18 Ağustos 1931 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

18 Ağustos 1931 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

4 Sayfa 3 | Memleket Haberleri l Bir Gazeteci / Tahliye Ho Edildi Kilis,, Gazetesi Sahibi Hakkındaki Mahkümi- - yet Kararı Nakzolundu || Kilis, (Hususi) — Burada gıkan “Kilis, gazetesi sahip müdürü Mahmut Ragıp B. “geçenlerde kaymakam Cemil Beyi tahkir iddiasile muhake- “me edilmiş ve 7 ay 4 gün bapse, 500 lira da manevi ızminata mahküm olmuştu. | Mahmut Ragıp B. bu kararı “lemyiz etmiş, temyiz mahkeme- Bi ise bu mahkümiyet kararının “altı noktadan nakzına karar ' vermiştir. — Bunun üzerine Mahmut Ra- — gnp Bey yüz lira kefalet akçe- ü yatırarak bapisaneden çık- ur. Temyizin naks kararında en a maznunun müdafaatının d sebeplerinin zikredilmeme- gine işaret olunmaktadır. Osmaniye Hapisanesinde Osmaniye, (Hususi) — Bu- rada eski bir Ermeni kili- Ü hapisane ittihaz olunmuş ve mahpuslar buraya konul- Omuştu. Şimdiki halde içeride iki yüz kadar mahpus vardır. — Fakat bu bina çok gayri sıh- üdir. Mahkümların vaziyetleri ' Fenadır. Binanın değiştirilmesi Tâzımdır. Yeni Yollar — Balıkesir — Yol inşaatına ehemmiyet - veriliyor. Balıkesir İle Bigadiç arasındaki yolun aatı bu sene ikmal edile- “ecktir. Diğer zaruri yollar da mir olunacaktır. kadaşını Taşla Öldürdü Balıkesir (Hususi) — Burada Muallim - Mektebi — inşaatında çalışan bir amele iri bir taşla rkadaşı Şevketi yaralamış, Şevket biraz sonra ölmüştür. Taş zavallının dalağını zede- Temiştir. Yine Tütün Derdi İzmir, (Hususi) — Hüküme- tin aylarca evvel verdiği ka- ra rağmen Tütün İnhisarı rada yirmi sekiz tacire ait erhun tütünleri satın almıya henüz başlamamıştır. Bu hu- usta hazırlanan liste umum müdürlükten beklenmektedir. Yeni Bir Gazete İzmir, (Hüsüsi) — Büurada (Hâdisat) isminde yeni bir ga- zetenin çıkacağını bildirmiştim. Yeni gazete birkaç güne ka- ( intişara — başlıyacaktır. *Hür düşünceli,, bir gazete olacağını ilân ediyor. Konyada Spor Konya, 16 (A, A.) — Mın- taka atletizm — müsabakaları hitam bulmuştur. Belediyenin Faaliyeti — Konya, 16 (A. A.) — Bele- diyenin 5 senelik mesal pro- gramına nazaran Tutlu menba Buyu şehre isale edilecek ve şehir haricinde fenni bir mez- ha inşa olunacaktır. Tedbir Alınmış! Uşak — Bu sene ekilen — geker pancarlarına muzir. bir — böcek musallat olmuş, bu yüz- den pancarlar çok zarar gör- Mmüştür. Mücadele tedbirleri | Ki HANIMTEYZE Damat Para İle Bağlanır Mı? Neriman isminde bir genç kız. yazıyor: “Hayata atılmış, kendisine iyi fena mevki yapmış bir gençle sevişiyoruz. Sevgilim beni ailemden istedi. Nişan- Fakat annem bu işi sağlama bağla- lanmam takarrür etti. mak istiyor. Erkeklere emniyet edilmez diyor ve sevgilimden beni bıraktığı takdirde öden- mek üzere beş bin iralık bir yor. Siz bu fikri doğru bulur musunuz?,, Yavrum, annen büyük, hem de çok büyük bir hata yapı- yor. İzdivaçta bu kabil kayit ve şartlar, ailenin içine şim- diden itimatsızlık ve emniyet- sizlik şırınga etmekten başkâ birşey değildir. Hiçbir erkek paranın. hatırını bu kadar çok sayan ve kızını para ile satı- yor görünen