24 Ekim 1931 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 4

24 Ekim 1931 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 4

Me 24 Teşrinievvel 1931 (Baş tarafı birinci nci sabifede) || Fakat takımın heyeti umumiyesi bilhassa müdafaası aksıyordu. Rebii - Fikret Okombinezonu (deplasman ) lı ve seri oynadık- ları vakit diğer muhacimler tem- poyu tutamıyor, ya ileri ya geri kalıyorlardı. Bunun için takımın gibi olduğu zamanlar çoktu. Muavinler hücumda iyi, mukabil bücumlarda sönüktüler. Bütün takımın manzarası da nefesli bir onbir görünüşünde değildi. Yapılan gollerin ekserisi takı- mın yegâne oynıyan tarafından, Fikretle Rebiiden çıktı. Bütün hücum (başlangıçları esasen o taraftandı. Rüzgârda bir tarafa yatarak ilerliyen yelkenliler gibi sol tarafa yatmış olan muhtelit karşısında Kurtuluş müdaffasını sağ tarafa teksif edemediği için goller birbiri peşine devam etti. Filhakika bütün kücumların soldan inkişaf ettiğini gördükten sonra Kurtuluşlular o tarafa bir iç oyun- cusunu tahsis ederek hücumları durdurmak isteseydi belki gene akışlara mani olmıyacaktı. Çünkü karşılaşan oyuncuların o sınıfları bizimkilerin olehine büyük bir fark arzediyordu. Fakat nede olsa sol tarafımızın rahatlığına biraz mani olabilirlerdi. Gelecek Yunan Oomubtelitinin kurtuluşu gibi hareket edeceğini ümit etmek çok nikbinlik olur. Hem Yunan oyuncuları elbet Kurtuluşlulardan daha yüksektir. Yukardanberi anlattığımız şe- kilde devameden bir oyundan sonra muhtelit Kurtuluşa 8 gol yaparak sahayı terketti. Dünki takımın zayıf taraflarını yazmakla behemhal yenileceğini iddia etmek istemiyoruz. Yalnız G.S-F. Bnin daha iyi bir mubtelit yapması mümkin oldu- Şunu işaret ediyoruz. * .. Yunan gazetesi ne diyor?.. Dün bizimle beraber Muhtelit maçlarını takip için Atinadan bilhassa gelen bir gazetecide wardı. Yunan gülle şampiyonu aynı zamanda Atinadaki gazetenin spor muhabiri olan M. Karabatise fikrini sorduk. M. Karabatis (o oyuncularımız hakkında aldığı notları “cebine koyduktan sonra şunları söyledi. — Takımınızın bilhassa sol ta- rafı çok iyidir. Yalnız açıklarınız sık sık (ofsayt) oluyorlar. Haf hattınız emin ve güzel. Zanneder- sem biraz ağırdırlar. Hücum hat- tınızı merkezden itibaren değişti- receğinizi zannederim. Bizimkilerin bu şekilde takımı- nızı da yenemiyeceklerini tahmin ediyorum. Malüm ya bu sene Atina olimpiyatları dolayısile fut- bolü biraz ihmal ettik. Atletizme sarıldık. Eşref Şefik Ankara'da at yarışları Dün Ankarada büyük at yarışları yapılmış, yarışlarda İsmet ve Kâzım paşalar bulunmuşlardır. 2000 metroluk birinci koşuda Kâzım beyin Yaşarı 1000 metro- luk ikinci koşuda prens Halim beyin Hakanı, 1200 metroluk üçüncn koşuda Akif beyin Lâlesi, 3000 metroluk dördüncü koşuda Prens Halim beyin Ruchanı birinci geldiler. Beşinci koşuda Ahmet ve Fikri Dünkü futbol maçları beylerin Feriki (o birinci, (oŞakir beyin Filozofu ikinci geldiler. Ankara lik maçları Ankara 23 (A.A) — Imalâtı harbiye ile Çankaya ikinci takım- ları arasındaki maçta Imalâtı har biye takımı 6-0 galip gelmiştir. Öğleden sonra Gençler birliği ile Çankaya birinci takımları maçı