25 Kasım 1931 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

25 Kasım 1931 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

2 Sayfa POSTA Halkın Sesi Piyasada Fiatler Niçin Arttı? Ticaret Odası son tahdit mü- nasebetile —bir. beyanname neşretti. Bunda haikı ve ta- cirleri ikara matuf satırlar vardır. Bu —hususta halkın fikârleri de şudur! Nalm B. Beşiktaş karakol karşısında 71 — İthalâtın tahdidi bu mem- leketin canına can katacak, te- diye —muvazenesini — düzeltecek lıııyılı bir tedbirdir. Buna hepi- miz sevinmeliyiz. Her yeniliğin bir aksülâmeli olur. Biz de eski vaziyetten yeniye geçerken bir sarsınlı geçireceğiz. Banı ihtikâ- rımsı şeyler olacak, fakat bunlar muvakkattir. İhsan B. manifaturacı Sultanhamamı 17 — Tahdidi, memleket — için çok mafi bulurum. Tahdit işi piyasada bir gayritabiilik yarat- mıyacak kadar müsaittir. Filha- kika bazı telâşlar, endişeler uyandı. Fakat bence bunlara hiç lüzum yoktur. Akıllı bir tüccar bundan istifade etmiye kalkmaz. Ben mallara beş para zammet- medim, hayli de satış yaptım. * Hamdi B. bakkal Çemberlitaş 53 — İş yaptığımız tacirler bak- kaliye eımııının hemen hepsine zam yaptılar. unın — önünde gördüğün iki çıvır şekerin pa- rasını tüccara iki gün evvel ver- diğim — balde bugüıı gönderdi. İhtikâr olmıyacak diyorlar. Fakat ben ona inanmıyorum. İhtikâr başladı. Bunun bir an evvel önü- ne geçmelidir. * Cahit B. (Sirkeci, Yeni Pestane cad- desi 97) — Ticaret ve Sanayi Odası- min ihtikâr hakkındaki beyannas mesini okudum. Bulanık suda avlanmak - istiyen tacirler tahdit haberi çıkar çıkmaz ihtikâra baş- ladılar. Böyle xamanlarda kat'i ve sarih olmalıdır. Acımaya gel- mez. Derhal birkaç muhtekirin canı yakılırsa iş yo'una girer. * Osman B. (Şehzadebaşi 102) — Benim bu hususta hiçbir fikrim yok. Bugün vaziyette ihti- kâra dağru bir cereyan vardır. Leh ve aleyhte hüküm verebil- mek için hiç olmazsa bir ay bek- kmelîpço:.çlhhyılkirlık olı:r Katil Bulundu Ahmet Çavuş İsminde Bir Tayfa Tevkif Edildi Ahırkapıda bir halta evvel bulunan cesedin Şevket isminde bir gence ait olduğunu dün yaz- mışlık. Katilin izleri üzerinde yürüyen polis, dün bu cinayetin faili olarak Rizeli Ahmet Çavuş isminde birini yakalamıştır. Bu adam (Kudret) isimli motörde lıyfndır DAVA Senbenuva Papasları Mahkemede Galatadaki Senbenuva mekte- bi papaslarının bir müddet ev- vel bir takım karışık usuüllerle hükümete intikali lâzımgelen mü- him kıymette bazı emlâki kendi uhdelerine geçirdikleri yazılmıştı. Bu emlâki geri almak için Def- terdarlığın açtığı davaya dün Üçüncü Hukuk mahkemesinde başlanılmıştır. Papasların vekili binalar Beyoğlunda olduğu için davarın bu mahkemede görüle- miyeceğini iddia —etmiş, fakat mahkeme bu iddiayı kanıni bulmamıştır. Davaya başka bir gün devam edilecektir. . . .. Feci Bir Ölüm Bir Kadın Daha Çocuk Düşürürken Öldü Müddeiumumilik — yeni — bir ölüm faciasından haberdar edil- miştir. Hâdise yine bir çocuk düşürme neticesi ölümdür ve şu şekildedir: Arnavutköyünde Sek- banlar sokağında otaran Raika H. yirmi gün kadar evvel çocuk düşürmek — maksadile — mebrzul