11 Kasım 1931 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

11 Kasım 1931 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

SON POSTA 'PAZAR OLA — HASAN BEY Buna Diyecek Yok Hasan B. zayıflamışin. Buna biraz cam sıkılıyordu. Onu dedi- ler kit — Hasan B., git Selim Sırmı Beyi bul. O şişmanlamı zayıflatır, zayıfları da şişmanlatır. Hasan B. Selim Sırm Beye gitti, halini anlattı. Terbiyei be- deniye mütehassısı dedi ki: — Hasan Bey, ker gün sar Bahları “ İsveç jimmastiği , yap. — Nasıl şey 07? — Bu yeni usut Bir idmandır. Ben. sana nasıl yabılacağını öğree tirim, Hasan B. yüzünü Buruşturdu: — Ben yeni usul işlerden anlamanı Ecdadımız bunu yapr — Kim demiş? Hiçbiri demir gibi kuvvetli değildi Baksama... Hepsi öldü! Muayene Bir doktor Hasan Beyin göğ- sünü muayene ediyordu. — Şuracıkta sert bir şey bis- sediyorum amma bakalım nedir? dedi. Hasan B.. güldü: — Araya araya buldun, He- kimbaşı, o, benim para cüzdanım! dedi. MANILER aai Üz B Ben her kola takıldım, En sanra bırakıldım |. Senelerce beyhude Böyle yanıp, yakıldım | Güzeller kurnaz çıktı, Vefaları az çıktı! 2 Uslu zannettiklerim — — Fazla yaramaz çıktı! Amma Da Sual Ha! Bir gün, mahallede, bir ya- bancr Hasan Beye sordur — İbrahim Bey evinde yoktu, | acaba neye gitti, — biliyormısın, | Hasan Bey? — Ha ...biliyorum, — kafasını dinlemek için biraz Boğaziçine gittli. — Karısı da beraber miydi? Hasan Bey güldü: yanına karısımıda alır rm? Darulbedayıe Bir Müracaat Çirkin ve ihtiyar bir kadın Hasan Beye anlatıyordu : — Hasan Bey, hani bir Da- rülbedayi var, biliyor musun ? —Ha, ha. — İşte bu Darülbedayi; gaze- teye bir ilân vermişti. ya- zıyordu ki genç ve güzel hamnm- lardan aktris — olmak istiyenler, Tiyatro — müdüriyetine her gün ! üçlebeş arasında gitsinler. Ben de aktris olmayı çok isterim. Ertesi güm gittim ammakeş düki- ka geç kalmışım, beni kabul tmediler. — Siz beş dakika değil, otuz , sene geç gitmişsiniz de ondan ' kabul etmemişler. Yeni Selâmlar Hasan B. — Bozuk param “yok, Allah versin! Ahkbap — Hasan Bey, ben —Amma da suakha...İnsan kafa| mütekait Ali paşayım. Eski kom- dinlendirmek için evindem kaçar da| şunum. Senden sadaka değil, se- lâm istiyorum. Hasan Bey düşündü ve dediki: Agrısız Diş Çekmek Hasan- B. dişini çektirmek için dişçiye gitli. Biraz korku- | yordur Sordu. — Herzaman ağrısız çekebi- lir misin, Dişçibaşı? — Her zaman olmuyor, Ha- , san B. geçen birinin dişini çe- kerken. bileğim incindi, üç gün ağrıdı. Dil Ve Yumurta Hasan B. Bbir tanıdığıle lakan- taya gitmiştk. Garson, Hasan ! Beyin arkadaşına dedi kir — Beğim, alâ dil var, yer | misiniz? Hasan Beyin tanıdığı: — Yemem, dedi, ben bay- vanların ağzından çıkan - şeyleri ' gevmem, Hasan B! arkadaşının kulağı- na eğildi: — Öyle ise — yumurta ye, dedi. Otomobil Masrafı Şakir Bey yeni: bir. otomobil almıştı. Kendisi idare ediyordu. Fakat acemi olduğu için birkaç kere kaza çıkardı ve yaralandı. Bir gün; Şakir Bey, Hasan Beye- dedi ki: — Otomobil sahibi olmak iyi ammaçok masrafı var, Hasan Bey. Hasan Bey güldü: — Evet, dölitor ve ilâç parası ! fazla, değil mi? Yolcu — Hasan Bey, bu şoförler ellerini uzatarak böyle ne işaret veriyorlar. Hasan Bey — Ayol, şimdi birçok dilenciler zengim Otemobillerinin içinde sadaka istiyorlar. Memnun Olacağı Şüpheli! Hasan Bey, bir gün, elinde bir çiçek demetile, Fatihten Edir- nekapısımna doğru yürüyordu. Kar- şısına bir ahbabı çıktı: — Ooo... dedi, Hasan Bey... Ne güzel demet bu? Kime götü- rüyorsun? — Bizim ahbaplardan Lütfi Beye... — Kim bilir nekadar mem- nun olur. Hasan bey kederli kederli başını salladı: — Memnun olacağını pek zamnetmiyorm. Çönkü bu çiçeği zavallının mezarına [Mürüyonınl İ Nezaket — Yahu, Hasaw Bey, şapka- mın Üstüne oturdun. — Keyfini bozma camım; za- rarı yok, bana rahatsızlık ver- miyor ' bür paket cıgara alana bir Hasan Bey, yolda rasgeldij aftbabmı sordir — Ayol, bu ne hal? Ko kunadin bağlı. Nereden geliyo san böyle? — Sorma Hasan Bey, divenden. düştüm, kolum hemen doktera koştum, bekleme salonunda okadar hasta vardı ki üstelik, ağrıılı sızılar içinde iki saat te bekledir Hasan Bey acıdı: — Vah vah, ©o kadar sabrettin yahu? diye sordu. — Eh.. Hasan Bey, evliyim, sabretmiye alışığım. Arslanın Ayakları Hasan Bey çocuktu. Mekte gideli bir sene olmuştu. İmti dam çıktı, — Arslanın - kaç ayağı diye sordular. — Sen ne cevap verdin? — Ben Arslanın üç ayağı dedim. — Bilememişsin. Arslanın dö ayağı vardır. — Ben de onu sonradan rendim amm, bereket ver arkadaşların hepisi Arslanın ayağı var, dediler. d “ MANİLER z Sevemedim - doyası, Çektim Beyhude yamı! En sadık sandığımın Çabuk- çıktı. foyası | * Tatmadım buse nedir, Kol, göğüs, ense nedir! | Ağzım açık kaldım ker Tam yirmi beş senedir l.. ha Hedîyeler Hasan Beyin oturduğu / ballede, İbrabim - isminde, 98 mübalâğacı bir delikanlı vardı | Kahvede oturuyarlardı. H Bey dedi ki: h — Şu köşede yeni açan tüncü, müşteri kazanmak â kibrit hediye ediyormuş. brahim atıldi: — O birşey değil... Eııı“.) de yeni bir kundura mağ 'J açıldı, bir potinbağı alana * bir kundura hediye ediyor: