1 Kasım 1931 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

1 Kasım 1931 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

Halkın Sesi İ Münferit Hâkimlik Tesis Edilince... Adliye Vekâleti İstanbuldaki ceza mahkemelerini lâğvedip yerine münferit hâlimlikler tesisini kararlaştırmış. Evelki gün verdiğimiz bu haber etrafında halkın fikrini sorduk ve şu cevapları aldık: Mustafa B. (Buran Maksem mahallesi 25) — Münferit hâkimlikler tesis edilince mahkemelerin adedi ar- ; tacaktır. Bu suretle muhakemeler daha çabuk yapılacağı için ada- İlet kapılarında işi olanların işleri daha seri görülecektir. Bu itibar- la münferit hâkimliklerin iyi ola- cağı kanaatindeyim. ” Selim Bey ( Yüksek kaldırım Kaledibi sokak 113) — Ben asliye mahkemelerin de işlerin daha isabetli olduğuna kaniim, Çünkü bir hükümde üç hâkimin reyi alınmaktadır. Mün- ferit hâkimliklerde bu isabet üçte iki derecesinde noksanlaşacak ve Temyizin işleri artacaktır. Eğer muhakeraclerin ( sur'atleştirilmesi arzu ediliyorsa lüzumu olan yer- lerde mahkemelerin adedi artti- rılmalıdır. Hikmet Bey kete desi mahallesi 43 — Asliye mahkemeleri lâğ- vedilince (o mahkemelerin adedi goğalacaktır. Çoğalınca da halkın muhakemeleri sür'atleşecek, hü- kümler çabuk alınacaktır. Adale- tin tevziinde sür'at çok lâzımdır. Ben bu gibi teşkilâtın lehinde- yim Ethem B. in Alemdar mnhal- lesi No. 7 Hâkimi münferit usulü çok isabetlidir. Ru tesis edilmelidir. Artan hâkim/irle istinaf mahke- meleri de yapılmalıdır. Bu suretle münferit hâkimle- rin verdikleri hükümler bir defa da istinaf mahkemelerinden geç- tikten sonra temyize giderse bükümler iyi kontrol edilmiş olur ve binaenaleyh isabeti artar. » Ekrem Bey | Çarşıkapu Firm sokak 73) — Mahkemelerimizde muha - keme günleri arasında çok uzun zamanlar bırakılıyor, hükümler gecikiyor. Mahkemelerin adedi artınca muhakemelerin neticesi kı- salır ve halkımız daha çabuk hüküm alırlar, Münferit hâkimlik tesisi iyi olur zannındayım, Yeni Muallim Kadrosu Maarif Vekâleti yeniden bazı ilkmektep muallimlerini İstanbul mıntakası emrine vermişlir. Bu muallimler için dünden itibaren yeni bir kadro yapılmıya başlan- mıştır. Kadro bir haftaya kadar ikmal edilerek Ankaraya gönde- | | Kaçakçılarla Bir Müsademe Oldu, İki Kişi İle Birçok Sigara Kâğıdı Ele Geçti Evvelki gece gümrük muhafa- za memurlarile bir kaçakçı motö- rü arasında bir müsademe olmuş, neticede (o kaçakçılarla (Oberaber (45,000) defter sigara kâğıdı ve motör ele geçmiştir. Hâdise hak- kında yaptığımız tahkikat şudur: Gümrük idaresine birkaç gün evvel sigara kâğıdı kaçakçılığı yapıldığı hakkında bir ihbar ya- pılmış, gümrük muhafaza memur- i ları derhal tarassuda geçmişler- dir. Nihayet evvelki akşam gece rında bir motör görülmüştür. Mu- hafaza memurlarda motörlerile bu motörü takibe koyulmuşlardır. Takip edildiğini anlıyan kaçakçı motörü yolunu değiştirmiş köp- rüye doğru yol almıştır, Muhafaza memurları da takibe devam etmiş- lerdir. Yakalanacaklarını anlıyan kaçakçılar Sarayburnu