25 Kasım 1931 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 5

25 Kasım 1931 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 5

“Siyaset Âlemi Grandi Ve Nümayişler Paris 24 — İtalyanın Paris se- firi M. Manzani Hariciye Nazırı M. Briyanı ziyaret ederek elyevm Amerikada bulunan M. Grandi- nin avdetinden sonra Amerikada- ki teşebbüsleri hakkında Fransaya tam bir malümat verileceğini bil- dirmiştir. M. Grandinin Amerikadan dönerken Fransaya oğramsının da muhtemel olduğu bildirilmiştir. Nevyork 24 — İki Faşist, M. Grandi operada iken halkın ara- sına sarı ve pembo kâğıtlar üze- rine yazılmış “kahrolsun Grandi, ibaresini havi yazılar atmışlardır. Halh “yaşasın Grandi., diye vü- mayiş yapmış. perde arasında da orkestra İtalyan milli marşını ça- mıştır . İspanyada Vaziyet Madrit 24 — Dabiliye Nazırı, son tevkifalın Cümhuriyet aley- hinde bir fesatçılık olduğunu, fakat teşkilâtı vâsi olmadığından* akim kaldığını beyan etmiştir. Sevil 24 — Komünistlerle Sendikalistler arasındaki —müce- dele ber gün bir parça daha şid- detini arttırmaktadır. İli taban- calı bir adam dün sokakları dolaşarak amele grupları Üzerine ateş etmiştir. İki kişi yaralanmış, bu adam da kaçmıştır. Bir sendi- kalist amele karnmdan bir kur- şun yemiştir. Çin Eşkiyasına Karşı Hong-Kong 24 — Sterling ismindeki İngiliz krovazörü Naoma adasındaki Çin korsanlarına karşı bir tedip kuvveli göndermiştir. Bu hareketin sebebi, geçende bir hgiliı gemisinin uğradığı teca- vüzdür.. Gemi adaya — asker çıkarmış ye şüpbeli görülen otuz kişi tevkif edilmiştir. Çinda Bir Facia Vaşington 24 Birçok mümtaz mubharrirler, Çinin Va- şington sefaretine birçok protes- tonameler — göndermişlerdir. Bu protestonameler de, İngiliz polisi ırafından imtiyazlı İngiliz mıntaka- nda yakalanarak Çin memurlarına teslim edilen muharrir ve gaze- teci — Ey- Vey-Sen'in diri diri 3ömülmüş olmasına beyanı teessür sdilmektedir. İngiliz polisi, teslim nuamelesini, mahalli Çin mah- semesinin kararı ile yapmıştır. | Hindistan Londra, 24 — Avam Kama- rası, bükümetin Hindistana karşı takip edeceği siyasete ait bir beyanname neşredilmeden evvel kapanmıyacaktır. — 27 teşrinisa- nide Yuvarlak Masa konferansı umumi bir celse yapacaktır. Hin- distanda, bazı müfritlerin İngil- tere aleyhinde ve ticaretini tem- sil eden kuklalar yaparak bun- ları sokaklarda — dolaştırdıkları baber verilmektedir. İngilterede Bir Mahkümiyet Londra, 24 — Geçenlerde İnvergorden — deniz merkezinde donanmanın isyanına bais ola- bilecek hareketleri teşvik edici yazılar yazdığından dolayı Pa- terson ismindeki muharrir iki sene ağır hizmet cezasına mah- küm olmuştur. Çin Ve Manda Roma, 24 — Harict mesele- lerde ihtisası ile maruf olan M. Popolo d'italya Barzini, gazete- sinde Çinin manda altına konul- masına dair bir teklif ileri sür- müştür. Tevere — gazetesi, bu teklife şiddetle hücum - etmiş, ve bu teklifin (40) sene geç kaldığını ve umumi harpte Çinin İtilâf devletleri safında bulundu- ğgunun unutulduğunu yazmış ve: — Zengin emperyalist dev- letlerin sofrasını genişletmekte ne menfaatimiz var? Bizim bun- da bir hissemiz var mı? Demiştir. *SON POSTA,, nın Milli Tefrikası : 30 AH, MİNEL AŞK! Amma da büyük söylemişim va... Sonraları daha beter oldum, azizim. Saçımı başımı yolmak leğil, kendimi vurmak bile ak- sımdan geçiyordu. Narin: — Ölçü ledi. 7 — Seven kıskanır, dedim, akat ölçü