13 Kasım 1931 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

13 Kasım 1931 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

Ekek LA Kadının İktısadî_K—l_ymetleri Erkeğin Kıymeti Zamanla Az Düşüyor, Fakat Kadın Yaşlı bir erkek iktısaden yaşlı bir kadından daha çok kıgmetli imiş Bazı Alman profesörleri - ka- dınlara pek az hürmet taşıyan profesörler olacak - yüksek riya- mye usullerile (!) kadınların ik- ) tısadi kıymetinin erkeklerinkinden aşağı olduğuna hükmetmişlerdir. Bunlara göre otuz yaşmda bir erkeğim iktısadi loymeti : (293.880) franktır. Ayni yaşla olan bir | kadınınki de (234.080) frank. Yani | Türk parasile (23498) lira. | Sıfıra İniyormuş yaşları ilerledikçe erkeklerin kıy- meti hissedilmez bir surette azal- maktadır. Halbuki ( 50 ) yaşında bir kadının kıymeti ( 197,320 ) frank, 60 yaşında ise ( 125,860 ) frank, 75 yaşına gelince sıfıra müncer oluyormuş. (15) yaşında genç bir kızin n —- SON POSTA iktısadi kıymeti ise ( 256,630) frankmış. Bu kadar kat'i bir hesap insanı Alman profesörlerine — göre | hayret içinde bırakıyor. Kuvvetini Göstermek İçin Katil Oldu Bir Darülfünun Genci, Arkadaşını Matetmek İsterken Hapsi Boylamıştı Amerikalılar arasında tayyare rekoruna çıkan kimseler olduğu gibi, açlık rekorunu... hatta ah- lâksızlık rekorunu kırmıya teşeb- büs edenler de yek değildir. Amerikada meşhur olmak için de birşey keşfetmek... mühim bir eser yazmak, yahutta, güzel olmak icap elmez; meselâ kim- senin yapamıyacağı bir hırsızlığı yapan yine meşhur oluyor. Gayet zeki, çalışkan aymi zaman- da fevkalâde kuvvetli “Everett . Haldiman isminde herkesin takdirini kazanmış - bir Darülfünun genci, zekâsının fazla kudreti ile gurur- kanıyormuş. Bu gencin arkadaşı olan “Ray Willis Harley,, onunla ekseriya alay eder. kuvvelini hiçe saydığını söylermiş. ; Nihayet bir gün * Haldiman,, arkadaşının bu telkinine karşı isyan etmiş ve ona ne büyük bir kuvvete sahip olduğunu ispat #mek.. —erkekliğini göstermek için Amerikanın kuvvetli addedi- len adamlarından Con Simonu öldürmüş. Şimdi demir parmak- arkasında oturan bu Da- muhakemesi | ünun — gencinin başlamak üzeredir. Kibir ve gürürün insanı nere- © kadar sürük iyebileceğine an daha kuüvvelli bir misal #tamak abestir, Everett Haldiman | & Hangi Sınıf Halk Daha Çabuk Ölüyor Hayat sigortalarma — mahsus olmak özere İngilterede bir ve- fiyat istâtistiği yapılmış. Bu ve- Fiyat cetveline göre ölümü en çok olan sınıflar şunlardır: ! — Lortlar (servetlerinin is- rafı, ziyafet israfı, geç yatmak rum olan, ve dama kapalı oda larda çÇalışan memurlar. 3 — Sokakta bayatlarını ka- zanmiya muhtaç olan kimseler (soför, arabacı, kaldırımcı — ve buna benzer san'at İcra eden insanlar, ) Bu cetvelin içinde köylerde yaşıyan zürra kısmı yok. Bir Amerikalının Garip Mektubu Maruf Muharrir Shakespe- 'Bundan Böyle Yüz Yaşıyabileceğiz İnatçı Hastalıkları Durduran Ve Hayatı Uzatan Bir Şırınga Bulunmuş Londrada çıkan “Tıp Âlemi , mecmuasında hayrecte şayan yeni bir tbbi keşfi haber veren bir yazı çıkmıştır. Bu yazı, İuzili: doktarlarından operatör Nincent Nesfield tarafın- dan yazılmıştır. Bu yazıda, bir are'ın Öldüğünü Bilmeden Mektup Yazmış Bir Amerikahı meşhur İngîliı | müharriri “Shakespeare, © mek- tup yazmak gevdasına düşmüş. İhtimal bu adam “Shakespeare,, | in çoaktanberi öldüğünü bilmi- yordu. — Herhalde — muharririn hayatta olduğuna hükmederek zarfın — üstüne aşağıdaki adresi yazmış: Mister William Shakespeare (Avrupa) (İngiltere) Haşiye olarak ta zarfın kenarma (bususi) kelimesini ilâve etmiş. Zannedilebileceği gibi — bu mektup bir muzibin azizliği diye bir kenara N Postacı vazifesini yapmış mek- tabun mürsiline şu cevabı vere- rek iade etmiş; Mürsilünileyh (23) nisan 1616 dan beri vefat etmiştir. Sütü Yeni Bir Muhafaza Çaresi Viyana fakültesinde bir pro- fesör, istikbalde ehemmiyeti pek mühim — olabilecek bir keşifte bulunmuştur. Bu zat dikkat etmiş ki rad- yonun — tesiri altında kalan süt, dört gün taze kalıyor ve ancak on beş gün sonra ekşiyip yoğurt- laşıyor. 