6 Şubat 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

6 Şubat 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

Gazetemiz şimden sonra perşembe ve cumur tesi günleri olmak üzere haftada İki spor sayfası edecektir. meşr bi Perşembe gückü spor sayfasında dünya spor hareketlerini, — memleket — apor — büdiselerini okuyacaksamı. Cumartesi sayfasında: Cuma günükü —maçların tafsilötrme balacaksıarı. Dünkü _EutbojîMâçları Beşiktaş, Güzel Bir Oyun- Haftada İki Defa Spor s P:0 R Pu'eııbîve—' Cumartesi ” Günleri Çıkacak Spor Sayfalarımızı Okuyunuz... S POR Şampiyona Müsabakaları —a7 î/leşhul ğıi_nıaklaştı ' Galatasarayın Kazanması İhtimalleri Daha Azdır HERETİİZ SY * & x Dünkü Galatasaray- Istanbal Spor ekzsersisz müsabakası Büyük futbol günü yaklaştı. Memlekette Galatasaray - Fener- Bahçe maçları, daima, futbolün Vaterlosu gibi görülmüştür. Öyle bir Vatorlo ki, Napolyon mevki- me bazan Fener, bazan da Gala- tasaray geçiyor. Neticede mağlüp olan tarafın da, yine bir Napol- gibi kalplerde yeri kalıyor. te böyle bir maçın arifesinde- yiz. Klüpçülerden çoğu işi ve gücü bırakmış öbürgün takımla- zın nasıl çıkacağını alâkadarlar nezdinde tahkik ile meşguldür. Bugünkü — görünüşe — naza- ran, kâğıdın üstündeki tahminler Galatasarayın aleybindedir. Son haftalar zarfında bu iki klübün yaptığı maçların neticeleri muka- yese — edilince, — Fenerbahçenin, rakibine nazaran pek yüksek bir Şşansa malik olduğu hemen göze çarpıyor. İtalyanlarla bir hafta fasıla İle oynıyan Fener ve Galatasara- yın İtalyanlara attıkları gollerin adedinde Galatasaray aleyhine (11) adet gol farkı mevcuttur. Bu sarih vaziyete rağmen Fenerlile- rin 8 şubat maçından hâlâ çe- kinmelerinde bir tek sebep vardır. Galatasaraylılar Fenere karşı başka türlü oynarlar. Hakikaten Galatasarayın, en boynu bükük zamanlarında bile Fener karşı- sında bir başkalaşması, bir. kafa kaldırışı vardır. Galatasaray — mehafilinde, 8 şubatta, Fenere karşı çıkacak ta- kım bakkında, çok sıkı bir ketı- miyet vardır. Geçende intihap edilen idare beyetinin reisi Hay- dar Bey bu maç için muvakkat =ıl baş kaptanlık vazifesini . alatasaray klübünde büyük aslahat yapmak üzere çalışan kö- n — kararile bi u muvafık bulduğu takım hakkında kimse - itiraz edemiyecektir. Şu haldo bu sene çıkacak Galata- saray takımı yalnız bir kişi ta- rafından — seçilecek — bir nevi ( Tek seçici ) nin arzusu ile ortaya çıkacaktır. Buna — mukabil — Fenerbahçe takımının teşkilinde, takım kap- tanı Zeki Beyin büyük nüfuzu olmakla beraber Başkaptan Gr- lip Beyin reyi de sorulacaktır. Fenerbahçe oyuncuları, son haf- taki maçlarda, rakipleri olan Gala Nihat ve Zeki Beyler tasaraylılardan daha iyi neticeler aldıkları için, maneviyatları sağ- lamdır. Sarı - Kırımzılılarda, ta- kım - ekzersizlerinin — eksikliğini bildikleri için bir dereceye kadar | çekingen bir hâleti ruhiye tesi- rindedirler. 8 Şubat maçı her cihetten Fenerin lehine göründüğü bu za- - manda Fenerlilerin makul - düşü- nenlerine sorulduğu vakit şu ceva- bı veriyorlar: * Galatasaray — asıl zamanlar tehlikeli olmuştur.,, Bunları dinlediğimiz ve düşün- düğümüz için B şubat maçının neticesini bir türlü kestiremiyoruz İki takımın kaptanları Şmerlîîıg_ S Ve Şarkey Nevyork, 3 (A. A.) — Boks komisyonu Şmerling ile Şarkeyin 16 haziran tarihinde ve 15 ya- vyuntluk bir maçta dünya ağırsıklet şampiyonluğu için dövüşmelerini | ve her ikisinin de bu maçın te- minatı olarak 25 bin dolar yatır- malarını tasvip eylemiştir. İstanbul, 5 (A. A.) — Voley- bel maçlarına bugün de devam edilmiştir: Birinci maç: Süleyma- niye - Fenerbahçe arasında ya- pildi. Birinci partide 15 - 4 ve ikinci partide de 15 - 6 yaparak Fenerbahçe galip geldi. kinci maç, Galatasaray- Eyüp takımları arasında yapıldı. Birinci partide 15-3, ikinci partide 15-5 yaparak Galatasaray galip geldi. Üçüncü maç, Beşiktaş - Top- kapı arasında yapılacaktı. Top- kapı — gelmediğinden — Beşiktaş hükmen galip addedildi. Müsabakalar bu zamana ka- dar yapılan müsabakalardan faz- la heyecanlı olmuş ve büyük bir kalabalık tarafından alâka ile İzmirde Dün Lik Maçlarına Devam Edildi İzmir, 5 (ALA) — Bugün lik maçlarına deyam edildi; Birinci oyun sabableyin Şark spor ikinci takımı ile Buca ikin- ci