11 Şubat 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

11 Şubat 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

| K j ı .C aA & Halkın Sesi Bomba İle Balık- çılık Yapanlar Son zamanda gerek Ahırkapı, erek — Pendik — sahillerinde omba —ile balık avlamak sıklaşmıştır.. Bu — mıntakada oluranlar, sık, sık denizde vukga gelen — infilâklardan bi- zardırlar. Bu usul balık avcı- hğının, ayrıca - balıkçılığa ne derece zarar verdiği de inkâr kabul etmez bir hakikattir. Dün, bu münasebetle bazı kar lerimizle ve işten anlıyan- larla görüştük. —Bize dedi- ler ki: Ahmet B. (Ahırkapı 88) — İsianbul balık çeşitlerinin bolluğile m: iki denizin elele v:vdlği'ı Mîdmyrzrde bulunuyor. Memleketimizin bütün sahilleri de bol balıklı denizle çevrelenmiştir. Memleketimiz, ziraat — memleketi olduğu kadar bir balıkçı memle- keti de olabilir. Hele - İstanbul balıktan çok para kazanabilir. Fakat maalesef bizde balıkçılık bir san'at haline gelememiştir. Hâlâ iptidai vasıtalarla balık av- hyoruz. Bomba ile dinamitle bu gervetimizin kökünü — kurutmak istiyoruz. Ahırkapı açıklarında hergön dinamit atılıyor. Bunlar sru bir surette kontorol ve tec- ziye edilmelidir. Selüküdüle B. (öehkbanede kenteril memuru) — Şu günlerde balıkhaneye bomba ve dinamitle avlanmış balık gelmiyor. Pendik ve Ahır- kapı açıklarında dinamitle, bom- ba ile balık tutulduğunu bil- miyorum. Belki tutuluyor fakat buraya gelmiyor. Dinamitle, bom- ba ile tutulan balıkları derhal müsadere ederiz ve sahibini bir zabıtla müddeiumimiliğe veririz. Bunlar Zabıtai Saydiye Nizam- namesinin ikinci göre bir aydan üç aya kadar hapse- diliyorlar ve (30) lira da cezaya mahküm oluyor. Geçen sene bir- çokları böyle mahküm olmuş- lardır. Bomba ile tutulan balık- ları biz derhal anlarız. Bunların gözlerine hafif perde gelir. Ku- lakları toz pembe rengindedir. Barsakları cife haline gelir . ve kılçıkları etten ayrılır. Bu balık- lar ayni zamanda sıhhate mü- zırdır. Haska Bi (lıhl:ınn &) —Meleketimiz bilhassa İstanbul çok İyi bir balıkçılık şehri oöla- bilir. Hükümet te buna ehemmi- yet veriyor. Yeni bir balıkçılık castitüsü açtı. Fakat birçok ka- Çakçılar Aâlâ dinamitle, bomba ile balık Aavlıyorlar. Balıkların yavrularını, yuümürtalarını —tahrip ediyorlar, Bunlar adam akıllı takip edilmelidir. ——— ——— <— —© S | Son Posta'nın Resimli Hikâyesi: " Pazar Ola Hasan Bey Ve Evlenilecek Kız | —a - SON POSTA Mühim Bir Kaçakçılık Rüsumat Memurları Evvelki Gün 5775 Defter Cigara Kâğıdı Yakaladılar... Rüsumat ve zabita memurları yeni kanun mucibince — kaçakçılık takibatına ehemmiyet ve şiddet vermişlerdir. Bu takibat neticesinde evvelki ye mühim bir kaçakçılık hâdisesi meydana çıkarılmış, fakat kaçakçılar esrartengiz bir şekilde ortadan savuşmuşlardır. Tahkikatımıza göre hâdise şu şekilde cereyan etmiştir : gelen ( Cümhuriyet ) vapurile şehrimize külliyetli miktarda kaçak cigara kâğıdı getirildiği haber alınmış, gümrük muhafaza me- gün de yeni Evvelki gün Mektepler Grip Tatili Bittiği İçin