çok heyecanlı oldu. Gençler bir- liği takımı 3-5 galip geldi. izmirde lik maçları İzmir, 23 (A.A.) — Bu cuma Alsancak spor sahasında lik maçlarına devam edildi. Sabahle- yin ikinci takımlar arasında icra edilen maçlarda İzmir spor ikinci takımı Göztepe ikinci takımını 0 - 4 mağlüp etti. Bundan sonra Altay Karşıyaka ikinci takımları karşılaştılar, neticede Altay ikinci takımı 1 - 2 galip geldi. Öğleden sonra aynı takımların birincileri çarpıştılar. İzmir spor - Göztepe arasında icra edilen maçta İzmirspor güzel bir oyundan sonra 1-5 sayı ile galip geldi. Bu oyundan sonra senenin en heyecanlı maçı Karşıyaka - Altay birinci takımları arasında icra edildi. Hava güzel olduğu için sahada çok kalabalık vardı. Her iki takımda en sağlam kadroları ile sahaya çıktılar. Oyun çok güzel oldu. Hakem antrenör M. Peğnem idi. Neticede her iki takım 2-2 berabere kaldılar. Klüpler futbol heyetile anlaştı Hasılatın (o taksimi yüzünden Galatasaray, Fener ve Beşiktaş klüplerile futbol heyeti arasında çıkan ibtilâf hal edilmiştir. Tevfik Salim paşanın şehir Şehir meclisi âzasından Dr. Tevfik Salim paşa geçenlerde Gureba hastahanesi dahiliye mü- tehassıslığına tayin edilmişti. Maaşlı memurların şehir mec- lisinde aza bulunmalarına kanuni imkân yoktur. Tevfik Salim paşa Gureba bastahanesinden maaş değil ücret alıyorsa azalığı devam edecektir. Vaziyet, şehir meclisi açıldıktan sonra kavanin encümeni tarafından tetkik edilecektir. Kooperatifçilik hakkında konferanslar verilecek Darülfünun kooperatifçilik ce- miyeti yeni nesli kooperatifçiliğe alıştırmak için mekteplerde kon- feranslar vermeği kararlaştırmış- tır. Darülfünunu ıslâh için gelecek mutehassıs Maarif vekâletinin darülfünunu islâh için isviçreden bir mutehas- sıs getirteceği yazılmıştır. Aldığı- mız malümata göre gelecek olan İsviçreli mutahassıs, Bern darük- fünunu rektörüdür Türkiye,de üç sene kalacaktır. iki yankesici yakalandı Beyoğlu polis merkezi Abdi ve Habip isimlerinde iki sabıkalıyı tevkif etmiştir. Bunlar muhtelif yankesicilk cürümlerinden maz- nundurlar. İki kurşun hırsızı tutuldu Zabıta Himmet ve Eto isimle- rinde iki sabıkalı kurşun hırsızını yakalamıştır. Bunlar Vefa civarın- da medrese ve camilerin kurşun- larını aşırmakla Oomaznundurlar. Maznunlar tahkikat evraklarile birlikte adliyeye teslim edilmiş- lerdir. Meşhur muganni ve kompozitör MUHABİR MEKTUPLARI Karşıyakanın belediye işleri İzmir 22 ( Hususi ) — Uzun zamandanberi Karşıyakanın belediye işleri etarafında cereyan eden dedikodu, galiba (artık hitama erecek. Peki haklı olarak deniliyordu ki; 1 — Yollar çok berbat. 2 — Kanalizasyon yok, 3 — sivrisinek dolu, batak- lıklar var. 4 — Su yok. 5 — Temizlik az. Karşıyakalılar ve bura gazete- leri, heman heman her gün bu hususta yazdılar, çizdiler ve mü- teaddit kapılara baş vurdular. Nihayet harekete geçildi. 1 — Belediye encümeni, Karşı- yakanın muhtelif semtlerdeki yol- ların tamiri, yeniden kaldırım yapılması için her içtimaında kararlar çıkarıyor. 2 — Kanalızasyon işi biraz bati gidiyor. Karşıyakanın denizden irtifanın çok az olması, ortaya müşkilât da çıkarıyor. Tamir ve tathir edilen lâğımların üzerindeki yeni kaldırımlara toprak serpiliyor, yeni yeni çamurluklar baş göste- riyor. 