takımı arasında idi. Bu oyun- da Şarksporlular bir sayıya karşı iki sayı yaparak galip geldiler. İkinci — öyn Altay - Türkspor ikinci takımları —arasında icra edildi. Neticede — Altay' ikinci 2-1 galip geldi. Üçüncü oyun öğleden gsonra Şarkspor - Buca birinci takımları arasında cereyan eltti. Bu maçta Bucalılar 5- 4 galip — vaziyette iken oyunun hitamına 20 dakika kala Şarksporluların sahayı ter- ketmeleri üzerine oyun 20 dakika evvel bitti. Ve Bucahlar bu su- retle hükmen 5 - 4 galip geldiler. Dördüncü ve son maç Türk- spor - Altay — birinci — takımları arasında icra edildi. Bu maçta Türksporlular rakiplerine karşı güzel bir oyun oynıyarak maçı 3-1 kazandılar. — M. Dawis Tenis Kupasının Vâzına Nişan Verildi Paris, 3 (AMA) — Davis ku- pasının tenis kismi için kur'a keşidesi merasimi geçen — sene- lerde yapıldığı veçhile Elize s4- rayında Reisicümhur M. Dumer'in riyasetinde, bu müsabaka iştirak edecek olan milletlerin mümes- silleri ve birçok sporcu şahsiyet- & n Volegbol şampiyona müsabakalarına iştirak eden Dünkü Beşiktaş- Vefa muçından bir Int'ba Dün havanın karlı olmasına rağmen Taksim — stadyomunda resmi lik maçlarına devam edik miş ve Kadıköy Fenerbahçe sıtadında da yapılmıştır. Taksim — stadyomunda ikisi ikinci takımlar, biri de birinci kümenin birinci takımları olmak Üzere üç maç yapıldı. Birinci müsabakada Beşiktaş - Vefa ikinci takımları karşılaştılar. Neticede Beşiktaşlılar 0-6 galip geldiler. İkinci müsabaka Beykoz-İstan- bulspor ikinci takımları arasında yapıldı va Beykozlular 0-1 maçı kazandılar. Üçüncü müsabaka günün en ehemmiyetli maçı idi. Seneler- denberi büyük hasımlarına karşı daima — muvaffakıyetli oyunlar oynamış olan — Vefa - Kumkapı takımı şampiyonada en mühim rakibi olan Beşiktaş ile karşı- laşıyordu. Beşiktaş geç kalan oyuncusu merkez muhacimi Hakkıyı bekle- mek için 10 kişi ile oyuna baş- ladı. Hakem Adil Griay Beydi Tam bu esnada kuşbaşı şeklinde kar yağmıya başlamış, soğuk azab mış ve tam bir futbol havası içinde müsabaka tarafeynin mütezayit gayretlerile inkişaf etmişti. Daha oyunun üçüncü dakika- sında idi ki Beşiktaş sağaçığı Salâhattin, açığa doğru kaçan ler muvacebesinde icra edilmiştir. Merasimden evvel, hususi bir resmi kabul esnasında M. Dumer, müessis ve vazu olan M. Dawis'e Lejyon donör mişanı- nın Commandeur rütbesini tevcih eylemiştir. ” _lıkı_ulınfıı biri muhtelif — maçlar . dap Sonra Vefayı Yendi topu koşusundan — istifade ede- rek yakaladı. ve yerinde bir vürüş — ile takımının — ba namemul gol skorunu açtı. Bir müddet sonra Beşiktaşlı Hakkı da sahaya gelerek — tarafeynin onbirer oyuncusu tamamlanmış oldu. Oyuncu dakikada sol açığı Eşref bir” ara pasından — gelen — topu — ka- çırmayarak Vefa kalesine indi güzel bir şatla ikinci golü yaptı. Beşer dakika fasıla ile yae pılan göller Vefahları şaşırttı. O- yuna kâkim olan Beşiktaşlılar biribirini takip eden hücumlarla Vefa kalesini bir çember içine aldılar. Bu esnada kaleye hücum eden Eşrefe takılan bir çelme ile hakem penaltı verdi. Eşref bu. penaltıyı çekti, kaleci topu tutamıyrk elinden kaçırdı, Eşref ikinci bir şutle üçüncü golü yaptı. On dakika sonra Beşiktaş sol muavini Feyzi kale yakınlarına sokuldu. Eşrefe yerinde bir pas verdi. Eşref ba pası güzel kullandı ve dördüncü göolü de takımına — kazandırdı. Devrenin bitmesine yakın sağ açık Salâhattin yine koşusu ile temin ettiği vaziyette topu yakae hyarak beşinci golü de burun şulu ile yaptı. Birinci devre hitam buldu, İkinci devrede Vefahlar bu beş göle karşı koymak için çok cansiparane — oynadılar. Fakat devrenin sonuna kadar ancak bir gol atabildiler. Buna mukabil üç gol daha yiyerek 1-8 mağlüp oldular, Galatasarayın Ekzersizi Beşiktaş müsabakasından son- ra Galataray ile İstanbulspor arasında hususi bir ekzersir. maçi yapıldı ve Galatasaray (6-0) galip geldi. Kadıköy Maçları Galatasarayblar Taksimde san bazırlık maçlarır: yaparken Fe- nerliler de Kadıköyündeki saha- larında Moda takımına karşı oöy- nuyorlardı. Fenerbahçe de 8 şubat maçı için çok ümit veren (9-2) gibi bir netice almıya mu- vaffak — olmuştur. Kadıköyünde Fenerbahçe - Moda oyunundan evvel oynanan Arnavutköy - Kur- tuluş maçını Arnavutköylüler hiç bekleti. iyen bir - şekilde (1-3) #azanmışlardır.