11 Kasım 1931 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

11 Kasım 1931 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

4 Sayfa Gençlik Herkese İtimat Ediniz, Kimseye İtimat Etmeyiniz Bir cemaat içinde, bir zümre içinde, bir muhit içinde beraber yaşıyan insanların biribirine iti- madı kadar lüzumlu birşey yok- tur. Müşterek hayat, müçtemi hayat itimada istinat eder. Her- gün münasebette bulunduğunuz adamlara itimadınız. kaybolduğu gün, siz en muzir adam olmıya Hayata yeni giren gençler büyük bir itimat ile girerler. Nazarlarında hayat bir kavga değil, müşterek katedilen bir yoldur. Bu yolda biribirlerine da- yanarak yürümek isterler. Yaşa- mış, hayatta yol katetmiş olanlar için ise berakistir. Onlar kimseye mıııt etmezler. İtimat edemedik- leri için bir fikir, bir iş, bir gaye etrafında — birleşemezler. Bunlar hotgüm, yalnız kendi menfaatle- rini korumak için mücadele eden birer ferdiyetçidirler. Bunlar için bayat bir kavga- dır. Bu kavgada galip gelmek için, ne ahlâk, ne arkadaşlık, ne insanlık — mevzuubahs değildir. Bunların felsefesi “ altta kalanın canı çıksm,, dir. Bu sebeple kim- seye itimat — etmezler. Çünkü kendileri itimada şayan değil- dirler. İnsanların biribirine — itimadı, hayat kavgasında, iş kavgasında, fikir kavgasında esastır. Bu iti- madı kaybettiğiniz gün müşlerek biç birşey kalmaz. Diyeceksiniz ki, ihtiyarların — tecrübesi — var. Onlar, kimseye itimat etmemeyi tavsiye ediyorlar. Onlar bir noktada haklıdır- lar. Herkese körükörüne itimat etmeyiniz. Bir insanı tanımak belki senelerin işidir. Fakat onu tanıncaya kadar itimat etmeli. Kimadınızı — sarsan — küçük bir nokta gördüğünüz — zaman, üze- rinde durmalıdır. Artık itimadı- nızı idare size aittir. Bu noktayı eritecek, veya büyütecek hâdisa- tı takip ediniz. Zaman ve veka- yi natuktur. Size hissinizde yanı- hp yanılmadığınızı çabuk söyler. Fazla itimat kadar itimatsızlık ta fenadır ve tehlikelidir. Yunanistanda Bir .Sene Zarfında 36 Ziraat Mektebi Açıldı Atina, (Hususi) — Yunanistan Maarif nazırının gazetecilere vaki beyantında 1928 senesinde ipti- dai mekteplerine devam eden talebe yekünu 623,500 iken 1931 de 722,000 mevcuda baliğ ob- muştur. Ortamekteplere gelince bun- darın mevcudu — bilâkis — azalmış 1928 de — 90,000 iken bu #sene 60,000 e inmiştir. Bunun sebebi 105 ortamektebin kapanmasıdır. Bunların yerine 36 ameli ziraat mektebi açılmıştır. Garbi Trakyada İskeçe, ( Hususi ) — Burada çıkan Yunanca bir gazetenin teşebbüsü üzerine Garbi Trakya Gazeteciler Birliği — teşkil edi- Miştir. Konyada Yol SON PO.STA Sporcular Da Çok İyi Çalışıyor Konya, (Husu- 21) — Bütün Vi- lâyet — dahilinde son zamanlarda geniş mikyasta bir yol inşası fa- aliyeti göze çarp- maktadır. İnşaat bazı köy yolla- rına kadar teş- mil edilmiş bu- lunmaktadı. Bu hususta ön safta Seydişehir - Boz- kır. yolüu — gel mektedir. Bu iki kazayı biribirine bağlıyan — yolun inşasına bir müd- det evvel baş- lanmıştı. Şimdiki halde bu yollarda — faaliyet epey ilerlemiştir ve işin tamamen bitirilmesi için çalışılmaktadır. Burada çalışanlardan mühim bir kısmı mükellef amelelerdir. Diğer taraftan Akşehir kazası dahilindeki — köyleri — biribirine rapleden köy yollafının inşasına ehemmiyet verilmektedir. Buraya siminin şiddetlenmesinden evvel bitirilmesi için uğraşılmaktadır. Konyanın şehir yollarına ge- lince; Belediye son günlerde bir- da birçok