miktarda kinin almış, bunun fay- da vermediğini görünce çocuğu ilâçsız. düşürme usulünü tatbik etmiştir. Fakat bu usulün neti- cesi olarak fazla kan zayi eden Raika Hanım Haseki hastanesine kaldırılmış ve ölmüştür. Müdddei- umumilik ihbar üzerine cesedi kabirden — çıkarttırmış, Morga göndermiştir. Dün — Arnavutköy Belediye doktorunun da bu facia münasebetile ifadesi alınmıştır. Yol Faaliyeti Arttı Haber aldığımıza — göre, yol faaliyetinin artması üzerine Na- fia Vekâleti yeniden (50) silindir satın almıya karar — vermiştir. Ankara şoselerinde kullanılmak için de buradan Ankaraya iki silindir. gönderilmiştir. Cuma Müsabakaları Havanın yağmurlu olması yü- zünden geçen hafta Kadıköy sta- dında Fener - Kurtuluş maçı ya- pılamamıştı. Önümüzdeki cuma günü hava müsait olursa bu maç yapılacaktır. Ayrıca İzmirden avdet eden Pera takımı da Ar- nawtküy lakımilc karşılaşacaktır. lBu Çacuk Kımdır? Bugün de bir resim neşredi- - yoruz. Bu çocuğu elbette ki annesi, | babası veya kendisi tanıyacaklar dır. Bu takdirde bu gazete ile Matbaamıza müracaat olunursa İş bankasının kumbara bedeli takdim edilecektir, * 479 numaralı nüshamızdaki res- min sahibi Balatta hacı Kasımı- gönmi malslitaliide' Yaşerr sfce” didir. Hediyesini almıştır. İrandan Meyva İthal Edilemiyecek İranın cenubundaki vilâyetler- de koleranın salgın bir halde bulunduğu düöşüncesile hükümet bu vilâyetlerden Türkiyeye kuru ve yaş meyva ithalini yasak et- miştir. Süpürge Ticareti Son Senelerâ; İhracat Hayli Azaldı Edirne Ticaret odası İhracat ofisine bir rapor göndermiş, baş- hca —ibracat — maddelerimizden olan süpürge ticaretinin mahvol- mak üzere bulunduğunu - bildir- miştir. Raporda evvelce Mısır, Suriye ve Bulgaristana mühim miktarda süpürge ihracatı yapıl- dığı, fakat şimdi işlerin çok durgun gittiği kaydedilmekte ve yeni riler bulunması iste- | Nahiye | linde içtima edecekler ve yeni | 1dure beğetini' seçeceklaklır. Kumkapı Ve Vefa wBirleştiler Vefa klübile Kumkapı klübü (Vefa - Kumkapı İdman Birliği) ismi altında birleşmişlerdir. Vefa klübü, bilhassa son senelerde futbolda oldıılıçı ileri gitmiştir. Kumkapı ise öteden beri en iyi güreşçileri yetiştirmekle kendisi- ne hakiki bir şökret temin et- miştir. Bugün iki klüp murah- hasları son defa — toplanarak nizamnamelerinde yapılacak tadi- lâtı tesbit ve vilâyete tasdik ettireceklerdir. Gelecek ayın be- şinde de iki klüp azası Kumkapı Merkezinde kongre ha- Başvekil Dün Gülhane Hastane- sinde Muayene Edildi Dün sabahki trenle şehrimize gelen Başvekil Paşa öğle üzeri, refakatinde — bulunan — Doktor Neşet Ömer Beyle birlikte Gülhane hastanesine gitmiş, m- ayeneleri icra edilmiştir. Paşanın sıhhi vaziyeti gayet mükemmel bulunmuş. Muayeneye bugün de devam edilecektir. Başvekil Paşa öğle yemeğini Pera Palasta yemişler, bir müd- det — istirahatten — sonra — bazı hususi ziyaretlerde bulunmuşlar- dır. Bu akşam Aavdet etmesi muhtemeldir. Evlenme Memurluğu Eminönü Evlenme Memurluğu Defterdarlık binasına — nakledil- miştir. Silâhlar Toplanıyor Evvelki gece Beyoğlundaki bazı kahveler polisler tarafından