açıklarına gelince birdenbire yol değiştirmiş, Marmara açıklarına doğru kaçmı- ya başlamışlardır. Bunun üzerine Muhafaza memurları, meçhul mo- törün durması için silâh atmak sure- ateş açmak mecburiyetinde kal mışlardır. Bir müddet devam eden takipten sonra kaçakçı motörü teslim olmuştur. Motör derhal nhtıma getirilmiştir. İçinden iki kişi çıkmıştır. Kaçırılmak isteni- len (45) bin defter sigara kâğıdı İ müsadere edilmiştir. Bunlar (2) milyon küsur yaprak tutmaktadır, Beher yaprakta (5) kuruş ce- za alınmak o icabettiğine göre (100.000)lira ceza alınacaktır. Kâğıt- lar İtalyan ve Yunanistandan ge- tirilmiştir. Bu adamların bir şe- bekeye mensup oldukları kanaati yarısından sonra Kızkulesi açıkla- İtile işaret vermişler, dinletememişler, vardır. SAHTE TALEBE| Bz Çocuk | Müfettişler Bunları Takip Edecekler Son günlerde şehrin muhtelif semtlerinde kız ve erkek sahte talebelerin adedi oldukça art- mıştır. Başlarına birer mektep kas- keti geçiren birtakım genç kız ve erkekler kendilerine mektepli süsü vermekte, ve bunların vazi- yetleri ekseriyetle de uygunsuz çıkmaktadır. Bu sebeple Maarif Umumi | Müfettişleri bunları takip etmiye ve bu sahtekârlığın önüne geç- miye karar vermişlerdir. Bu su- retle hakiki mektep talebesi va- karı, ahlâksızlar elinde oyuncak olmaktan kurtarılacaktır. Ancak bu takibin faydalı olması için mektep talebelerine birer hüviyet varakası verilmesi lüzumlu görülmektedir. Müstehcen Ayna Bir Musevi Kurtuldu Biri De Dava Edildi Dün İkinci Ceza Mahkeme- sinde Hayim isminde müstehcen reşimli ayna satan bir Musevinin davasına başlanmıştır. Fakat ka- nun, bu gibi vaziyetlerde asıl aynayı memlekete ithal edeni mes'ul tuttuğundan Hayim serbest bırakılmıştır. Fakat aynayı ken- disinden tedarik ettiği tacir Eskinazi Efendi hakkında takibat yapılacaktır. Sizin Midir? . | Son Posta, mektep çocukla, için bir müsabaka tertip etmiştir. Şekli şudur: Foto muhabirimiz, şehrin (muhtelif (o noktalarında, kendisinçe malüm olmıyan küçük- lerin resimlerini almakta ve resim- ler Son Postada neşredilmektedir. Eğer intişar eden resim Sizin ço- cuğunuza aitse hemen matbaamı- | za uğrayınız. Hazırlanmış olan bir adet “İş Bankası tasarruf kumba- rasını,, alınız. Arzu ettiğiniz tak- dirde bedeli takdim olunur. Bu sütundaki resmi tetkik et- meden geçmeyiniz. Belki çocuğu- muzun resmidi. i KISKANÇLIK Rakı İçerken Bıçaklara Sarıldılar Cemal ile Halil, Pavli ile Di- mitri isminde dört kişi Taksimde- ki Rekor birahanesine içmeğe gitmişler, içerlerken aralarındaki bir kadın işini görüşmeğe başla- mışlardır. Bu sırada kıskançlık alevlenmiş biribirlerine girmişler Cemal tabancasını çekerek Pavli ve Dimitriyi vurmuştur. Dimitri ve Pavli de masadaki bardaklarla | Cemali yaralamışlardır. Maaş Veriliyor Defterdarlık dün bütün daire- lerin aylık bonolarını dağıtmıştır. Teşrinisani maaşının verilmesine bugünden itibaren başlanmıştır. Sigorta Parası Tarifenin Bir Miktar Ucuz- latılması Muhtemeldir Ankara, 1 (Hususi) — Harik sigortaları (o tarifesinin