24 Ekim 1931 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

24 Ekim 1931 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

“Ekmek Narhı | — Ve Fırıncılar RE Ben firtacıların, “ekmeği, Belediye tarafıadan konulan ttiğı b p £ #öz dinlememek demek olan bu vaziyette halkın mütale- ası şudür : AlI B. (Cağaloğlu menekşe sokak 12) Narha tâbi olan şeyler bence şehrin her tarafında ayni miktarda ve ayni fiatle satılmalıdır. — Memleketimizin yegâne gıdası olan ekmek te böyle olmalıdır. Her dükkânda, her fırında ayrı fiatle satılıyor. Narhın mânası kalmıyor gibi birşey... Hüseyin Bey (Kumkapı Kadırga mey- danı 67) — Bir tarafta (5) kuruşa bir yerde (8) kuruşa ekmek satılıyor. Çaşnı ve okka bir olduğu halde bu fark neden çıkıyor. Ya bazı fırıncılar nok- san veya ikinci nevi undan tak — hile karıştırıyorlar ==t ta diğeıl:rıi. iîüklr yapıyorlar. — Alâkadarlar bu gıda işine ehemmiyet verme- * f İamall — Hakkı — (Hırkayışerif Cami Sokok 55) O mek tartı ile satılacaktır deni- — yor. Fakat hiçbir satıcının tartı ile ekmek verdiğini görme- — dim. Fırınlara niçin fazla — aldıklarımı soruyoruz. Kısaca: — (Fazla da ondan efendim.) - diyorlar. Belediye ekmeklerin |— hep bir ayar y" dirhemde asına dikkat etmeli. Faz- Z noksan Jâfı ortadan kal- karsa belki bu işler düzelir. Ahmet B aı.:ı bakkaliyesi Sake — tanahmet — — Ben beş kuruşa ekmek satıyorum. Bundan para da — kazanıyorum, sattığım ekmek K te belediye bümbııhiıiediğ; — gşartlar var. Hatta beheri (10) — dirhem de fazla. ( — Bana ekmek veren fiırın: “Ben İstanbulda (5) kuruşa ekmek satarım ve para da kazanırım. , diyor. Buğday — ucuz, belediyemiz bu işi yeni- — den ve ehemmiyetle tetkik — ederse fakir halka daha ucuz ekmek yedirmiş olur, sevap — ta kazanır. n * — Balâbattin Kümil B. (Tavşantaşı 9) — — Ekmek mademki narha “tâbidir. İstanbulun her sem- ' Hinde ayni fiatle satılmalıdır. ğ fiatler insana ekmek acaba aldanıyor mu- esine bakmalıdır. 'z:ııwhıum veriyor. Bunun | — hi Adana çihçileri — Ha aeşhur Pazar Ola Hasan Boy(y I Halkın Sesi l, — Belediye Kanununda ek- ; Mezarlıklar Bakımsız Kalıyor — Belediyenin Bu Sene Bu İşe Para Harcaması İstanbul — Belediyesi 1931 senesi bütçesinde ( 950 ) şer bin lira sarfı ile Beyoğlunda, İstanbulda, Üsküdarda birer büyük asrt mezarlık yapmayı düşünmüştü. — Ayrıca — şehir dahilindeki — mezarlıklar da şehir haricine nakledilecek, ölülerin tekfin ve techizi işini de Belediye üzerine alacaktı. | Halbuki Belediyenin varidatı | azaldığından bu işin bu sene yapılmasına imkân görülme- | mektedir. Belediye bu sene ancak Adalarla Boğaziçinde bulunan mezarlıkların yollarını yaptırabilecektir. Şehir Meclişinde Şehir Meclisi kış devresi içtimalarına ay başında baş- hyacaktır. Bir Müsademe Dün Bir Otobüs Direğe Çarptı Dün Şişlide bir otobüs kazası olmuştur. Raşit Efendi isminde bir şoför tarafından idare olunan 3486 numaralı otobüs Şişlide giderken önüne bir adam çıkmış ve şoför bunu çiğnememek için ma- nevra yapmak istemiştir. Fakat bu manevra yanlış olmuş ve otobüs bültün güra- tile yolun kenarındaki elek- trik direğine çarparak ön tekerlekler ve makine kısmı adamakıllı parçalanmıştır. Şo- före ve içindeki müşterilere birşey olmamıştır. Kadın