'â: şekilde muamele gören sütün kazandığı bir hassa da kaynama meticesinde vitaminlerini kaybetmek tehlikesinden kurlul- masıdır. — Profesörün — iddiasına göre bu usul giftliklerde, mandı- ralarda tatbik edilirse, süt, hem fazla dayanacak, hem de sıhhate muzır olmiyacaktır. — HALI İhtiyacımıa temin etmeden evvel matlak mağazamıza uğ- ramanız menfaatiniz icabıdır. OLAKZADE Halı Kumpany İstanbul mümeasilleri AHMET TÂHİR ve ÂDİL Her nevi Türk ve İran halıları deposu olup kanaatkâr bir müles- sesedir. Kapalıçarşı Sahaflar 37139 Tel 2 4182 HOLSTİNA boyasile kendi ken- dinize, rengini beğenmediğiniz, her nevi eşyamızı, bir saaat zarhada kolayca boyayımız. İsmine dikkat ediniz. Her yerde arayımız . | müspet netice | âlemine malediler senedenberi, İngiliz — hastanele- rinden birinde tatbik edilen ve verdiği için tp mühim — bir keşiften bahsedilmektedir. İngiliz doktorları Vitaleksin ismini verdikleri bir şırınga keş- fetmişlerdir. Bu şırınga ile enmu- annit hastalıkların önüne geçmek, hayalı uzatmak mümkün oluyor. Bu aşı, sıhhatin muhafazası için usarelerine — ihtiyaç hissedilen güddeleri faaliyete getirmekte, bu suretle kanm mukavemetini arttırmakta ve hastalıkları öldür- mektedir. Yapılan — tecrübelere — göre 64 bu aşı ile, yaşında bir ada- mim Şşeker hastalığı, 65 yaşında bir kadının zatürre'e hastalığı te- Sjyfı T —a Sene Bu şırınganın tatbikına ait garip bir ameliye — manzarası davi edilmiş ve yanlış bir ameli- yat neticesinde kanı zehirlenmiş 18 yaşında bir kız ölümden kur- tarılmıştır. Mecmuada daha bir- çok vak'alar zikredilmekte ve şu hüküm verilmektedir: “Sıhhatin — bozulmasının en mühim sebeplerinden biri, Hor- mon istihsal eden guddelerin faa» liyetini kaybetmeleridir. Tetkikat göstermiştir ki, ihtiyarlık bu gud- deler vasıtasile vücudum maka- nizmesini kontrol eden hayati maddelerin kaybedilmesinden hu- sule gelir. Vitaleksin aşısı, gud- deleri harekete getirdiği için bu tahribata mâni olmaktadır.., Bu makale çıktıktan sonra doktorlar tarafından gazetelere vaki olan beyanata göre, Vita- leksin aşısı, Voronof aşısı İle mukayese — edilemiyecek kadar müessir. ve tıp sahasında çok büyük bir ileri adımdır. Bu sa- yede hayatı. İâakal yüz yaşına kadar uratmak mümkün olduğu iddia edilmektedir. Gördüğümüz Rii—yalâı'—_ Neyi İfade Ederler? Bir Gencin Rüyası Bir İhtiyarınkine Uykumuzda ba- zıları bizi ra- batsız, — bazıları da memnun eden rüyalar, — haya- tımıza büsbütün faydasız denile- mez, Sabah uya- nirken — gördü- ğgümüz — rüyayı dimağımzdan kovmak kat'iyyen doğru - değildir. Bilâkis, bunların üzerinde — bir parça fikir yor- mak faydalı ola- Maamafih rüya müstakbel — ha- yatımızın bir işa- retidir denemez; fakat muhakkaktır ki temayüllerimi- zin ve ifratlarımızm bir eseri ad- dolunabilir. Meselâ bir hasisin rüyası kibirli bir adamın rüyasına benzemez. Benzemez._ Bunun Sebebi Nedir? Bir gencin rüyasile bir ihti- yarınki arasında hiçbir münasebet daldığımız — zaman — hayalimizin . gizli arzuvları ve bütün ihtirasımız serbest bir halde dimağımızı işgal ediyor. Rüyalar ekseriya vicdanımıza yapılan tenbibattır. Hareketleriniz üzerinde neka- dar hâkim olabilirseniz, hayatın şeklini kaybetmiş olan rüyanıza da okadar hâkim- olabilirsiniz.