11 Kasım 1931 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

11 Kasım 1931 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

3Uun FU> Hırsızların Kullandıkları Dahiyane Aletler Arkalarında işaret olan kartlar hemen her yerde satılır. Bunlar bir çok (şekillerde olurlar. Yukardaki resimlerde bunların birkaç nümunesini göreceksiniz. Oyun oynarken lüzumsuz kartları elinize almak istemezseniz bu resimda gördüğünüz gibi kolunuza - Kart Holdor- ismi (verilen bu aletten geçiriniz. Bu suretle hangi kâğıd isterseniz o kâğıdı elinize almış olursunuz $ Parlıyan bir yü- #ük içine Kara maça köğıdinn aksedişini gösteriyor. Bu resimde de gördüğü Bur gibi pal tonuzun kalu” na bir raptiye takacak olur sanız yine is- tediğiniz kar- Ka KALE Bu resimde gördüğünüz şekil çok bahalı bir alettir. Yuvarlak köşesi vasıtasile başkalarının elindeki kartlar anlaşılır. Pamağa takı mış olan bu yi Giğün yardımile resimde gördü. Hünüz gibi iste Biğiniz. kâğıdı karşınızdakiler - den gizli kalmalı Üzere avucunun Bu şekil bir tarafı synah olan bir kibrit kutusudur. Eğer oyun oynarken bu kutudan kullanacak olursanız karşınızdaki arkadaş- larınızın elinde hangi kartiar bulunduğunu aynanın i'ikâşs! bir yüzük- eğer parma- iza takacak o- rsanız in'ikâs yar- dımile karşınızda- kinin elinde neler olduğunu anlıya- Bu yi Bu makas kartların ke- tur ki narlarını kesmek O için kullanilir. Yâni kartları bu makas ile kesecek olursanız onlar istediğiniz içinde sl şekilde biribirinden kısa ve uzun bir Kn şekle koyar ve bu suretle her kartı tanımağa muvaffak olursunuz. sayesinde görebilirsiniz. Poker, gerek İstanbulda, ge- rek taşrada müstevli bir hasta- hk hâlindedir. Hemen de her evde poker vardır. Ve her ta- rafta ailelerin en tabii eğlencesi- ni poker teşkil etmektedir. Poker, oyuncuların haleti ruhi- yesini meydana çıkaran en kuv- vetli bir miyardır. Oyunda, oyan cuları seyrederek her birinin. tabi- at ve ahlâkını söyleyebilirmisiniz. Poker bir talihoyunu olduğu kadar, bir irade ve zekâ oyunudur. Hislerini en iyi saklayan, etrafını en iyi tetkik ve takip eden oyun- cu, diğerlerine nisbetle daha çok İ muvaffak olmak taliine maliktir. Meselâ bir gön bir mecliste oynuyordum. Karşımda, işte Pİ Miş, sinirlerine hâkim, kızımasımı bilmez bir adam vardı. Bende iç panas vardı. Yerde put haylı büyüktü, Ben dördüncü papa | çekince önümdeki parayi wasanın Otasna sürdüm. Ve elimi bilâ- İtizam öyle bıraktım. Muhatabım biraz düşündü. Masa üzerinde titriyen elime baktı. Sonra karar i, — Vermiyeceğim, dedi, sen - mahsus titretiyorsun. Sende Papas var, b Filhakika elime ve yüzüme bakmış, elimdeki hareketin aksini yüzümde (görmeyince hükmünü verivermişti. Yemeği yer yemez pokere oturanlar, çabuk kızar, çabuk sinirlenir ve çok kaybederler. Çünkü kan mideye hücum et miştir. Halbuki oyunda azacık kaybedince sinirlenir. O vakit kan adalelere çekilir. Midede sıkıntı başlar ve oyuncu baş ağrısı hisseder. Bazıları oynarken konuşabilir, bazıları da konuşamaz. Bu bir itiyağ meselesidir. Kadın elişi ya- parken konuşur da, süplrürken konuşamaz. Kadin iyi Poker oynayamaz. Evvelâ kadınlar oyunda çok tuhaf haraketler yaparlar. Meselâ küçük bopları koyup büyük bopları top- lamak, yanındakinin kâğdına bak- mak gibi. : Poker bir aldatma oyunudur. Oyuna başlayınca dostluk durur. Her oyuncunun başlıca fikri, kar- sısındakini