6 Şubat 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

6 Şubat 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

Bir Muhakeme 20 Sene Sonra Ortaya Atılan — | Bir Suikast Plânı 'nu (Baş tarafı 1 inci sayfada ) Bu Girit meb'usları arasında şimdiki Yunan İbhraç Bankasi Müdürü olan M. ( Çuderos ) ta vardı. M. Venizelosun hemşiresim tutan eniştesi Saridakis ise M. (Çuderos) un o zaman M. Veni- zelos aleybine bir suikast tertip ettiğini geçenlerde bir gazetede meşreylemişti. Bu neşriyat üzerine M. (Çüderos) M. ( Saridakis ) in aleyhine bir iftira davası aç- mıştır. Muhakemede birçok şa- bitler dinlenmiş, fakat Mösyö Çuderosun Mösyö Venizelos için böyle bir suikast tertip ettiği sabit olamamıştır. Fakat bu mu- hakemenin asıl şayani dikkat ta- rafı şu olmuştur: En mühim şahit olan Âtina Belediye Reisi Mösyö (Merkuris) idi. Çünki bir rivayete göre Mösyö (Çuderos) bu suikast fikrini 6 zaman M. (Merkuris) e açmış imiş. Halbuki Mösyö Mer- kuris —mahkemenin iki — defa verdiği ihzar kararına rağmen mahkemeye gelmemiş ve bina- enaleyh en mühim şahidin şaha- deti istima edilememiştir. Muhakeme neticesinde Mösyö ( Venizelos ) un eniştesi Mösyö ( Saridakis ) yirmi gün hapse mahküm —olmuş, fakat cezası tecil edilmiştir. Şehit Yetimleri İkramiyesi Fatib askerlik şubesi riyasetindeni Mülga Kocamustafa Pş. Eyüp asker- Bk şubelerile Fatih askerlik şubesi 931 senesi malülin ve şehit yetim- krine ait İkramiye defterleri vekl- heti celileden tasdikan vürut edip 2MM-10-931 tarihinde bhitam bula- cağından merxkür defterlerde mukay- yet olarak henüz ikramiyelerini al- mamış olan malülin ile şehit yetim- kerinla tarihi mezküre kadar Fatih kazası Malmüdürlügüne — müracaat etmeleri aksi takdirde 1485 numaralı tevziat — talimatnamesi — mucibince Bakları sakit olacağı gibi her türlü mes'uliyetin. ashabına raci olduğu Hlân olunur. Tayyare Piyango Müdür- lüğünden: Satış gişelerimiz. bayramın tinci günü olan 8 şubat pazar- tesi günü kapalı, Zinci ve 3cü günleri olan 9 gsalı ve 10cu çarşamba — günü açık buluna- caktır. SON POSTA 'evmi, Siyasi, Havadlı ve Halk gazetesi » İstanbul: Eski Zaptiye ua"'- Çatalçeşme sokağı 25 Telefon İstanbul - 20203 - Posta kutasu: İstanbul - 741 Telgrafı - İstanbul SONPOSTA ABONE FİATİ TÜRKİYE ECNEBİ 1400 Ku — 1Sene — 2700 Kr. . YeREE ea 1400 ,, 400 » 3, 800 ,, MÖ e ci 300 ,, Bd Gelen evrak geri verilmez. İlânlardan mes'uliyet alınmar. Cevap için mektuplara 6 kuzuşluk pul - ilâvesi Tâzıradır. Adres değiştirilmesi (20) kuruştur. Son Posta Matbaası aa Sahipleri. Ali Elaraca, Soll « Ragıp Neşriyas Müdürü. — Sella Razıp —— Paris Mektupları 'SON POSTA — Fransa - Belçii(â Hududu Üzerinde He- üz Mahiyeti Anlaşılmıyan Esrarengiz Bir Vak'a ğ Bir Çıkmaz Sokakta — Kanlı Bir Mendil, Bir Gazinoda Yaralı Bir. Adam, Ortadan Kaybolmuş | Bir Fabrika Müdürü Basit bir evde oturan fabrika müdürü kaybolunca tabıta derhal tahtikata başladı ve komiser < Geren iltk iş olarak kanlı bir mendil buldu Paris, 3( Şubat ) — Paris polis -müdüriyetinin “ Kayıplar şubesi ,, şefi ayni dairede yirmi seneyi geçen hizmetinin verdiği salâhiyetle geçenlerde temin edi- yordu: — Bir sene içinde yalnız * Sen ,, vilâyetinde kaybolan im- sanların adedi binlerce — kişilik bir kafile teşkil eder, diyor- du.