çıkacak. | — Gülterin kuru ve berrak yü- zünde birbirine hiç karışmıyan tebessüm ve endişe. Karyolaya mak için tedbir almaktadır. — Küçük hanım, bey ba- banıza birşey söyliyelim de adamcağızın gönlü rahat et- sin; yözü pek asık. Dün gece de pek uyumamış ge- liba! Nerimanın zihnile beraber yüzü de gerildi ve gözleri 2- çıldı.. Bir derece daha uyan- imıştı. “Peki:.., diyerek düşün- miye başladı. Fakat söylene- cek bir şey bulamıyor, düşün- dükçe —mesele karışıyordu. Gözlerini kapayıp açtı. İyice dağılmıyan uykusu tekrar bas- tırmakla tehdit ediyordu. Hep © zenci sesile karışık cazbant, kuytu köşelerde renkli aba- jurlar, parlak sarı bir etek, Kadın Ve Kalp İşleri Aşk Ve 'Gönîil Sırları — | Aşk Sırrımı Kimlere bilirim? Ce Söyliye Sır. Ar—!ıaîışlırı Çocuklar bülüğa erdikten sonra kendilerine sır arkadaşı aramıya başlarlar. Çocuğun en tabil ve en doğru sırdaşı anası veya babası olmak lâ- zımdır. Fakat bizde ana ve babalar bu vazifelerini yap- mazlar. O vakit çocuk bu ar- kadaşını kendi — hemcinsleri arasında bulur. Çocuğunuz — varsa — dikkat ediniz. Onlar daima bir kö- şeye, bir odaya çekilip kendi aralarında fiskos yapmaktan hoşlanırlar. Bu gizli k nuşma ihtiyacı, bülüğ ile zaşlar. Ço- cuk hayatındaki bu büyük te- beddülden mütebayyirdir. Sırrını söyliyecek bir sırdaşa — muh- taçtır. Bunu annesine söyliyemeyin- ce arkadaşına açılır. Bu suretle başlıyan sır verip sır alma, ar- kadaşları . birbirine daha sıkı bir bağ ile bağlar Artık on- lar birbirinin lâzımı gayri mü- fariki haline gelirler.- Adeta sevişirler. Hatta bu derece samimi olmuş arkadaşlar arasında bö- zan tasarruf hissi bile hasıl olur. O vakit arkadaşlardan biri hariçte — birini sevmiye başlayırca arada kıskançlık bile ba, gösterir. Fakat bun- lar gayri tabil şeylerdir. Tabil ve asıl olan şey; arka- daşlığın evleninciye kadar, hat- ta, evlendikten sonra deva- mıdır? Bu arkadaşlık çok iyi bir şevdir. Yalmız çocuğun, arka- daşını iyi seçmesine çok itina etmelidir. Fena arkadaş çocu- ğu fena yola sürükliyebilir. Kızların ve çocukların içinde fena yola düşenleraen çoğu arkadaşlarının fena — irşadının kurbanı olmuşlardır. Evlâtlarile bu meselede de arkadaş ola- mıyan aileler hiç olmazsa on- lara iyi arkadaş seçmekte rehper'ik etmelidirler. Banımteyze Vali Konağında Balo Cümhuriyet bayramı gecesi bir balo verilecektir. ana takılı bir serpantin, Neriman yatağın içine e- turdu ve gövlerini uğuşturdu. Başını silkeliyordu. — Git, de ki... Ve düşünüyordu. — Sarışır bir kadın başı. İsli şişe. Ba- samaklar... Bir daha silkindi: — Git, de ki: “Neriman Ha- mnım dün gece Fahriyelerde imiş. Fahriye bırakmamış, ge- ce yarısına kadar...., — Saz yapmışlar. — Tamam, sonra da. — Otomobille küçük mi getirmişler. — İyi. Gülter oradan çıkınca Ne- "'h.m— Neriman bunu | o kadar yalnız ve baş başa | yaklaşınca, Nerimanın üstüne | kıp kırmızı esvaplı kadin ve | riman, ağır ağır başsı tekrar kaldıkları balde, hiçbir çapkın- iğilerek diyor: V| erkek, - bir alkış, iki balkon | yastığa koydu. Perlak <arı biz T Külrengi zemin üzerinde ince çizgili kumaştan yapılmıştır. Önü kruvaze ve düğmelidir. Yaka ve kollar beyaz kreptir. - Kemerle boyunbağı — kırmızı olursa çok muvafık kaçar. -— TAKVİM — Otn 3125 -Teşrinievel-0306r 173 Arabi Rumt 1- Cem.elahar-1349 | 12.Teşrinlevvel-1346 Vakki-Erant-Vazatı | Vakıt-Ezanl- Vasali Güneş 1 . $ ) 627 | Akşam 12.— ( 1716 Öğle | G<2 | 1158 | Yatsı | D3i |184s Bcindi | 9.58 |14.55 | lmsak İ11.25 | 442 etek. İki balkon arasına takıl serpantin. Fa'cat, birdenbire, babasile Gülter arasında geçecek mu- haverenin sonunu düşününce okadar büyük bir meraka düştü ki, bu his, geceden halan hatıralarının hepisini — kaçırdı. Babası ne derdi? tahminlere başladı. Geceleyin Maksimde, sonra otomobille dönerken, — hele karanlık sokaklara girince ve yokuşu inerken duyduğu korku, içinde yeniden - canlanıyordu. Yine kalbinde ç&rpıntı. Başını yorganın altma çekerek barı- nacak yer arıyordu. Artık, aklma hep Şinasi geliyordu. (Arkası var)