24 Ekim 1931 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

24 Ekim 1931 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Sayfaya ait küpürler

Balkan konferansı Dünkü içtimada mühim —— müzakereler oldu Murahhasların şerefine verilen dün geceki balo çok parlak olmuştur
 Dünkü futbol maçları Yunanlı muharrir galip geleceğimizi söylüyor Maamafih muhtelit takımın dünkü şekli pek sağlam değildi
 Kıbrısta karışıklık elân devam ediyor Halk ingiliz askerlerine erzak götüren otomobilleri ele geçirdi Larnaca 23 ( A.A. ) —
 M. Litvinof Rus hariciye komiseri Moskovadan hareket etti Moskova 23 (A.A) —  Türkiye hnkomehna aki olan daveti üzerine —...

Kıbrıs adasında ihtilâl Japon hükümeti, Man- devam ediyor, yeniden çurideki askerini geri bir çok hadiseler oldu. çekmeği kabul etti. , 5 YENİ EE 22 Sene 14 — No: 4684 Tahrir telefonu : 21686 CUMARTESİ — 24 Teşrinievvel 1931 )dare telefonu: 21434 Fiatı 5 kuruş si Se Balkan konferansının dünkü 4 Balkan konferansı Dünkü içtimada mühim müzakereler oldu Murahhasların şerefine verilen dün geceki balo çok parlak olmuştur Balkan konferansı müzakeratına devam ediyor. dün sabah ikinci celesesini yıldız sarayında akte- derek öyleye kadar müzakeratta bulunmuştur. Öğleden sonra aza, misafir gaztecilerle birlikte Topha- ne rıhtımından şirketi hayriyenin 74 numaralı vapuruna binerek Boğaz içinde bir gezinti yapmıştır. Vapur 17 buçukta Beylerbeyi rıbtımına yanaşmış, (Beylerbeyi sarayında bir çay ziyafeti veril- miştir. Murahhaslar sarayı çok beğenmişlerdir. Ziyafet sofrası, bir zamanlar padişahların cariyelerin çiplak olarak yüzdüklerini seyret- tikleri büyük havuzun bulunduğu salonda hazırlanmıştı. Burada iki saat kadar kalınmış,çaylar içilmiştir. Dün gece murahhasların şerefine Dolmabahçe Sarayında balo veril- miştir. Balo pek parlak olmuş, geç vakta kadar dans edilmiştir. Dünkü içtima Balkan konferansı ikinci celse- sini dün sabah Yıldız sarayında aktetmiştir. | Balkan (devletleri başvekilleri tarafından gelen te- şekkür — telgraflar (okunduktan sonra (o münakalât komisyonu mazbata mubarriri Reşit Saffet bey söz alarak Karadenizden A- driyatik denizine, balkanların en şimal noktasından, en cenup nok- tasına kadar gidecek birer demir yolu inşaatından, Balkan posta ittihadından, Balkan kara yolla- rının ıslahından bahsetmiştir. Bundan sonra söz alan yunan murahhası M. Verdelis Balkan posta ittihadı için mütehassısların çalıştığını bu işin tatbikat sahasına geçmesi bir gün meselesi olduğunu söylemiş, müşterek demir ) ve yolundan başka müşterek bahri ve havai teşkilâtın lüzumunu ileri sürmüştür. Bilâhara yunanlıların reisi Papanastassiou söz alarak: Balkan posta ittihadının kabulü için buna ait mukaveleyi 6 balkan hükümetinin tasdiki lâzimdır. Raporda böyle yazıyor.. Halbuki bu, işi uzatabilir. Bunun için ben mukavelenin 6 hükümet tarafından o değil, 2 hükümet tarafından tasdiki kâfi olduğuna dair rapora kayıt konulmasını talep ederim. demiştir. M. Papanastassionun teklifi reye konulmuş, alkışlar arasında kabul edilmiştir. Bundan sonra sihhat ve içtimai siyaset komisyonu raporu okun- muştur. Doktor Akil Muhtar bey söz alarak balkanlarda bir sıhhi isöhbarat bürosu tesisi ve halk arasındaki bazı hurafelerin orta- dan kaldırılması için propaganda yapılması lüzumundan bahsetmiş- tir. Komisyonun raporu müttefi- kan tasvip edilmiştir. Bundan sonra tevhidi kavanin komisyonu raporu okundu. Ro- manya murahhası M. Pedella buna itirazla bu tevhidin yalnız hukuku hususiye kanunlarına değil, cezai kanunlara da teşmilinin lâzım ol- duğunu söylemiştir. Muhtelif murahhaslar arasında münakaşalar (olmuş, halli gelecek celse içtimaina bıra- kılmıştır. Iktisat komisyonu maz- meselenin bata muharriri terek ticaret odası meselesinden, Balkanların ittihatsızlık yüzünden | ekseriya zararına ihracat yaptıkla- rından söylemiş, misal olarak da (Devamı ikinci sahifede) , hükümetinin. M. Milonos müş- | Rus hariciye komiseri