mükellef amele sev- ] kedilmiştir. Faaliyetin, kış mev- | Konyanın sporcu gençleri bir arada | denbire silkinmiş, çalışmıya baş- | Tamıştır. Belediyenin bu âni gayreti | sebepsiz değildir. Kış mevsiminin | birdenbire bastırması ihtimali kar- şısında belediye, hiç olmazsa bo- zuk yolları tamir etmeği düşün- | müş ve işe de başlamıştır. Bu faaliyet neticesi olarak şe- | hir dahilindeki işin ve ana cadde- | lerin çöküntülü yerleri tamir edil- | mektedir. İç sokaklarda bulunan toprak ve moloz yığınları da kal- dırılarak temizlenmektedir. | 34 Size biraz da Konyamızın | spor ve gençlik fı.ıliyclimiııı İ Adliyede Müddeiumumiliğin Müter- cim Kadrosu Tamamlandı Müddeiumumilikte teşkil edi- len gazeteleri tetkik bürosu için İngilizce, Almanca, Fransızca, İtalyanca ve Rusça bilen memur- lar alınmıştır. Yalnız şimdiye ka- dar Ermenice ve Yahudice bilen memur yoktu. Müddeiumumilik bu İisanları bilen memurlar da bulmuştur. Bundan sonra Erme- nice ve Yahudice gazelerde mun- tazaman tetkik edilecektir. Darllfünunda Konterans Perşembe günü saat dörtte Doktor Şevket Aziz Bey tarafın- dan Darfilfünunda bir konferans verilecektir. Konferansın mevzuu Türk Irkının Kronolojisidir. Buğday Fiati Niçin Yükseliyor? Buğday — fiatleri yükselmek istidadını göstermektedir. Fiat- lerin — yükselmesinin — sebepleri şöyle izah edilmektedir : Rusyada bu sene buğda mahsulü azdır. Fransa ve Aı manyada mahsulün cinsi fenadır. Amerika ve Kanadada ise buğ- day zeriyat sahası mühim nlis- pette tahdit edilmiştir. Ayda (800) Lira Kâr Esnaf Bankası son günlere kadar Bahçekapıda ayda - (900) lira verdiği bir binada oturuyor- du. Banka, şimdi Dördüncü va- kıf haninda bir dalireye taşınmış- tır. Buraya ayda (100) lira vere- cektir. [Gazetecılık Mekte-l bi Bu Sene ' Açılamıyacak Darülfünunda bir gazetecilik mektebi açılmak istenildiğini ev- velce haber vermiştik. Darülfü- nun divanı bu mesele ile birkaç defa meşgul olmuş, fakat henüz kat'i bir karar verilmemiştir. Divan geçen hafta içtima etme- diği için son vaziyet görüşüle memişti. Fakat önzümüzdeki di- van içtimamda kat'i kararın ve- rilmesi muhbtemel görülmektedir. Bununla beraber karar verilse bile mektebin bu sene açılıp işe başlaması mümkün olamıyacak- tır. Mektebin, Darülfünunun ec- nebi — mütehassıslar — tarafından ıslahattan sonra tesis ve küşadı- na daha fazla ihtimal verilmekte- dir. Sivil Tayyarsiler Toplandı Sivil Tayyareciler Kulübü azası evvelki gün toplanmışlar, bütçe meselesini görüşmüşlerdir. Bundan sonra sık sık içtimalar yapılacak, bütçe meselesi esaslı bir surette tesbit ve intaç edilecektir. İnhisarların Muhafaza İşleri Müskirat İnhisarı umum mü- dürü Âsım bey Ankara'ya git- .ı.ıu. Ankara'da İnbisarlar mu- bafaza teşkilâtim tevhit için bir komsiyon faaliyete başlamıştır. Ruslar Tiftik Aldılar Ruslar dün İstanbul piyasa- sından (65) kuruştan (30) bin okka tiftik almışlardır. hhıhıek iste- Knny.