3 — Sivrisinek mücadelesi hafif gitti. dillere destan olan Karşıyaka, Alaybey sivrisinekleri ; kış geldiği halde hâlâ ortalığı kasup kavuruyorlar. Çünkü etrafındaki bataklıklar yerli yerinde.. Esaslı bir kurtulma ameliyesi yapıla- madı.. Bu sene bataklığa okalip- tos fidanları dikilmesi için şimdi hazırlık var. 4 — Temizlik notu, biraz kırık.. iyice temin edilemiyor.. 5 — Suişi; yani Karşıyakalıların bu en hararetli dilekleri, nihayet tahakkuk etti ve Yamanlar dağın- dan su getirilmesi kararlaştırıldı. Belediye bütçesinde Karşıyaka için ayrılan (300) bin liranın 150 bini buraya sarfedilecektir. Yamanlar suyu, haiz bulunduğu evsaf itibarile, bu havalinin en güzel suyudur. İzmirliler ise, 24 kireçli Halkapınar suyu içmekte, böbrek hastalığından muztariben İzmir, İstanbul doktor muayene- hanelerine taşınmakta berdevam. Yamanlar dağında bir sana- toryom inşası mukarrer gibidir. Bu itibarla sıhhiye müdiriyeti belediyeye müracaat etti. 6 — Yamanlardan Karşıyakaya su getirilirse, sanatoryonun Susuz kalması ihtimali var mıdır? şek- linde endişe gösterdi. Belediye, sanatoryom için başka su mem- baları bulundu cevabını verdi. Karşıyakalılar bekliyor. — Hani, şu su bir an evvel gelse de kurtulsak. Diyorlar.. Alâkadarların biraz istical (göstermeleri (o temenniye şayandır. İzmirden gelen bir dolandırıcı yakalandı İzmir zabıtası Zayder isminde birisi hakkında tahkikata başla- mıştır. Bu adam İzmirde Nesim Aşer isminde bir tüccarı dolan- dırmakla maznundur. İzmir zabı- tası Zayderi uzun müddet orada aramışsa da bulamamış, nihayet tahkikat neticesinde kendisinin İstanbula geldiği tesbit edilmiştir. Bunun üzerine Zayder hakkında İzmirde ihzar müzekkeresi kesile- rek İstanbul zabıtasına gönderil- miştir. Attik muvaffakiyetli şarkılarını -- Mahkümun Kız Bu akşam en son Yarın akşam MAJiK SiNEMASINDA TAÇ DEVİREN GENERAL Filmi JOHN BARRYMOR tarafından GÜNÜN HABERLERİ #* Hariciye vekili — Tevfik Rüştü bey bugün Ankaraya hara- ket edecektir. X* Batan mavnalar — Geçen günkü (fırtınada (O Haydarpaşa önünde batan mavnalar Demiryol- lar idaresi tarafından çıkarılmak- tadır. İdare mavna sahiplerinden tazminat istiyerek protesto gön- dermiştir. * Avukatların yazihaneleri — Bir çok avukatlar yazihanelerini evlerine nakletmek için teşebbüste bulunmuşlardır. Memleketimizden maada her tarafta avukatların yazihaneleri evlerindedir. * İzmir terzilerinin güzel bir kararı — İzmir'de çalışan bütün kadın ve erkek terzilerle dikiş yurtları sahipleri yerli malından elbise yaptıracaklara kadın ter- zziler tarafından yüzde otuz ve erkek terziler tarafından yüzde yirmi tenzilât yapılmasına karar vemişlerdir. Karar imza edilmiştir. X Serseri bir torpil — Gelibolu civarında serseri bir torpil görül- müş ve torpilin yeri Gelibolu liman idaresince tesbit edilerek, keyfiyet şehrimiz liman dairesine bildirilmiştir. Liman idaresi de vapur oacentalarına (tebligatta bulunmuştur. X* Gizli tarikatçılar — Adana zabıtası bundan birkaç gün evvel Adanada bazı tevkifat yapmıştır. : Tevkif