kaynanasına karşı hürmet besliyemez ve o kıza itimat edemez. Aile mütekabil itimat ve emniyet Üzerine mü- essestir. Biribirinizi seviyorsa- nız para mevzüu bahsolmaz. Fakat bir erkek kadını ayrıl- ma talebine mecbur edecek ve paradan vazgeçirecek vazi- yete düşürebilir. Erkeğe böyle bir teklif yapmak, eski izdivaç şekillerine alışmış eski kafalı- ların işidir. Siz buna muvafa- senet almak i kat etmemelisiniz. Zaten böyle bir senedin hukukan kiymeti de — yoktur. Hiçbir zaman bu senetle ni- kâhlınızdan para alamazsınız. * Sirkecide Perihan - isminde bir kız yazıyor: *19 yaşlarında oldukça gü- zel bir kızım. Fakat boyum 1444 tür. Sevdiğim gencin bo- kısalığından — şikâyet işitiyorum, Onu çok sevdiğim için buna tahammül edemiyorüum. Acaba bu ya- şımdan sonra boyumu urat- mak - mümkün değil midir ? Bütün — erkekler bu — boy kısalığına — ehemmiyet verir- lermi? , Boy kısalığı bir kusur de- gildir. Bilâkis güzellik müte- hassısları derler ki, kısa boylu kızlar, uzun boylu kızlardan daha güzeldirler. Çünkü daha kıvrak, daha çevik, daha hareketli olurlar. Güzellikse bir hareketten ibarettir. Ni- tekim sinema artistleri arasın- da da uzun boylu kızlar pek azdır. Binaenaleyh kısa boy bir kusur değildir. Yalnız kısa boyu çirkin ya- pan amiller vardır: şişmanlık, vücudun bazı kısımlarının nis- betsizliği, bacakların kalınlığı ve saire... Boyunuza göre en- damlı bir vücuda malikseniz mesele yoktur. Değilseniz bu endamı temine çalışınız. Bu- yumun ! SON :POSTA — * Bu Sene DüğmeliPek Modadır v Sonbahar Hazırlığı Sonbahar geliyor. Elbise- lerinizin modellerini şim- diden #seçip hazırlayınız. Bu sene Pariste kabul edilen modellerden. bir kaçını yukarıya dercediyoruz. Bu modellerde hâkim olan şey düğmelerdir. İkincisi yaka- lardır. Üçüncüsü eteklerin nun için muayyen bedeni hı-l reketlere ihtiyaç vardır. Bu hareketleri — öğrenip — tatbik ediniz. * Selma Hanım: Çehrenize süreceğiniz pod- ranın cinsini, rengini ve nev'- ini uzaktan uzağa tayin müm- kün değildir. Yağlı tenle yağsız tene sürülen podra başka başkadır. Sonra esmerliğinizin derecesine göre kullanacağınız ili olmasıdır. podra yine haşkadır. Podranın yüzünüze batmamasına göre yağsız demektir. Bu takdirde krem — kullanmanız — lâzımdır. Fakat bir hata işlememiş ol- mak için bir defaya mahsus olmak üzere güzellik mücsse- selerinden — birine — müracaat etmenizi tavsiye ederiz. Bu müesseselerden cildinize giden podra öğrenebilr- siniz. ve kremi Hanımteyze : ı Çocuk Elbiseleri I Erkek çocuklar gemici elbi- selerine bayılırlar. Sonbahar için çocuğunuza — yukardaki modelde bir gemiçi elbisesi yaptırınız. Caket çaprazdır ve sarı düğmelidir. Diğer modelde gördüğünüz elbise, küçük çocukların pek hoşuna gider. Ketenden yap- tırabilirsiniz. Artistlerden Hangisile Evlenirsiniz? Karilerimize şöyle bir sual soruyoruz: Sinema artistleri içinde hangilerile erlenmek İsterdinle? Ve niçin? Bu anketimize gelen cevapları bu- günden İlibaren neşre başlıyoruz. A: bu sualin cevabını yazıp hanım teyzeye göndermelidirler. * Dolores Del Rio Eğer mümkün olsaydı “Do- lores Del Rio,, ile evlenmek