5 Şubat 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

5 Şubat 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

Bilmecemiz Geçen Bilmece - mizi Doğru Halledenler (Dünkü nüshamızdan devam ) Birer Adet Kitap Kazananlar Bandırma İlk mektep talebe- sinden 69 Mustafa, Kadirga Cö- mertler sokak 5 numarada Suzan Hakkı, Ankara Erkek lisesi ta- lebesinden 150 — İsmail, Fatih Gelenbevi orta mektebi son si- niftan 537 Reha, Ankara Taşhan tütüncü Ali Ekber Ef, — kızı Ezel, Beyoğlu Aynalıçeşme Keramet sokak 36 — Ekrem, Manisa şişeci Halit B. oğla Semih, Kayseri İnönü mektebi beşinci sınıftan 32 Selçuk, —Ayaspaşa 36 1ncı sokak 35 numarada Nigâr, Adana Ticaret mektebi ikinci | gınıftan 330 Yusuf Ziya, Eskişehir | asyon kumandanı oğlu Orhan Nuri, Salihli Namık Kemal mek- 'Fransız tebi son sınıftan 139 Bürban, Akbıyık Yenigüvey sokak 14 Nevra, İstanbul birinci ilkmek- tep talebesinden 70 Nüzbet, Cağaloğlu Mollafenari sokak 42 Nusret, İstanbul 44 üncü ilkmek- tep talebesinden Eşref, Kuleli askeri lisesi dokuzuncu sınıftan 758 İlyas, İstanbul 49 uncu ilk- mektep talebesinden 160 Leman Adapazar ortamektebi talebesin- den 280 Mehmet Emin, Nişantaşı Kız ortamektebi altıncı sınıftan Güzin Remzi, İstanbul Kız orta- mektebi talebesinden 147 Halide H, ve Beyler. Bir Adet Muhtıra Dafteri Kazananlar k İsparta orta mektebi son s- mftan 31 Şükrü,Adana orta mek- | tebi ikinci sınıftan 299 Nurettin Cengiz. Çorlu mütekait erkânı- harp binbaşı Hehmet Bey oğlu Danyal. Manisa Güazi ilkmektep Öçüncü — sınıftan 264 — Şahap- Ramiz, İzmir Albayrak mektebi dördüncü — sınıftan 134 Bedriye, Maletepe Askeri Lisesi talelebe- sinden 2664 Nihat Yılmaz, Galata Muüsevi — Mektebi — talebesinden Furtune Halfon, Cağaloğlu Molla- fenari çıkmaz 10 Müzeyyen Naz- mi, Ankara Ön cebeci İltekin mektebi ikinci sınıftan 410 Ridvan, Fatih Hacı Ömer paşa sokak 2 No. Mefharet Sadık, Galtasaray lisesinden 1148 Osman Naci, Adana Seyban ilk mektebi be- ünci sınıfından 448 Sohban, E::ıı Gazi ilk mektebi dör- gdüncü sınıfından 76 Yasef, Per- tevniyal lisesi dördüncü sınıfın- dandan 429 Celâl Hulüsi, Eski- şehir tayyareci taburu — birinci :ı(llülı yıııî::cıııMDDıcell Celâl, la Muradiye sokak ”.d&nlek Bey, Kuleli Askeri lisesi talebesinden 261 Hakkı Suha, İstanbul Altıncı mektep beşinci amıftan 435 Serap Zafer, Keskin İlk Erkek mektebi dördüncü g- sıftan 319 Rayet, İstanbul Cüm- huriyet Kız Ortamektebi talebe- sinden 349 Cemile, Maltepe As- keri talebesinden 2205 Muzaffer İstanbul Kız Ortamektebi tale- besinden 121 Halise, Kadıköy Kırtasiyeci sokak 11 numarada Suzan, Galata Sen Benova mek- tebi dokuzuncu - sınıftan Moiıı, Baroh Ef. ve H. lar. Birer Adet Kart Kazananlar Adana orta mektebi - birinci sınıf talebesinden 330 Sabahat- tin, Çankırı orta mektep müdü- rü Fahri B. kızı Süheylâ, Adana ticaret mektebi birinci sınıftan 333 H. Tahsin, Ankara Hal ar- | ükmektebi be- kasında İnkılâp ginci sınıftan 217 Nusret, An- kara — orta — mektebi — birin- €i sınıftan 132 Hasan — Ada- na Seyhan —mektebi — beşinci sınıftan 161 Sabahattin, Çankırı Orta mektebi son sınıftan 102 Salâhattin, Ankara Erkek lisesi (Devamı 11 inci sayfada ) Zabıta_sı Dört Sölç Evvel | Bir Kesik Baş İle Parça, Parça Edilmiş Bir Ceset Bulmuştu SON POSTA —— Paris Mgî&upları