edilenler Biberiye tarikatı denilmekle maruf gizli bir tarika- tın mensubudurlar ve tarikatin şeyhi Develi oğlu Halil ile Akra- calı Hafız Hasan, Mahmut Efen- dilerdir. Bunlar Şaban ismindeki şahsın evinde içtima halinde iken tari- katçılık cürmü ile tevkif edil mişlerdir. Xx Yeni teşkilât ve müderris- ler — Darülfünuna ecnebi müte- hassılar getirtmek suretile yapıla- cakayeni teşkilâta bazı müderris- lerin aleyhtar olduğu ve aralarında Muammer Raşit ve doktor Akil Muhtar beylerin de bulunduğu bir zümrenin taraftar teminine çalış- makta olduğu haber verilmektedir. * İhracat ofisi — İktisat vekâ- leti oşehrimizde ihracat ofisini genişletmek fikrindedir. Bu müna- sebetle hariçten yeni ticaret muha- birlikleri tesis ve ofis merkezine yeni şubeler ve memurlar ilâve edilecektir. Dahilde milli sanayiin teşvik ve himayesi şeklindeki iktisadi siyasetin ihracat sahasına teşmili ve bu suretle harice üzüm, incir ve diğer yaş meyve ihraç edenlere Yunanistanda olduğu gibi kilo başına bir prim vermek suretile teşviki de muhtemeldir. GLORYA Nadia Sibirskaya tarafından temsil tâveten:. edilen bu şaheser Veritriniz Sahnesinde taganni edecektir. Kızının saadeti uğruna kendini feda eden bir pederin romanıdır. Fox Movieton News. velden temin.ediniz. Telefon: Beyoğlu 1666 ASRİ SiNEMADA Bugün ve yarın saat 161/2 matinelerinde proğrama ilâve- ten meşhur İspanyol dansözü PAOUİFA PAGAN ve gitaristleri ŞIE SİNEMADA Talebi umumi üzerine bugün ve yarın son olarak CENNET YOLU filminin Fransızca opereti gösterile- cektir. İstifade ediniz; Pazartesi gününden itibaren: EMIL JANNINGS tarafından MAVİ MELEK BU AKŞAM im in iv Radyo Istanbul — 18 Gramofon, 19,30 saz, (H. Ahmet B.) 20,30 plâk vasıtasile opera, 2i ikinci kısım saz. (Ekrem bey, Belkıs hanım. 22 orkestra. Peşte (550m.20kw.7'“ 19,45 Amatörleri için radyo dersi. 21,31 rad- yo. stutyosunda temsil, bilahare Cafe Spolarich ten nakıl - Çingene orkestrası Eugene Farkas. Bükreş (391 m. 16 kw.) — 13,00 gramofon, 13.30 havadisler, 13,50 gra mofon, 18 orkestra Sibiceano hafif ve romans musiki 19 havadisler 19,10 or: kestra Sibiceano, 20 tarih ve cografiya hakkında konferas (Darülfünun radyosu tarafından, 20,30 Romanya operasından nakil. Viyana ( 5173 m. Dr. Fritz Passecker mobilciler ve yaya gidenler, 1945 bir aylık havadisler, Dr. E. Molden 20,15 saat ve havadisler, 21,16 iki tem sil Der vierjahrige Posten, bir opera Fr. Schubert, Die Schön brülesk opera F. V. Suppe. musikisi - Orkestra Charly Gavdriot. Fasulyayi köylü 5 kuruşa satıyor Trabzondan gelen haberlere göre, fasulya fiatleri yeniden ucuz- lamıştır. Köylü elindeki fasulyayi tüccara 5 kuruşa satmaktadır. Bu mal muhtelif tüccar ve komisyoncu elinden geçerek 17 kuruşa kadar çıkıyor. Bu 17 kuruş, Asma altındaki toptan fiatıdır. Aynı mal mahalle bak- kallarında 20 - 30 kuruştur. Yağ bu sene pek ucuzdur. En iyi yağ Trabzon piyasasında 90 - 100 , Asmaltında 125 kuruş- tur. Mahalle ,bakkallarında 160 - 180 hattâ 200 kuruşa bile sotr- hıyor. saat 21,30 da Velinin Çocuğu | Komedi 3 perde Yazan: Corbuccia Tercüme eden: İ. Galip Halk, tenzilâtlı gece 20 kw.) — 19,3ö. ot©-