omüddeti hitam bulmuştur. Yeni tarife ha- zılanmaktadır. Bu mesele hakkında fikirini almak üzere Ankaraya davet edilen müderris Zühtü ve sigor- tacılardan Rabbani Beylerin de fikirleri | sorulmuştur. o Tarifenin azaltılması muhtemeldir. Dahili Haberler Burada bitmedi, lütfen dör- düncü sayıfamızı çeviriniz. i z Kaeala 1 Günün Tarihi Şehir Meclisi Bugün Açılıyor Şehir Meclisi bugün saat 14 te açılacaktır. İçtimaı Vali Muhiddin y rahatsız olduğu için Muavin Fazlı veya Hâmit Beylerden birinin açması muhtemeldir. Meclis bu dev. rede mühim bazı tali matnameleri mi ve Gazi köprüsü işini görüşe Gazi OHz.lerine » Tebrik Telgrafları Geldi Rus Cümhuriyetleri Reisi Kalenin, Amerika Reisicüwhuru Hoover ve İtalya, İran, Efgan, Bulgar, Irak kıralları Cümhuriyet bayramı münas sebetile Gazi Hiz. İerine hararetli teb- rik telgrafları göndermişlerdir. Reise eümhur Hz. leri teşekkür etmiştir. Hava Filomuz Ankaradaki Cümhuriyet Obayras mına iştirak ettikten sonra şehrimize gelen (50) askeri tayyaremiz dün şehirde uçuşlar yapmıştır. (50) tayyarenin birden uçuşunu halk ilk defa görmüş ve sek elik dağ alannşar. Bayyapllariaizin bugün Eskişehre geçmesi muhtemeldir. Boykot Edildiler İlinei Balkan oyunlarında itaate sizlikleri görülen Semih ve Mehmet Ali ayle Federasyon o boykot cezasi vermiştir. Semihin cezası mü“ ebbet Mehmet Alininki bir seneliktir, İzciler Geldi Cümhuriyet bayramında yapıla cak geçit resmine iştirak için Ans“ karaya giden izciler dün imi, dönmüşlerdir. y Si Türkiye - Arnavutluk Ankaradan (o bildirildiğine © göre Arnavutluğun hükümet merkezi olan Tiran şebrine yakında bir sefaret beyeti gönderilecektir. Yeni Bir Müzakere Ankarada hükümetle bazı müza- kerelerde bulunmak üzere Şark şi- menferleri direktörü M. Malzak ve başmühendis M. Balk dün ekspresle şehrimize gelmiştir. Bugün Ankaraya gitmeleri muhtemeldir. Erkânı Harbiye Reisimiz Şehrimize gelmek üzere evvelki ge Ankaradan hareket eden Erkânı biye reisi Fevzi Pş. İzmitte tren. den inmiştir. Paşanın bugün şehri- mize gelmesi muhtemeldir. Malüllere İkramiye |“ Eminönü kaymakamlığı dahilinde- ki malâllere dünden itibaren ikrami- ye tevziine başlnamıştır. Bir Ölümden Şüpha Ediliyor Eginli Ali isminde biri Alem- darda Madam Vartanoşun kah- vesinde ölü olarak bulunmuştur. Hâdise şüpheli görüldüğün- den Morga nakledilmiştir. Hem Barışmış, Hem Vurmuş Seyrisefain Oo kazancılarından Seyfettin dün mabkemede karısı İhsane yk barışmış > ak- m üstü birlikte gezmiye çı! ari Fakat yine araları elli v6 Seyfettin bıçakla karısını yara- lamıştır. ni Posta'nın Resimli Hikâyesi: Pazar Ola Hasan B. Ve Tasarruf Haftasına Hazırlık 1: Hasan B. — Oo... Bu ne?. Ma- her tarafta alar dolup boşanıyor, alış veriş, Kıyamet! yahu? 2: Hasan B. — Ay?. Birahaneler de adam Almıyor. Milet kafıyı çekiyor 3: Hasan B, kapısına o kadar vaylar işlemiyor. Nedir — Hoppala... Sinemaların adam ki tram- yi 4: Yulcu — Hasan B... Ahali bir ay sonraki tasarruf haftasına hazırlanıyorlar» Bir hafta tasarruf için bir ay vur patlasm.lJ