Bor Paris cinayet mahkemesi huzurunda avutatı Lamattan yardım bekliyor Dört Sene Sonra Müddeiumumiye Zindandan İfşaatla Dolu Mühim Bir Mektup Geldi ıt Rober Hert kadın yüzünden geçinen 19 yaşında bir gençil Paris, 2 “ Şubat , — Hakiki hayattan alınmış zabıta romanla- rını sevenler için yeni bir vak'a çıktı ve bir güm içinde - bütün Fransanın diline döküldü. Kesik Bir Baş Hâdisenin başlangıcı bir hayli eskidir ve tam dört sene evve- line aittir. Filhakika: 1928 kânu- nusanisinin 20.inci günü sabahı ihtiyar bir kadın Parıs belediyesi- nin hudutları haricinde bir arsanın önünden geçerken yol kıyısında bir kâğıt ve paçavra yığınının Üzerinde kesik bir insan başi görür, koşar, polise haber verir. Kesik Bir. Casat Zabıta memurları — gelirler, kesik başın biraz ilerisinde kesik iki kol, iki bacak ve bir gövde bulurlar. Yanyana getirirler. Tek bir cesede ait olduğunu anlarlar. Bu, bir kadındır, genç bir ka- dındır, fakat kimdir? Zabıta memurları cesedi Mor- ga götürürler, şüpheli hayat ya- şayanların fotoğraflarını çıkarır- lar, ilân ederler ve nihayet bw lurlar: Maktul! Gabriel Körek ismin- de, 26 yaşında, serbest bayat geçiren bir kadındır. Akşamları karanlık çöktüğü zaman Maten | gazelesinin idarehanesinde ( Fo Monmartr ) e sapan köşede — bir. av bulabilmek ümidile bekleşenlerden - biridir. Bununla beraber bir dostu var- dır. Onunla yaşar. Kazandığı paranın bir. kışmını ona verir. Dostunun adı Rober Hert dir. Daha 19 yaşındadır. Bununla be- raber kolunun kuvveti ve gözü- nün pekliği ile şimdiden bu husu- si hayatta şöhret kazanmış bir sefildir. Zabıta düşünür: — Acaba katil bu mudur? o zaman da Pariste idim ve tesadüfen vak'anın bu kısmına şahit olmuştum: Bir akşam Bulvar Puvassonier den geçerken bir- denbire bir çığlık işittim, bir adam yere yatmış, üzerine eğilen iki kişinin arasında çabalıyor ve bir taraftan da: — İmdat, imdat diye bağırı- yordu. Halk toplandı, bağıramı mütecavizin elindeti kurtarmıya çalıştı. Fakat bir dakika içinde mütecaviz görünenlerin hakikatte iki — sivil. memur — olduklarını anladı ve bu defa polislere yardım — ettl — Yerde — yatan adam kaldırıldı, karakola - götü- rüldü. Ertesi sabah gazetelerde okudum: Tutulan, adam “Rober Hert,ti, ve parçalarımış cesedi bu- lunan metresi Gabriel Körek, in katili olmakla ittiham ediliyordu. Merakla hâdiseyi — gazetelerden takip etmiştim. Elân batırlarım: Eıbıtı berifin evinde kanlı bir mendil, ceketinin yakasında şüpheli bir leke, maktul kadına ait bazı evrak bulmuştu. Fakat adam ithamı kabul etmiyor: — Doğrudur, ben şunu veya bunu —yapar, cemiyetin haklı olarak — tasvip —etmediği — bir şekilde para kazanırım, Fa- kat — katil değilim, — diyordu. Kadımnı — şukadar zamandanberi görmediğini iddia ediyordu. Müş- tantik cürüm delillerini kâfi buk madı. Herifin tahliyesine karar verdi, Fakat zabıta bu adamın cemiyet arasına karışmasını mab- zurlu — görüyordu, — elân şüphe duydu. Kanunen memnu bir ha- burg Gabriel Körek 26 yaşında serbest yaşıyan bir kadındı at yaşadığı meydanda olduğ ğiıı guqmlfkııyı Adliyeye ırul't: Herif liba- sekiz ay için bapse atıldı. Zabıta: — Bu müddet zarfında haki- kati daha iyi anlarım, diyordu. Yeni Bir İz Fakat anlıyamadı, başka biri- sinden şüphelendi, bir müddet izi üzerinde dolaştı, sonra