5 Şubat 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

5 Şubat 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

*Son Posta, haftada iki defâ sayılanı yeni yapar. sinema (o haberleri, âlemindeki en hayatı ve cereyanlarından sinema Holivudun En Az Gü Yıldızı: Marlen Ditrih İşte size çok yeni bir sinema vaziyeti fotoğrafçının İsrarile haberi: Holivutta güzel ve meş- bur yıldızlar arasında en az gü- leni “Marlen Ditrih,, tir. Merak- h bir muharririn yaptığı tetkikat bu garip neticeyi vermiştir. Mu- harririn iddiasına göre bususl hayatında, daha doğrusu stüdyo haricinde biç kabkaha atmıyan, yolda, sokakta, tebessüm bile etmiyen o artist ancak Marlen Ditrihtir, Bu gözel yıldız mahçup ve korkak olmadığı halde acaba niçin| | gülmiyor, niçin kahkaha atmıyor? İşte bu suale cevap vermek çok güçtür. Marleni kıskanan ra- kip yıldızlar bu Alman güzelini göyle ittiham ediyorlar: * Marlen Almanyada pat tesle büyümüştür. İncelikten mah- rumdur. Her hareketi kabadır. Böyle bir mahlöktan, nazik ve ince kimselere ait olan tebessümü İstemek nezaket ve tarafet denilen #eyleri inkâr etmek demektir.,, Fakat bazıları Marlenin soğuk tavırlarını büsbütün başka şekil de İzah ve tefsir ediyorlar. Bun- lara göre Marlen, şöbret denilen varlığa çok çabuk ermiştir. Bu- sebeple. çok mağrurdur. Fakat günün birinde bu gurur ona çok babalıya mal olacaktır. Bize gelince, gülmek ağlamak rahi birer hâdisedir. Bazı ivsan- lar gıdıklamadan gülerler. Bazı- ları ise Şarlonun filimleri kar- gısında bile soğuk dururlar. Tabii meslek ve bilbassa ka- dınlık rekabeti, güzel Marlen aleyhinde bir yığın dedikodu asma sebep olmuştur. Şirin Marlenin burada gördü- ue resmi biraz mütebessim ir Çehre göstermektedir. akat Marlen bu mütebessim Bu sayfalarda dünyanın artistlerin bahsedilir. sinema san at | Bn İen amon Novarro IMukavelesini İmza Etti almıştır. Yoksa kendisine kalsaydı hiç gülmiyecek, yine ciddi duracaktı, Leylâ Hiyamsın Yeni Filmi yl, İ . “ Leylâ Hiyams , ın yeni bir filim çevirdiğini evvelce haber vermiştik. Bu filme “Venüs, ismi verilmiştir. Güzel yıldız bu filimde muhtelif kıyafetlerde gö- zükmektedir. Burada bu kıyafet- lerden birini görüyorsunuz. Şirin “Leylâ, nın bu filimde başlıca rolü, bir cambaz kumpanyasında dansözlüktür. - Fekat en güzel dansöz. “Son Posta, Holivutta hususi muhbiri Türk gazetesidir. Ho livut muhabirimiz, ber hafta bize mektup gönderir bulunan yegâne ve sinema âleminin içyüzünü” anlatır. İHolivudunEn Çok Sevilen I o Güzeli: Billi Dov Holivutta geçen haftalar İçin- | de meşhur Ramon Novarronun sinemaya İntisabınm onuncu &€- nesi tesit edilmiştir. Bu münase- betle bötün kadın ve erkek yık dızların iştirakile muazzam bir balo verilmiş, sabahlara kadar misli görülmemiş eğlenceler ter- tip edilmiştir. Bu münasebetle M.G. M, kumpanyası Ramon Novarro ile yeni bir mukavele imzalamıştır. Mukavele balo ge cesi bususi merasimle imza edil miştir. Romon Novarro yeni mukavele mucibince yeni film şevirmiye © başlıyacaklır. o Yeni film bu günlerde çevrilecektir. ——— Eski Yıldızlar Sesli Filmle “Mücadele Etmiye Hazırlanıyorlar Sesli film birçok meşhur yıl. | dızları tepe taklak getirdi. Beyaz perdede senelerce alkışladığımız yıldızlar, seslerinin güzel olma- ması yüzünden sinemadan çekil- miye mecbur oldular. Meselâ güzel ( Vilma Banki ) ve daha bunun gibi, göhretleri o bütün dünyada melüm olan yıldızlar yeni bir mukavele imzalamıya muvaffak olamadılar. Fakat bir müddet musiki dersi alan (Vilma Banki) tekrar sinemaya geçmek İstemiş, ancak musikiye istidadı olmadığı anlaşılarak kabul edil memiştir,. Bunun üzerine şirin Vilma eski yıldızları toplıyarak sesli filimle mücadele etmiye, bunun içinde muhteşem sessiz filmler yaparak sesli filmlere karşı rekabet vaziyetine geçmiye karar vermiştir. Komik Şarlonun da bu kafileye dahil olacağı söylenmektedir. Bakalım netice nasıl çıkacak? —— Malek Yeni Bir kırdı. Bu sebepledir ki düm yanın hemen her tarafında en çok sevilen yıldız “Bili Dov , dur. Bu vaziyet Holivutta da böyledir. Orada en Fazla iltifat gören ve ew fazla sevilen * Billi Dov ,, dur. Burada şirin bir resmini görüyorsunuz, — e — 2 ee — maa a Frank Albersto Sinemada her zaman Malek ismile tanıdığımız meşhur komik *Büster Kelov, yeni bir film çevirmiye başlamıştır. Malek bu filmde yanıp tutuşan bir âşık rolü oynamaktadır. Ayrıca (Mona Mari) (Jilbert Rolan) ve (Poli Moran) da bu filmde lu ri oynamaktadırlar. Malekin yeni filmi herkesi kahkahalarla güldü. recek mahiyettedir. Bu haftanm sinema programı arasında ikinci Türkçe al film olan (Kaçakçılar) filmi, müstesna bir mevcudiyet teşkil etmektedir. (Elhamra) da gösterilen bu film, gözellik kırsliçalarından Feriha | Tevfik (Hanımın en muvaffak eseridir. Filbakika bu muvaffa- kıyet halk tarafından da takdir ve tasdik edilmiştir. Bu - sebeple (Elhamra) sinemasının bu filmi hafta sonunda temdit etmek mec- buriyetinde kalacağı anlaşılmalı- tadır. “Frak Alberston , sesli filimden sonra parlıyan örkek'er arasın da müstesna bir mevkii haiz bulunmaktadır. Evvelöe stüdyolarda ken disine hiçbir ehemmiyet verilmezdi. Fakat şiydi “Foks, Stüdyosu 0 Lek yıllarla aras vidi adr. Eakiden ekmek “parasını bin müşkülâtla kazanırdı. Şimdi ©» zengin: mukave- lelere imza kovan tam manasile zengin, gneşhur yığın “yığın süfat gören bir yıldız, hatta bir güneğtir; 4 çi 4.