aranılmış, müşterilerin Üüzerinde birçok tabanca, kama, bıçak ve saire bulunmuştur. Bir Batında Üç Çocuk Muğla Orman Muhafaza memur- larından Cafer Efendinin zevcesi bir batında üç kız doğurmuş, bir tanesi ölmüştür. l-)_aİıilî Haberler Burada bitmedi, lütfen dör- düncü sayıfamıza bakınız Edirnenin Kurtuluş Bayramı Güzel Edirnemiz, bugün — erares ldüğü günün — yusda vad teşrinisani 920 de ir, millt zaferden sonra Mudanya mütarekesinin İmza- sile birlikte kurtulmuş ve bu vatan köşesi tekrar aziz vatanın kendisine ilühak etmiştir. Bu münasebetle bütün Edirne meb'uslarile Mazhar Müfit (Denizli), Nafi Atuf (Erzurumj ve - Hamdi ( İs- tanbul) Beyler tes'it merasimine iş- ti-ak için dün akşam Edirneye git- mişlerdir. Edirnelileri tandan tebrik ederiz. Ecnebi Ticaret odaları imizde bulunan ecnebi ticaret rı reisleri itbalâtın tahdidi hak- mütalonlarını si ken ahasn lerin muvafık olduğunu, fakat t listelerinin altı ay veya bir ene evvel ilân edilmesinin daha c..,ıı.ı, olacağını ileri sürmektedirler. Yeni Telgraf Lâyihası Ankara, 24 — Posta kanununa — bazı madd hakkında tanzim olu bası meclis eneür edilmektedir. Bu lâ letin emniyetine, | selâmetine ait telgraf ve telefon müuhabereleri ilk sıra konulmak ta, bundan sonra yıldırım işaretli telgraf ve telefon muhabereleri gelmektedir. Ücretlerde de bazı tadilât yapılmak- tadır. Şeker İhtikârına Karşı Alpullu î:lıeı Şirketi idare Mec- lisi dün toplanmış, piyasada ecnebi şeker — fiatlerinin artması Üzerine ihtikâra meydan vermemek gçarelerini görüşmüştür. Polisi Tahkire Yeltenmiş Yakup isminde birisi geçenlerde polisleri tahkire yeltenmiş ve tevkif edilerek ikinci ceza mahkemesine verilmiştir. Bulgar Başvekili Bulgar Başvekili M. — Muşanof önümüzdeki çarşamba günü şehrimi- ze gelmiş olacaktır. Vecihi Bey Denizlide Tayyareci Vecihi Bey Muğlaya inmiş, Halk tarafından tezahuratlr karşılanmıştır. Bugün denizliye uça- | caktır. İngiliz Tekrar Düştü İngiliz lirası dün borsada tekrar “düşerek (771) kuruşta kapanmıştır. Aradaki “sükut fark (AW) axaj kadardır. Muallimlerin Terfi ıamları ve telgraf ler — ilâvesi kanun lâyi- rinde tetkik ya ye çıkmış, hballi için Millet Meclisine müracaat olunmuştur. Evlenme Yolsuzlukları Ankara, 25 (Hususi)— Yozgat — Meb'usu Hamdi Bey Meelise — verdiği — bir — takriri Kanunü Medeninin tesbit ettiği asulleriti haricinde evlenenlerin Üç aydan — üç seneye kadar hapisle teeaiye- sini istemiştir. ” Gazi Köprüsünü Biz Yapalını — Ankaradan — bildirildiğine — gört€ latanbul meb'usu Vüsıf Bey Meclist bir takrir vuoıek Gazi köprüsünün i iması İmhân- Tarının tetkikini iste Pazar Ola Hasan B. Ve Gümrük Hamalları / Pazar Ola Hasan B. Ve Cümrük Hamalları | 4: Gümrük bamalı — Bunda anlaşılm” yacak ne var, Hasan Bey? G% güç yok. Kanımız uyuşmasın diye yapıyoruz. 2: Gümrük hamalı — Bak elrafına, Hasan Bey... Hamallar hep biribirlerini sırtlarında taşıyorlar. 1: Hasan Bey — Pazar ola hamal başı.... Öyle ne eğilmiş duruyorsun ? * Birdirbir ,, mi oynıyacaksın ? 3: Hasan Bey — Allahallah... Bu da nesi ? Biribirinizi taşımaktan fayda ne ? Ben bundan birşey anlamadım. a .;ıa