Yüzünden Üç Genç Biribirlerini Yaraladılar Beyoğlunda Gülbahçe gazi- nosunda İşret elmekte olan Cemal, Kemal, Süreyya, Sa- lâhattin ve Tevfik Ef. ler arasında, orada bulunan bir | kadın yüzünden çıkan kavga neticesinde Kemal, Cemal ve Salâhattin biribini yaralamış- | lardır. | di, İstanbulda ; S POSTA DAHİLİ HABERLER G.Saray-Fener Muhte- liti Hazırlık Maçı Yaptı | Muhtelit Takım, Kurtuluş Takımını ( 8-0) Mümkün Görülmüyor | Mağlüp Etti. Lik Maçlârında da İstanbulspor, Süleymaniyeye (1-0) Galip Geldi Mahtelit takım kurtuluş maçından bir intiba Dün Taksim Sitadyomunda lik maçları bittikten sonra, Galatasaray-Fenerbahçe muh- teliti, bu cuma gelecek Yunan muhtelitine hazırlanmak üzere, Kurtuluş - takımile karşılaştı. Galatasaray- Fenerbahçe muh- teliti, Niyazi Bey tarafından idare edilen maça şu şekilde | çıktı : Aval Mitat Burhan M Reşat — Sadi — Covat Rebil — Fikret Zeki Muzaffer Niyazl İkinci devrede, Avninin ye- rine Rıza, Cevadın yerine de Suphi geçtiler. Oyun baştanbaşa denilebilecek şekilde muhtelitin hâkimiyeti altında cereyan etti. Dördü Fikret, — ikisi Zeki, | biri" Rebü, biri — Muzaf- fer tarafından olmak üzere muhtelit ilk devrede üç, ikin- ci devrede beş gol yapark | maçı 8-0 bazandı. Bu kahir ] sayı farkım. A ağmen kaydet- mek mecburiyetindeyiz ki, Yu- nan muhtelitine karşı ilk ha- xırlık maçını yapan Galatasaray Fenerbahçe — muhteliti — fazla muvaffak —olmuş sayılamaz. Zira Kurtuluş takımı, pek kuvvetli olmadığı gibi müda- faasında da taktik hatasına düştü. Buna mukabil muhtelit takımın da akşadığı göze çarpan — tarafları vardı. Bu itibarla cumaya kadar imkân 2: Hasan Bey — Pazar ola çiftçi başılar, dairesinde biraz daha çalışılmak lâzımgeldiğini ve aksıyan oyun- cuların da tebeddülü düşünülerek | daha kuvvetli bir teşekkülün | meydana çıkarılmasına ehem- miyet verilmesini tavsiye ederiz. Dönkü muhtelit takımda bütün seyircilerde tatlı ve heyecanlı bir zevk uyandıan, | ,hiçbir tenkide meydan vermi- yen iki oyuncuyu, muhtelite | yerlerinin bihakkın ehli gö- rüyorz: Rebii ve Fikret, çok iyi anlaşan ve 8-0 neticesinde yüzde seksen âmil olan Rebii Nile Fikretin seri, kombine ve mahirane oyunları Galatasa- ray - Fenerbahçe — muhteliti hesabına en büyük kazançtır. Müdaffa hududunun beheme- hal daha kuvvetli bir hale geitrilmesi Tâzımdır. Aksi takdirde, Kurtuluş mu- hacimleri karşısında az çok muvaffak olan dünkü müda- faa hututunun, Yunan muh- teliti karşısında o kadar da muvaffak olamıyacağını küv- vetle tahmin ediyoruz. Bu maçlan evvel yapılan lik maçlarında İstanbulspor, Süleymaniyeyi sıfıra karşı bir sayı ile mağlüp etti. Vefa ile Beykoz hararetli bir oyundan sonra berubere kaldılar. & Adana çiftçileri — Hasan Bey, bu sene işlerimiz fena gidiyor, bilhassa pamuk işleri... Yerli Mallar Niçin Satılmıyor? Bu Vaziyet Fabrikaların Yanlış Hareketlerinden İleri Gelmektedir Şehrimizde bazı sanayide bir istihsal fazlalığı vardır. Bu fazlalık şu süretle izah edil- mektedir: İstanbulda 35-40 trikotaj fabrikasının hepsi de ayni cins- te mal yapmaktadır. Biribirine tamamen benziyen bu mallar yalnız bir san'atin ihtiyacına tekabül ettiği içindir ki fazla istihlâk yapılamamakta, tabia- tile satışsızlık bubram hâsıl