— Fakat merak — etmeyiniz. Bunların yüzde beşi bile bir ci- nayete kurban gitmiş değildir. Ekseriyetini zevcinden bıkmış kadinlar, zevcesinden — usanmış koculâar, veya kendilerine meşru ol haricinde eş bulmuş î::—ç azlar teşkil eder. Cinayete ban gidenlere geline, bunları da derhal olmüsa bile muhakkak surette ergeç buluruz. Kayıplar Şubesi Müdürünün bu - teminatma rağmen — mutat saatte evine dönmiyen bir kim- senin ortadan kayboluşu gazeteye intikal etti mi, mutlaka alâka uyandırır. ve maalesef bu alâka- nın ekseriya haklı olduğu görü- lür. İşte size bir hâdise : Hudut Üzerinde Fransa ile Belçika arasında tam hudut Üzerinde küçük bir köy vardır, ortasından cılız bir dere geçer, ve bu dere hudut hattını teşkil eder, köyün yarısı Fransanındır. Yarısı da Belçika- nın. Köprünün bir başında: — Burası Fransız - toprâağıdir cümlesini okursunuz, diğer ba- şında da: — Burası Belçika toprağıdır, cümlesini gürürsünüz. Köyün adı Wernwickitir, Köyün yarısı Fran- sada, yarısı Belçikada almasına rağimen — ahalisi — yekdiğerini kolaylıkla ziyaret edebilir. Şnnki hudut - muhafızları hepsini de ta- nırlar, kendilerinden — pasaport sormazlar, esasen Fransa ile Bel- çika arasındaki münasebet iki memleket arasında gidip gelen- lerden pasaportu' kal, Ba- dece hüviyet varakasile iktifa edecek derecede samimidir. Da- ha ileri giderek diyebilirsiniz ki Belçika Fransanın bir parçasıdır. İşte kaybolma — vak'ası , bu Fransız kısmında olmuştur. Bura- da OÖmer Dörni adını taşıyan bir zat vardır, Büyük bir iplik fabrikasının müdürüdür. Muhtelif dokuma ve bez fabrikalarının da şerikidir. Çok zengin olmasına rağmen gösterişi sevmediği için şında bahçe ile muhat evde, karısı ile on sekiz daki kızının arasında yaşar, sakin bir hayat geçirir. İşte bu zatin karısı geçen akşam polis komiserliğine müra- at ederek: : ' — Zevcem eve gelmedi, merak ediyorum, der. ı“hl’aliı omiseri nderhıl :ııhl.ıî ürişir ve öğrenir ki Ömer Sonu © akşam köprüden birkÖZEçâî' yaşın- eçerek köyün Belçika kısmına :itmiı. Hotel dö Vil gın'noım girmiş, gazinonun sahibine: — Biraz evvel bir çocuk geldi, sizin tarafmızdan haber getirdi, Fransız toprığını irmek istiyordu. bir adamın burada beni bekle- diğini söyledi, demiş. Gazinocudan : — Fakat haberim yok, ben size hiç kimseyi göndermedim, cevabını almış, — Öyle ise demiş, yanlışlık var, haber başka bir gazinodan T V öşinya ça € ya çıkmış. Köy küçüktür. Bir hâdisenin burada burada tahkiki lere tevekkuf :Ltıııı. Polgn Doud öğrenmi: Mösyö er Dorni hı.