15 Kasım 1931 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

15 Kasım 1931 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

HĞAKIN GO'ZÜ ğ H ATRUN KULAGI_ HSERİN DILİ Yazı işleri telefonu: — Bon Posta İstanbul — 20203 PAZAR — 165 Teşrinisani 1931 İdare işleri telefana: İstanbul — moa Fiah 5 lmnı. aa e ——— — Cü hurıyetı Koruma Kanunu Lâyihası Vekiller Heyetine Verildi. Kanunun Tatbik Ve İcrasına, Beş Muhtelif Mıntakadaki Ağır Ceza Mahkemelerı Memur Edilmektedir. | leti tarafından Vekiller Heyetine | Ankara, 15 ( Hususi ) — Bir müddettenberi projesi hazırlan- | makta olan Cümburiyeti Koruma Kanunu ikmal edilmiştir. Kanun lâyihası, ve rejim aleyhine işlenen cürümleri takip gayesine göre hazırlanmıştır. Öğrendiğime göre - İstanbul, İzmir, Ankara, Erzurum ve Di- yarbekir Ağır Ceza Mahkeme- leri, mıntakaları — itibarile bu kanımun - tatbikine memur ola- caklardır. Bu kanunu tatbik edecek | olan ağır ceza mahkemeleri sür'atli bir. muhakeme usulüne tâbi bulunacak, fakat kararlar kabili temyiz olacaktır. Kanun lâyibası, Adliye Vekâ- cümburiyet Ankaradan iki gündenberi gelen _h—ıheîlçıı_ hükümetin buhbrana gkııvıı tedbirler araştırmakla meşgul olduğunu bildiriyordu. Vekiller Heyeti evvelki gün de toplandı ve buhrana karşı kat'l tedbirlerini ittihaz etti. Dün gece Ankaradan gelen telgraflar bu ted- birler hakkında mühim haberler getirmektedir. Mevsuk olduğu temin edilen bu haberlere göre: Hükümet Meclise yeni bir kanun İâyihası verecek ve bunun ismi aşağı yukarı “Buhran vergisi kanu- nu,, olacaktır. ı Adliye Vekili Yusuf Kemal Bey Buhran Vergisi Kanunu sevkedilmiştir. göre Vekiller heyeti belki de bu | hafta içinde lâyihayı tetkik ede- rek kat'i şeklini verecek, ondan sonra Millet Meclisine gönde- recektir. Lâyihanın Meclisin bu devre- sinde söratle tetkik ve müzakere edilmesi muhtemeldir. Yeni kanu- nun ne zamandan itibaren tatbik edileceği henüz malüm olmamak- la beraber neşri tarihinden itiba- | ren meriyet mevkiine gireceği de söylenmektedir. Bu münasebetle bazı adli de- ğişiklikler olup olmıyacağı da he- nüz belli değildir. Sabahaddin Bu kanunla gerek devlet müesseselerinde, ge- rekse hususi müesseselerde çalışan bütün memur ve müstahdemlerin aylıklarından yüzde On kesile- cek, bu para fevkalâde varidat olarak bütçeye konacaktır. Bu vergi mütekait, yetim ve dul ay- lıklarından da kesilecektir. Bu arada fazla maaş alanlarla meb'usların aylıklarından yüzde on iki buçuk kesilecektir. Yalnız matbaalar gibi arz kazançlı müesseseler bundan istisna edilecektir. Hizmetçilerin Tesçil Müddeti Bugün Bitiyor Şehirde On Bin Hizmetçi Tahmin | Edilirken Yekün (3) Bını Bulmadı Dün, Belediyede son itler lırken Kara a9 aü veylemide) Dün akşam Samatyada bir fa- cia olmuş, ihtiyar bir kadıncağız alevler içinde Çayır Çayır yanmış- tır. Hâdise Samatyada Araplar sokağında (95) yaşında Arap Hatice isminde bir kadın dün ak- şam yatakta yatarken lâmbasını yılmıı. fakat sağ tarafına dön- düğü sırada İâmba devrilmiş, a- lev almış, yatak ve yorgan tutuş- miya - başlamıştır. Kadın bu fa- cianın içinde acı acı boğırmış, yetişen komşular yangını müşkü- lâtla söndürmüşler, fakat kadın- cağız vücudünün muhtelif yerle- rinden yanarak ölmüştür. Nuri Bey Meb'us Oluyor Ankara, 15 (Hususi) — Sabık Kütahye meb'usu Nuri Beyin Halk Fırkasına tekrar - kabulile Gaziantep meb'usluğuna namzet Mevsuk olarak verilen habelere| | gösterilmesi tekarrür etmiş gididir. Fenerin son ihtilâflara sebep olan Kadıköydeki sahası 'Spor Faaliyeti Cumadan |-Pazar Gününe Geçiyor Feııeıbıhçeıun iki hafta evvel bir cuma için lik maçına gire- miyeceğine —dair ileri sürdüğü mazereti kabul etmiyerek aley- hinde karar veren İstanbul mın- tıkası, görünüşe göre, çok karışık bir vaziyet ihdas etmiş oldu. Bu vaziyet şudur : Fenerbahçe lik maçlarına gir- miyecek ve girmedikçe de her mü- sabakası olduğu tarihte mağlüp ilân edilecektir. Fenerbahçe lik maçlarına işti- rak etmediği takdirde fikstürden çıkarılacağına dair mıntaka aza- larından bazı zevatın — evvel- ce söylemiş — oldukları — söz- ler de bugün, nizamname muhte- viyatına uygun gelmiyor, Dün görüştüğümüz Fenerbah- çe kaptanı Zeki Bey de bu nok- tayı teyit etmiş ve demiştir ki; “— Biz, maçlara girmemeyi bir. prensip meselesi addettik. | Bizi hiçbir. teşekkül fikstürden çıkaramaz. —Maamafih — bundan futbolü bıraktığımız manâsı anla- şılmasın. Kadıköydeki stadımızda maçlar tertip ederek çalışıyoruz. | Bu — hafta bir rnıç yıpıugıı Kııruılıış takımile Yakında en ' küvvetli — takımları da maça çağı- racağız. Hattâ Beşiktaş klübü- nü de. , Haber aldığımıza göre Fener- bahçe Kadıköyde — lik maçları tertip etmek — lasavvurundadır. Ayrıca taksimde bir pazar liki | yapılmıştır. Ve mühim maçlar, cuma tatilinin pazara çevrilmesi düşüncelerinden — dolayı, — halkı şimdiden hazırlamak için pazar günleri yapılmak istenmektedir. Diğer taraftan Galatasarayın da Yunan maçlarına hazırlanmak | için cuma lik maçlarına bir müd- det için çekilmek tasavvurunda olduğu şayidir. Bütün bu dediko- dular, aylık masrafı dört yüz lira tutan Taksim stadyomunun hası- latını yüz yirmi beş liraya düşür- müştür. Bu vaziyetin stadyomun sahiplerile resmi teşekküller ara- sında bir ihtilâf mevzuu doğur- ması da muhtemel görünüyor. Taksim stadyomunda vücuda getirilen yeni pazar liki münase- betile bugün karşılaşacak takım- lar şunlardır: Fener - Beşiktaş, Galatasa- İtalyan takımı, Pera - Kur- I tuîuş nit ——— < | İçki Sarfiyatına Bir Delil I Şişeci — Şişeler alıyorum, boş rakı şişeleri alıyorum ! Her Pencereden bir kafa — Şişeci, - şişeci, şişeci, şişeci, şişeci| şişeci, şişeci, şişeci,