aldatmaktır. Bunun için herşey meşrudu. Yalnız pokerin de kendine doğruluk isteyen kaideleri vardır .Kadın bir defa yalanm ce- öğrenince, ona budut tanı- eri Hatırlar, Hatıra muhtelif hâdiselerin, üzerinde yaptığı tesire bağlıdır. Çabuk unuttuğumuz şeyler bizi alâkadar etmiyen şeylerdir. Fakat hayahınızda mühim rol oynıyan hâdiseler (o hafızamıza (O kuvvetle yerleşir. Onun için bazan ufak telâkki edilen, fakat bizde çok tesir yapan vak'aları unutmayız. Hattıistüva (Üzerinde Bulu- nan Yerler, Niçin Diğer Yer- lerden Daha Sıcaktır? Üstüva battı hangisidir. bilir- siniz. Hani kürremizi ortasından bir kemer gibi sardığını farzetti- iniz bat yok mu, işte o. Tabii dünya üzerinde böyle bir hat yoktur, Biz bu battı yalnız hari- talarda ve Sınıf (o kürrelerinde görürüz. Be hattım üzerinde ve iki tarafında bulunan yerler, dün- yanın €5 mcak mıntakalarıdır. Bun sebebi şudur: Gerek yazın gerek kışın, bu hat daima güneşe doğrudan doğ- ruya maruz olan kısımdır. Güneş şuna bu bat üzerindeki yerlere daha şakuli bir surette iner. Onun için buraları diğer yerler- den daha sıcak olur. maz. Zaten aldatmakta erkekten daha ustadır. Fakat mademki oyunun esasi yalandır, o ohalde niçin para atarken, köğat alırken yalancılık yapıp hileye sapmama- h. İşte bunun için pokerde ka- dınları pek beğenmezler. Bir tammak isterseniz, onunla poker oynayınız. Tamahkâr mıdır, cömert midir, düşman mıdır, hile- kâr mıdır, yalancı mıdır, anlarsınız. Bir şirket aktedecek kimsele- rin biribirlerini tanımak için ev- velâ poker oynamalarını tavsiye edebilirim. bilirsiniz. Bir bekâr ile bir evli adamın hayatındaki farklar ölçüsüzdür. Bekâr erkekler kendilerini rahat zannederler. Hattâ atalarımızın bile bu hususta meşhur bir darbıme- seli vardır. “Bekârlık Sultanlıktır, Ekseri erkekler bekâr kalmayı herşeye tercih ederler. Onlar için evlenmek bir başbelâsı almaktan, ömrü (O kısaltmaktan (ibarettir. Bilâkis bekâr kalmak ömrü kı- saltır. Bekâr adamların bayatmda intizam aramak gülünçtür. Onlar için gecenin herhangi bir saatinde eve gelmekte bir beis olmadığı gibi saatlerce uyumak, muayyca zamanlarda yemek yemek te te” sadüfe bağlıdır. Meselâ bir bekâr basta olduğu zaman biç bir vakit bir itina ve şefkati göremez. O, para ile tutulmuş soğuk ellerin yardımını yalvarır o vaziyettedir. Diş Niçin Ağrır Baş ağrısı, kulak ağrısı, diş ağrısı muhtelif sebeplerle olur. Bu se- beplerden biri dişe giden sinire tesir eder. Bu da beynin bir kısmına dokunur. Bu suretle acı , duyarız. BÜSREK MESANE HASTALIKLARINI DiUROL KUMLARI ERİTİR . TA SÖKTÜRÜR SANCILARI TESKİN emi ör MÜURİRDİR evli adamın gördüğü ! /Bekârlar NiçinDahaÇabukihtiyarlarlar! Bazı Şeyleri Unutursunuz? | DE eg <a g5 # Evli bir | ucunda ber an çarpan bir — bisseder. Rahatı... istirahati, arzu- ları © islemeden, o çırpınmadan yerini bulur. İyi bir kadın, erkek için en büyük birihtiyaçtır. Ve muhakkak surette erkegin ömrüne senele ilâve eder. “ Comeli , darülfünununun meşhur rrofesörlerinden “Walter. F. Wilcox,, bu fikir üstünde hayli uğraşmış ve nihayet şu neticeye varmıştır: Evli erkekler bekâr erkekler. den daha fazla yaşarlar. İstatis- tiklerinin gösterdiği bu vaziyet başka doktorlar (oo tarsfındanda tasdik edilmiştir. Ohalde bekâr erkeklere tay» siye ederiz. Çok yaşamak ister. seniz derhal evleniniz.. Bekâr kalmak ömrü kısaltmak demek» tir.