isterdim. Çünkü onun saf gü- zelliği, dedikodusuz sade ha- yatı, bir genci mes'ut edebilir kanaatindeyim. Doloros Del Rio son hastalığından şifayap olamayıp ölseydi, en samimi bir dostu bile benim kadar mütecasir olmazdı. Bilecik Mustafa Şeref Klara Bov Artistler Türk olsalardı ben kalbimi tutuşturan kızıl saçlı artist Klera Bovla hiç tered- dütsüz evlenirdim. Niçin mi? Çünkü onun çapkın, şuh hareketlerine ba- zılırım. Karilerinizden 1 Ahmet Âdil Bingöl No. 8 Gazetemizde on beş günde bir vermekte — olduğumuz bedava almak kuponu - kesip y kupon toplayı: Patronlarımız- dan pek memaus olacakaınız. iatiyor! Patronlar neşredildikleri gün: den itibaren İstanbul - karilerimiz bir hafta, taşra karllerimiz. om gün İçinde kuponlarını gönder- üddet geçtiktan bul edilmez, melidirler. Bu sonra kuponlar ONUNCU PATRON KUPONU Ağustos 18 Japonlar Damping Yapıyorlar Mı? Ticaret Ödra.—ıı_“Hayır,, Diyor, Fakat Piyasada Kararsıîllk Var. Japonların memleketimizde pamuklu mensucat ve bilhassa kaput bezleri üzerinde dam- ping yaptıklarından bahsedil- mişti. Ticaret odası bu mese- leyi tetkike başlamıştır. Fakat odanın şimdiki kanaatine göre böyle bir damping yoktur. Yalnız Japon mamulâtınin türk piyasasına çok ucuz da- hil olması fiatlarda bir karar- sızlık husule getirmiş, yerli sanayiin — faaliyetine — kısmen darbe vurmuştur, denilmekte- dir. Diğer taraftan Japonlar piyasaya peşin para ile dimi bezi ithal etmişlerdi ki, bunun ucuzluğu, dahilde fazla rağbet- le karşılanmasına ve yerli bezlerden daha çok satılması- na sebep olmaktadır. Japonya geçen sene Türki- yeye 17 bin balya kaput bezi ithal etmişti. Bu sene 11 bin balyaya inmiş. Buna mukabil bu sene 1i bin balya dimi ithal etmiştir. Halbuki geçen sene ancak 2 bin balya ithal edilmişti. Milâno Sergisi İhracat Ofisi İştirake Karaererdi. İhracat ofisi gelecek nisan- da Milânoda açılacak olan beynelmilel sergiye iştirak et- miye karar vermiştir. Bu ser- giye geçen seneler de davet edilmiştik. Fakat imkânsızlıklar ileri sürülerek iştirak edilme- mişti. Bu sefer olis Maliye Vekâletine müracaat etmiş ve muvafakat cevabı almıştır. Ser- gide teşhir edilecek memleket mahsullerine ait nümunelerin toplanmasına başlanmıştır. Sergi idaresi Türk gazete- lerinin de birer mümessil gön- dermesini istediğinden İhracat Ofisi her gazeteden birer mu- harrir- gütürmiye karar ver- miştir. İtalyada Ziraat Ticaret odasına İtalyadaki mezruatın. son — vaziyeti hak- kında — bir — rapor gelmiştir. Bu rapora göre İtalyada buğ: day mahsulünün hasadı bit- miştir. Mahsul umumiyetle iyi- dir. Tütünün — Toplanmasına başlanmıştır. Patates veketenin hasadı de- vam ediyor. Pamuk yeni çiçek vermiştir. Vasati İtalya ile ada- larda bakla rekoltesi zayıftır. domates ve mevsim sebzeleri toplanmakta sonbahar ve kış sebzeleri ekilmektedir. Yarı- mada kısmında Üzümler iyidir. Zeytinler rutubetin azlığı yü- zünden ağaçlardan düşmekte- dir. Doğum Memleketimizin maruf pul kolleksiyoncularından Tüccar- " başı zade Mehmet Halit Beyin Cuma. günü biz İas' çocuğl dünyaya gelmiştir. Çocuğa sa- adet ve uzun ömür diler ve ebeveynini tebrik ederiz.