ı genç- lerinin spor husu- sunda, bilhassa son sencler zar- fında gösterdik- leri faaliyet çok dikkate ve tak- dire şayandır. Spor faaliye- tinde her yerde olduğu gibi bu- rada da futbol en başta gelmek- tedir. Kupa maçlarına her cuma hara- retle devam edil- mekte, halk ta- rafından çok rağbet gösteri- mektedir. Gençlerin bu heves ve çalışmaları bu şekilde de- vam ettiği takdirde, — Konya- mızın yakın bir istikbalde dolğun ve şerefli bir spor varlığına sa- hip olması çok mümkündür. Burada futboldan başka atle- tizme de ehemmiyet verilmekte- dir. Fakat atletlerin biraz daha çalışması Tâzundır. Bu münase- betle şunu kaydedeyim: Spor faaliyeti arasında bisiklet spor- | cularının adedide son zamanlarda mılı—ııhı Vergı Voli Ve Dalyanlardan Bina Vergisi Ahnacak Eski kanunlara nazaran dal- yan ve voli mahallerinin yab mız karadaki binalarından vergi alınıyordu. Deniz üzerindeki sa- bit kısımlar vergiden affedilmişti. Yeni bina vergisi kanununa göre karadaki tesisattan yine vegi alı- nacaktır. Bundan başka deniz üzerinde sabit inşaatı olan dab yan, — voli mahallerinin üzerleri açık bile olsa bunlardan da İcar- larının senelik tatarının yüzde (12) si nisbetinde bina vergisi alına- caktır. Bunlardan başka dalyan, voli yerlerinde tutulan balıklar- dan esasen av vergisi alındığı için bina vergisi alınmıyacaktır. Futbol Lik Maçları Çıkmaza Giriyor Bu cuma Taksim ıhdyoum da lik maçlarına devam edilecek, Fener - Anadolu — ve İstanbul spor - Vefa — karşılaşacaklardır. Fakat Fenerbahçenin geçen cu- ma maça İştirak etmemesi Üzeri- ne mağlüp — sayılması neticesi olarak bu cumaki maça gelme- mesi çok muhtemeldir. Bu tak- dirde futbol heyeti Fenerbahçeyi fikstürden çıkarmaya karar ver- Bize kalırsa bu mesele, bu derece cezri şekilde hal ve intaç edilmek istenilmekle bir çıkmaza sokulmuştur. a el Kına Gecesinde nşaatı Hararetlidir (Bir Ut | Süleyman efendi atıldı: Bi Mahkçmelerde İ asalı Merdivenler, koridar, muhi” keme salonu tıka basa d ü Bu kalabalığın içinde ııeleı di ler yok. Her cinsten irili meraklı ve bir yığın davacı. Hüsniye Hanmım samin kı balığını çelimsiz vücudile yarma! çabalıyor, fakat yerinde sayıyor! Ne ise mübaşir imdada yetişti kadmcağızı kalabalığın arasındı kurtarıp — davacı — sandalyesin yanıma getirdi. Relis sordu: Anlat — bakalım - davi Hanım, Hüsniye H. hemen boşandı! — Sarmayın Efendim başı: gelenleri. Kark yıllık -kamşu; diye emanet ettim. Sanki kötü — Kim etti bu işi Hanım? — Kim olacak. Bizim ko Silleyman Efendinin ailesi. gecesi yapacaklarmış. Benim l istediler. Benim de saflığım geldi, verdim. Geçen gün kâtibin hanım yi lira verdi de kıyıp — veremedil — Peki, sonra... — Sonrasn me olacak. gecesi oldu, düğün dernek. bill Gidip utu istedim. Ne desel beğenirsiniz... Darda kalmı yahudiye satmışlar, Maznun sandalyesinde oturi — Hayır efendim, kabul mem, hanım utu mezala çıki miş, satamamış. Eve dönerk bana rasgeldi. Zaten aramız pek teklif te yoktur. G bizde dursun satacağın zan alırsın, dedim. Bir gün bi çocuk —evde aynarken — utü üstüne düşmüş. Zaten çürük, Ç rık bir şeydi. Çocuğun ağırlığ çekememiş" Paramparça olim Mezatta 150 kuruş bile mişler. Kör ölür, badem gi olur derler ya... Üt kırıldıktf sonra bu hanım beni sıkıştı! İllede ödeyeceksin, dedi. Sontf dan bir tevatür daha çı d. Güya bean utu (filancaf satmışım. Mesele mühimlemişti. Hat yirlira istiyor, maznun (150) ku bile çok görüyor. Reis düşündü ve Süleyi eendinini filanca dediği adif çağırıp dinlemeğe karar Bakalım filanca efendi neler latacak? Bir Köy Muhtar' Jandarmaya Rüşvet Te Ederken Yıkalann” kir, (kuıl) Karabağ köyünden lııııııl Alinin evine giren Karagöz Şükrü isminde biri (19) alb Ç alarak kaçmış, fakat yakalı tır. Tabkikat yapıldığı a şilköy muhtarı Hoca Musa | di, cürmün örtbas edilip nün serbest bırakılması İÇİP darmaya yüz lira rüşvet 4 etmiş, fakat cürmü meşh” linde yakalanmıştır.