onu da bıraktı. Burada parçalanmış başka bir ceset — münasebetile isni gazetelere geçmiş olan Bor isminde bir hayduttan bahsedildi. Ve en nihayet berşey unutulda, Gabriel Körek in katili bulun- mamıştı. Dört Sene Sonra.. Hakikatte — unutan — sadece halktı. Arada başka hâdiseler çıkmıştı. Oulara dalmıştı. Zabıta işi dosyasına koymuş, kendisine yeni bir iz göstere- cek yeni bir fırsatın çıkmasını bekliyordu. Bu intizar vaziyeti tam dört sene sürdü. Bu hadise münasebetile bir arahk - tutulup sonra bırakılmış olan Bor geçen- lerde başka bir — münasebetle mahkemeye verilmişti. Mücbbet kalebentliğe —mah- küm oldu, vapura bindirilip Güyan zindanlarına gönderilecekti. Fa- Kari Mektupları Kendisine Mahsus Süs Veren 'Ecnebiler Küçük san'atlerin mumhasıran Türk tebaası tarafından icrası ecnebilerin küçük — san'atlerde çalışmaması hakkındaki — kanun lâyihasında bazı san'atler zikre- dilmemiştir. Arabacılar, hamallar garsonlar, çalgıcılardan bahse- dildiği balde demirci, tesviyed ve diğer san'at erbabından babr sedilmektedir. Bunlar ne olar caktır. Teşviki Sanayi Kanunum dan istifade eden — müessesatta ancak ecnebi mütehassısların çar hşabileceği, diğer san'at şube» lerinde — munhasırar — Türklerin çalışacağı zikredilmektedir. Bu sarabhate rağmen, elinde hiçbir vesikası olmadığı halde kendisine mütehassıs süsü veren İâalettayim amelelik yapan ecnebilerin yine bu müesseselerde — çalıştırılaca» ğına şüphe etmeyiniz. Küzük san'atlerde ecnebileri — çalıştıram bir müessesa ne ceza görecektir, Kanunda bir kuvvei müeyyede olmadığına göre bunun faideli bir netice vereceğini zannetmie yoruz, İzmir Karşıyaka demirel ve tesviyeci ustalarındam NURETTIN ve SÜLEYMAN Radyo istiklâl Marşını Her Akşam Çalmalıdır Radyo gittikçe taammüm edi- yor. Avrupa istasyonları her za« man milli marşlarını çalryorlar, Bizde, istiklâl marşımızı her xa man dinlemek istiyoruz. Ankara Riyaseticamhur — orkestrası ber Türkün bu arzusunu tatmin el melidir. Zenguldak posta kutusu © mütendie Tevfik Rıfat Bir Vergi Meselesi Buhran Vergisi Kanunu ba verginin otuz liradan fazla mas aşlardan kesileceği şeklindedin. Halbaki bize müracaat eden bir kariimiz, Bursa Evkaf idaresinim otuz liradan az maaşlı hademel hayrattan buhran vergisi tevkif ettiğini — bildirmektedir. - Nazazı dikkati celbederiz. Cevaplarımız Manisanin Hacı Haliller kö- yünde Veli Dayıya; Hakkımızda gösterdiğiniz te- veccühlere — çok — teşekkürler ederiz, kat hareket gününden az evvel müddeinmumiye bir mektup gön derdi, Bu mı tııı&tı: — Gabriel Köreki kimin ök dürdüğünü — biliyorum. Bu ane kadar cezasız kalmış başka cina- yetler hakkında da malümatım vardır. — İlşaatta — bulunacağım, diyordu, | Fransada küreâe mahküm edilen — caniler üyana — bir kafile halinde gönderilir, bunları götürecek olan vapur senede ancak iki defadır. Binaenaleyh derbal hatıra geldi: — Haydut mutlaka altı ay daha Fransada kalmak arzusun- dadır ve bunu temin için bu yalamı uydurmuştur, denildi. Fakat zabıta bu fikirde de- ğildir. Herifin hakikaten malük mat — sahibi olmasına ihtimal vermektedir. Her ne olursa ok sun müddeiumumi mektubu nae zarı dikkate alarak haydutu Gü- yana gitmek üzere olan mahküme ların kafilesinden ayırmıştır, yar kında isticvap edecektir, size neticeyi bildireceğim. **