ile seven, ölçü ile ur. Velhasıl, uzun uzadıya konuş- Cek; ve kararı verdik, azizim, ?hy" musun? Kararı verdik. ÇAk, O gece, orada not defterle- nize Narinle beraber yazdığı- AU satırları sana göstereyim: “İT nisan 1928 - Beyoğlu, B Pastahanesi, gece, saat dördü ile seven kıskanmaz, MUHARRİRİ : SERVER BEDİ on yedi dakika geçe, Narin Fah- rettin. Hanımla Halim — İsmail Beyler kanuni şekilde ve arala- rında takarrür eden — şartlara göre, hayatlarını — birleştirmiye karar vermişlerdir. Bu ânın bir hâtırası olarak, burada, bu satır- ları imzalıyorlar. t Narin Fahrettin, Halim İsmail Bu gördüğün yazı Narinindir, Onu defterinde de benim yuıı var ve her ikisinde de imzaları- mız. İşte, ilk defa, o gece, orada arin bana yanağını uzattı ve nN.ırıııe hnfilçıydu&ımm kon- durdum. Narin ayağa kalktı, çantasını aldı, mendil gibi havada sallıya- rak bağırdı: Hindistanda İngiliz Aleyhtarlığı urinin Tahliyesini İstiyenler Hindistanda bir İngiliz ticaretini temsil eden bir kukla Çin Japon . Meselesi Paris, 24 — Cemiyeti Akvam, Çin-Japon ihtilâfında henüz kat'i kararını vermiş değildir. Fakat Mançuriye bir tahkik heyetinin gitmesine — muhakkak — nazarile bakılabilir. Mevsim kış olduğu için bu azanın gençlerden inti- habı düşünülüyor . İngilizler bir bukukşinas, Fransızlar bir cene- ral veya bir eski sefir gönder- mek istiyorlar. Amerika namına da bir müşahit bulunacaktır. Bu- nun İçin reisicümhurun muvafa- kati Jâzımdır. Çin, tahkik heye- — Olrayti! Bir otomobile at- heyabın. Dükkândan çıktık, bir otomo- bile bindik, şoför uyuyordu, Na- rin onu omuzlarından sarstır — Kalk azizim, dedi, otomo- biline kimler biniyor, bak, balâyı gezmesine çıkan bir çift... Sen bâlâ uyııyonlll'lı Şoför uyanınca Narin emir verdi: — Büyükdere! — Büyükdere mi ? diye bağır- duı._ Öyleya, dostum, gidip ora- da baharı ve güneşi selâlıyalım. Geceri bundan — âlâ — bilirmek olur'mu ? P — Güzel, şairane. — Herkesin hayatında bir ân lir ki iği tutar. Olrayt!Bak ::ddelır.::ıbcı. kupkuru, ter- temiz. Olrayt! Bu kelimeyi nasıl tercüme etmeli — Yallah ! — Tamam, Yallah |.. : z nni v [Zlmanyanın . . Vaziyeti Berlin, 24 — İstişari iktısat komitesi, son celsesini Reisicüm- bur Hindenburgun huzurunda ak- tetmiş ve mesaisine nihayet ver- miştir. Son dakikaya kadar aza arasında ihtilâf baki kalmakta devam etmiştir. Çiftçileri temsil Üç murahhasla, ameleyi temsil eden bir murahhas celseye girmemişlerdir. Bu münasebetle Başvekil, Al- man iktısadiyatını ıslah etmek için hükümetin kendi mes'uliyeti altında birtakım kararlar vere- ceğini söylemiştir. Hükümet reisi belde halinde tedbirler alınması- na İüzum göstermiştir. Bu heyetin raporu, gerek maaşlar ve gerek ücretlerde ten- kihat icrasını zaruri göstermek- tedir. İşe ait ihtilâfın, bunlara ait mukavelelerin vaziyetle telifi lüzumuna kanidir, 50 Bin kişi TahşitEden Ceneral Şin-Su-Siyangın kuvvetlerinin geri çekilmesi ve bir müsademe- ye meydan verilmemesi için tek- hf yapılması düşünülüyor. Ceneral Ma-Çan-Çanın Japon- lara karş bir taarruz hazırlamak- ta oldğu haberi, vaziyetin vaha- metini arttırıyor. ile beraber Mançurinin tahliyesini — istemek- te musirdir. Lehistanla beraber diğer üç devlelin murahhasları da bu fikri terviç etmektedirler. Reis M. Briyan, Çin murahbhasile görüşerek hakkın yerini bulması için Çinin Cemiyeti Akvama iti- mat etmesini söylemiştir. (Telgraf haberlerinin sonu 11 inel sayfamızdadır.