Moskovadan hareket etti Moskova 23 (A.A) — Türkiye vaki olan daveti üzerine . hariciye (Okomiseri M. - Litvinof Türkiye cumhuriyeti hü- kümetini resmen ziyaret etmek üzere bugün refakatinde Türki- yenin Moskova sefiri Hüseyin Ragıp bey olduğu halde Mosko- yadan Ankaraya hareket etmiştir. İstasyonda kendisini selâmlıyanlar meyanında Almanya sefiri de hazır bulunmuştur. İzvestianın makalesi Moskovada çıkan İzvestia gaze- tesi Rus hariciye okomiserinin seyahati münasebetile bir makale neşir etmiştir. İzvestia bu maka- lede diyor ki: “Emperyalist devletlerin Rusya ile Türkiye arasında ikaa çalış- tıkları manialara ve müşküllere rağmen bu iki memleket münase- batı 10 sene süren imtihan dev- resini muvaffakıyetle geçirmiştir. Emperyalistlerin vait ve vaadine boyun eğmediğine Türk milletinin pişman olması için ortada hiçbir sebep mevcut olmadığını zanne- deriz.,, İzvestiya bundan sonra iki hü- kümet arasındaki dostluktan bahs etmekte ve bu seyahatin dostluğu bir kat daha kuvvetlendireceğini söylemektedir. Çocuk — Baba, bu ada mıdır ? AA AAA | Kibrısta karışıklık elân devam ediyor Halk ingiliz askerlerine erzak götüren otomobilleri ele geçirdi Larnaca 23 (A.A. ) — Vaziyetteki gerginlik bütün gece devam etmiştir. Limassol'de tecavüzkâr bir tavır alan halk galeyanı bastıracak derecede kuvvetli olmayan polislere mey- dan okuyarak askere erzak götüren otomobilleri durdurmuş- lar ve şoförleri yere inmeğe ve otomobilleri terke mecbur etmişlerdir. Bundan sonra bu halk komiserin evini yakmışlardır. Londra, 23 (A.A.) — Müstemlekât nezaretine Kıbrıs valisin- den gelen bir telgrafa göre Kıbrıs meclisinin intihap ettiği 3 &zâ tarafından tertip ve idare edilen bir nümayişçiler grupu çarşamba akşamı valinin Nikosya'daki evinin önünde üç buçuk saat nümayiş yapmıştır. Bahriye nezareti Kıbrıs'a iki kruvazörle iki torpito mubribi gönderildiğini tebliğ etmiştir. Dünkü futbol maçları Yunanlı muharrir galip geleceğimizi söylüyor Maamafih muhtelit takımın dünkü şekli pek sağlam değildi Dün Taksim stadyomu denilen meydanlık - oldukça kalabalıktı. Önümüzdeki cuma Yunan mühte- litine karşı çıkacak Fener - Ga- latasaray kombinezonunu görmeğe gelenler küme küme cuma günü oynıyacağımız maçı (münakaşa ediyorlardı. G. S. - Fener muhteliti ile kur- tuluş takımının maçından evel, Vefa Beykozla ilk defa Vefanın, ikinci devre Beykozun lehine geçen bir oyundan sonra iki takim 2-2 berabere kaldı. İstanbul | sporla Süleymaniye oyununun ilk devresi İstanbul sporun hakimiyeti altında geçti denebilir. Fakat bu sene İstanbul spor geçen seneki cevval haline henüz gelmemiştir. Geçen sene şuurlu ve muntazam oynıyan İstanbul sporlular bu sene galip geldikleri oyunlarda bile eski tarzlarını bulamamış görü- nüyorlar. Belli ki, ayağı bir kazaya kurban giden Fahrinin takımdan eksittiği kudret henüz iade edile- memiştir. Birde bu durğunluga sebep olarak henüz mevsim baş- lanğıcında biliriz. 30 sene sonra İstanbul!. olduğumuzu düşüne- İstanbul spor - Süleymaniye maçının ikinci devrinin yarısıda İstanbul * sporun lehine (geçti. Fakat gene intizamsız bir haki- miyet olduğu belli oluyordu. İkinci devrenin yarısından Süleymaniye- liler ağır Obasmağa başladılar. Fakat gol çıkaramadılar. Neticede maç Istanbul sporun ilk devre de yaptığı bir golle 1-0 bitti. Muhtelitin egzersiz maçı Yunan muhteliti ile Cuma günü karşılaşan G.S - F.B mubhteliti şu şekilde çıktı. Avni Burhan Mithat Cevat Sadi Reşat Niyazi Muzaffer Zeki Fikret Rebii Kurtuluş klübü de muhteliti takip etti. Oyuna hakem Niyazi beyin idaresinde başlandı. Evvelâ şunu söyliyelim; dünki muhtelit (8-0) Kurtuluşu yenmesine rağmen ; bize en mükemmel ve en idea bir teşükkül hissini vermemiştir. Vakıa takımın sol tarafı, Rebii ile Fikret çok güzel oynadılar, bazan yandakileriri sönük ve düşük gös- terecek kadar muvaffak oldular, (Devamı dördüncü sahifede) ——— ğe Baba — Hayır yavrum, vaktile orada bir köprü vardı... Onun bakiyesi olacak 1...