ıııit:odın çıktıktan sonra bir çıkmaz sokağa sapmış, bir fene- rin altında saatine bakınış, sonra ortadan kaybolmuş.. Tam iki saat fabrikatörün ne yaptığı meçhuldür. Nereye gitti- ğini bilen yoktur. Fakat iki saat sonra bir gazinoya gitmiş, bu defa Üüstü başı perişandır. kan lçinde_dlr. > Sebepsiz. Bir Kavga Mı? Gazinocu pürtelâş sormuş: — Fakat size neoldu? — Hiç, hiç, — ehemmiyetsiz bir şey! — Durunuz - başımızı yıkaya- yım: — Hayır lüzümu yok. - Siz bana — bir bardak — su veriniz. Kari Mektupları Ecnebi İşçilerı'nı'n Dalaveresi İş kanımu hakkındaki lâyiha Türk işçisini çok memhun etmiş- tir. Ecnebiler, kendi - toprağında kendi ekmeğini yiyerek doğup büyüyen Türk işçisinin çalışmas sına mâni oluyorlardı. Bütün mü- esseselerin en ileri yerlerini eo- nebiler işgal ediyordu. Yeni ka- nun hazırlanmıya başlanınca, ce- nebi — İşçiler — tabüyetlerini ve isimlerini değiştirmiye başladılar. Bu efendiler şimdiye kadar ne- rede idiler!.. Bebek Mektap sokalı HASAN LÜTFU (Ömerli) Dispanseri Ne Halde? 926 senesinde kâgir olarak ptırılan (Ömerli) dispanserinin arap bir halde bulunduğu haber verilmektedir. Bu vaziyetin bir senedenberi — böyle olduğu da kaydedilmektedir. Ressam Bolluğu Oh ne âlâ memleket!. Eski- den kim isterse başma iki arşın sarık sardı mı hoca olur, çıkardı. Şimdi de eline fırça alan ressam olup çıkıyor. Memleketimizde ne de çok ressam vi ı Adi tabelâ boyacıları bile di isimlerinin başına bir — ressam kelimesi ilâve ediyor. En yüksek bir san'at olan resme karşı ne büyük bir tecavüz. Ressamlar cemiyetinin nazarı dikkatini cek bederim. Ankara, Hattat EMİN Karamürselde Ev Kiraları Kasabamızın ev kiraları çole yüksektir. Bir sofa üzerinde dört odalı evler 15, üç odalı evler 12 lirayâ kiraya verilmektedir. Karamürselde bu kadar kira verebilecek dolgun maaşlı me- mur yoktur. Alâkadarların kira meselesile meşgul olması lâzımdır. Karamürsel M. MÜZDAT — ——— — Burada fabrikamın müdürü var- dır, onun evine gideceğim, başır mı orada sardırırım. Ve sokağa çıkmış. — Artık bundan sonra fabrika müdürü- nün ne oldugunun bilen yoktur. Polis komiseri - tahkikatına devam ederken fabrika müdü- rünün bir aralık girdiği çıkmaz sokakta kanlı bir mendil buldu. Bu mendil markasından anlaşıldır ğgıma göre fabrika müdürünündür. Anlı bununla başını silmiş- tir. Fakat nerede, nasıl ve kimim tarafından yaralanmıştır. Burasını bilen yok. Bilhassa fabrika müdü- rü 'şimdi nerededir. Bu hususta hiçbir fikir mevcut değil. 3 Werwickin fena bir şöhreti vardır. Adeta iki hudut arasında ka ııı:ı-lıe:lk addolunar bilirler. Tütün, — içki, — ci kâğıdı ve bilhassa heyııg:nı din ticareti ile uğraşanlara kö- yün Belçika kısmında siksık tesadüf etmek mümkündür, Aca» ba fabrika müdürü bunların ara- ama mı düştü? Mümkün, fakat müuhakkak değil. W Zabıta devam etmektedir. t , * Müddeiumumi Güyana gitmek üzere iken ifşaatta bulunacağını iddia eden haydudu henüz istic- wap etmedi. Fakat zabıta me- murları hapishanede tahkikata başladılar, — Neticesini — anlata- cağım. 4A Dr. Celâl Tevfik Zührevi ve İdrar Yolu Hastalıkları Mütehassısı Sirkeci, Muradiye caddesi No 35. Saat. 2-6