| İatizamı çok sevdiğim halde bu serseri gecenin bütün zevkını duyuyordum. Hattâ, bu intizamp2- restliğim yüzünden, © geceye kadar hiç yaşamamış bir adam olduğumu — hissettim. — Cimri- lik bir yakama, intizamper- verlik — öbür. — yakama — yapış- miş, beni ogüne kadar dümdüz, karanlık dört —duvar — arasına oturtmuş, hapsetmiş. Evden Ad- liyeye, Adliyeden eve, bir saat rakkası gibi ayoi yarım devri yaparak imişim ! Yanım- daki Narinin ılık rayihası içinde süzülerek — şebirden — açıldığımız vakit içime bir rahatlık, bir keyf, bir saadet geldi ki sorma. Düşün ki Narinin eli de elimin içinde idi. Yolda ne tatlı projeler yap- mıya başladık. — Ayrı bir er, yahut apar- tımanda otururuz, değil mi? diye sordum. — Şüphesiz, dedi, ben karı kocadan ve hizmetçilerden başka Aşk İşı'nde Hodgâmdır Kadın sevdasından hodgâm: dır. Sovda uğuruna ev yıkmasını, adam öldürmesini, başkalarını se- falete sürüklemeyi göze almak- tan çekinmez. Hattâ sevdiği kim- seyi bile felâkete sürüklemek lâ- zım gelse bundan çekinmez: Ta- rihte taht yıkan, memleket yakan ne kadar kadınlar vardır. Bir sevda kaprisi yüzünden evini, çoluğunu — çocuğunu — terkeden, sevdiği adamın evini yıkan kadın az değildir. Kadmın sevda işinde bu ka- dar hodgâm olması, sevdadaki hırsının şiddetinden gelir, Kadın için bayatın başka manası yok- tur. O, yalnız sevmesini ve se- vilmesini bilir ve yalnız bunun için yaşar. Sevdiği zaman bütün hırsile sever, Artık onun gözün- de sevdasından başka bir şey ıoklur. Sevdasının içinde erimiş aybolmuştur. Amma — sevdiği erkek, bu yüzden evini, işini, servetini, mevküni kaybedecek- miş. O, bunu düşünmez ve dü- şünemez. Onun için kadınla sevda şa- kası yapılamaz. Bütün butehlike- leri göze alarak kadından sevgi istenebilir. Kadıköyden Numan — İsmile sevgilisinin mecnunane hareketle- rini izah etmemi isteyen genci, yukarıdaki izahat tenvir edebilir sanırım, Fakat bazan da — kadının mecnunane hareketlerini, akabin- de aramak mümkündür. Bu mec- nunane hareketler daha ziyade genç kızlarda görülür. Bunu se- bebi biraz fziyolojik, biraz da psikolojiktir. Bu sebepler zail olmadıkça, genç kızların asabi- â:ll. db_:ıı'.lııı geçmek te mümkün ir. & Ankarada Cebecide Nihat H.: Sizi en fena zamanda ter- keden kocanız bugün tekrar size avdet etmek isterse, bunda bir mali sebepler aramak lâzım gelir. Bence ona artık mühtaç değilse- niz, kabul etmemeniz daha doğ- ru olur. *« Kadıköyünde Cevdet Beye: Nişanlınızda bulduğunuz ku- sur, kusür. — sayılmaz. -Daha hüküm verecek kadar zaman geçmemiş olmasına nazaran, karar vermekte istical — göstermeyiniz. Biraz daha sabrediniz ve tetkiki- nizi derinleştiriniz. hanımteyze ——— evin içinde akrabaya tahammül edemem. Benden de al o kadar, Zater kimsem —yoktur. Peder — vefal etti, valde evlendi ve kocasile, şimdi İzmirde. Kardeşim falan da M— Bunları — biliyorum. — Nereden biliyorsun ? — Senin hakkında tım yok mü sanıyorsun? Böyle bir neticeyi düşünerek senin için öyle bir tahkikat yaptım ki. Narinin vaktile benim şahsıma alâka göstermiş olması, beni çok memnun — etti. — Elini kuvvetle sıktım, — Narin | Dedim. Böyle sebepsiz İsim söylemelerin Aşıkane — mânasını sen anlarsın. Ne tatlı gülüm- nüyordu.! Ah birader, sen hiç sabaha karşı otomobille oralara gitlin. mi? Tabil gitmişsindir, herkes benim gibi değil. Hela sen.. Aman Allabım.. Ne yollar.. (Arkası varl