olmaktadır. İpek sanayiide ayni vaziyet- | tedir. Şehrimizde (20), Bursa- da (17) ipek fabrikası vardır ki bunlar da hem ayni cinste mal yapmakta, hem de fiat kırmaktadır. İktısat Vekâleti bu vaziyeti husust surette tetkik ettirmek- tedir. Fakat nasıl bir çare bulunacağı henüz malüm de- ğildir, Noteri Vurdular Servet Yesari B. Ağır Surette Yaralandı Beyoğlu Dördüncü Noteri Servet Yesari Beyin başından dün kanlı bir hâdise geçmiş- | tir. Tabkikatımıza göre, Üs- küdarda oturan Servet Yesari Beyle komşusu sucu Ali Ef. arasında — ehemmiyetsiz — bir meseleden dolayı bir müna- kaşa çıkmış, söylenen karşı- | hklı sözlerden sonra Ali Ef. bıçağını çekerek Servet Beyin füzerine hücum etmiştir. Servet Bey bu hücumdan kendisini saklıyamamış ve ağır surette yaralanmıştır. Fakat Servet Bey de Ali Ef. yi ba- cağından yaralamıştır. Barutlu Şemsiye Bir Maznun Garip İtirafta Bulundu Kasımpaşada Odalariçi s0- kağında oturan Hakki isminde biri 7 el silâh atmış ve yaka- lanmıştır. Hakkı karakolda: “Ben tabanca filân atmadım 'alnız şemsiye demirinin içine ğımt doldurarak ateşledim. , demiştir. 4: Hasan 'I Günün Tarihi | M.Litvinot Dün Moskovadan | Hareket Etti Moskovadan bildirildiğine göre Rus Hariciye Komiseri M. Litvir nof dün, refakatinde Türk ' Set Hüseyin Ragıp Bey olduğu hal Moskovadan Ankaraya harekı etmiştir. M. Litvinof pazart güni şehrimize gelecek, a) akşam Ankaraya gidecektir. Nişataş Yangını Geçenlerde Nişantaşında v« kubulan büyük yangın hakkın” daki tahkikata 2 inci müstantik« Tik devam etmekte idi. Bu iş te Terkos şirketi de davaya da- hil idi. Müstantiklik — tahkikati ikmal etmiştir, İstintak daizesi tahkikat neticesine «it tanzım etüği evrakı Müddeiumumilik vasıtasıtasile ceza mahkemesint vermiştir. Yakında muhakemeye başlanacaktır. Avrupa Vapur Seferleri | — Seyrisefain İdaresi yakında yeni Avrupa seferlerine başbyar caktır. Şimdilik iki hxt tesit lndilmîıüı. Bu #seferlere tahsie edilmek —üzere idare iki yeni vapur alacaktır. Yeni Avrupg hatları Istanbul-Tiryeste ve İstane bul-Marsilyadır. Ankara At Koşuları Düön Ankarada sonbahar at koşularına — devam — edi miş, yarışlarda kalabalık bir se- yirci kütlesi bulunmuş, Baş- vekil İsmet Paşa da seyirciler arasına gelmiştir. Yarışlar iyi neticelerle bitmiştir. Otomatik Telefon Otomatik telefon muliabe- İratma İstanbul cihetinde-29 teşrinievvelde başlanacaklır, Yüzüncü Senamiz Matbuat Cemiyeti, Gazete- cilik Sergisi için başladığı hazırlıkları bitirmek üzeredir. Sergi 1 teşrinisanide açıla- cak ve o gün Türkiyede ilk gazete — intişarının — yüzüncü yıldömüne — tesadüf — ettiği için ayrıca bir tes'it merasi- mi de yapılacaktır. İtalyan Mekteplerinde il İtalyan — lise- sile İtalyan Ticaret mektebin- de dün mükâfat tevzii mera- simi yapılmıştır. 29 Teşrinievvel 29 teşrinievvel Cümhuriyet yıldönümünün fevkalâde me- rasimle tes'idi için Vilâyet ve Belediye tarafından bir proğ- | vam yapılmıştır. > [ Son Posta'nın Resimli Hikâyesi: Pazar Ola Hasan B. Ve Adanalılar I Bey — Sizin pamuğunuz bu memleketin- hazinesidir. Bu işi pamuk ipliğine bulalın. Öma | buyurun bakalım, derdinizi biliyorum amma I j bir de ağınızdan dinleyim. bağlamak olmaz arkadaşlar! Hü'ümete yaz da bize yardım etsin. y