Öbür Gün Açılıyor Grip hastalığının şehirde sal- gin bir manzara göstermesi üze- rine bütün mektepler bayram er- tesine kadar tatil edilmişti. Tatil yarın akşam nihayete ermektedir. Öbürgün bütün mektepler açıla- rak tedrisata eskisi gibi devam edilecektir. Grip salgınına gelince; has- talık henüz tamamile bertaraf edilmiş sayılamaz. Fakat oldukça hafiflemiştir. Fakat — doktorlar halkım sıhhi tedbirleri ihmal et- memesini söylemektedirler, Köylerde Tediisatâ — Daha Ehemmiyet Verilecek Şimdiye kadar vazifelerinde lâyikile muvaffak olamıyan mual- limler şehir muallimliğinden köy muallimliğine — naklediliyorlardı. Öğrendiğimize göre bu sene köylere kuvvetli muallimler gön- derilecek, bu mualiimler köylüleri iktısadi ve içtimat meseleler hak- kında tenvir edeceklerdir. Diğer taraftan Maarif Vekâletinin ver- diği yeni bir karara göre önü- müzdeki seneden itibaren millet mektepleri tedrisatı daha esaslı şekilde tatbik olunacak, en kısa müddet zarfında azami istifade teminine çalışılacaktır. Yarıgın Başlangıcı Beşiktaşta Acısı sokağında Mehmet Server Beyin evinden yangın çıkmış ve söndürülmüştür. Fazla Sirkeci Otobüs Rekabeti Ve $. Hayriye Şirketi Hayriye otobös reka- beti karşısında vaziyetini sağlam- laştırmak için Boğazın iki sahi- linde otobüs işletmeyi veya bu sahada otobüs işleten şirketlerle ortak — clmayı — düşünmektedir. Şirket, ilkbaharda ve yazın Boğaz - sahillerinde şiddetli bir otobüs rekabetine uğrıyacağını tahmin etmekte ve bu rekabet- ten müteessir. olmamak için Belediyeye ve İktısat Vekâletine müracaat etmeyi düşünmektedir. Ancak Şirketin şartuamesinde otobüs işletmek hakkı olmadığı tesbit , edilirsce — Şirket lehine gerek Belediye ve — gerekse İktısat — Vekâletince bir karar alınması şüpheli görünmektedir. Eğer şehirde otobüs işletmek hakkı Belediyeye verilirse Şirke- tin Boğaz sahillerinde Belediyeye ortak olmayı düşündüğü de söy- lenmektedir. Tayyare Piyangosu | Yeni tertip Tayyare piyango- sunun ilk keşidesi bugün öğle- den sonra Darülfünun Konferans salonunda başlıyacak ve yarın da devam edecektir. Bu keşidenin büyük ikramiyesi otuz bin Jira- dır. Ayrıca mükâfat vardır. —e Bir Çocuk Daha Bulundu Birkaç gün evvel Şirketi H.ğ. riyenin 66 numaralı vap metruk bir çocuk bulunmuştur, polis çocuğa Hayri ismini verei Darülâcezeye teslim etmiştir. murları vapurda taharriyat yapmışlardır. Memurlar taharriyat yaparken kaçakçılar kâğıtları kayıklarla rıhtımına kâğıdı sandıkları Sirkeci rıhtımma çıkınca, Sirk-ci rüsumat memurlarının nazarı dikkatini celbetmiş, kaçakçılar yakalanacaklarını anlayınca, sandıkları bırakarak kaçmışlardır. Yakalanan cigara kâğıtları (65775) defterdir, Rüsumat memurları kaçakçıların izleri üzerindedir, kaçırınışlardır. Kaçak - cigara Balık Yok Halbuki Her Sene Bu Ayda Bol Balık Çıkardı Şubat ayı bol balk mevsimi- dir. Fakat son günlerde havala- rın fırtınalı - gitmesi — dolayısile Balıkhaneye hemen — hiç balık gelmemektedir. Her sene hamsi ve istavrit — balıklarının kayık dolusu satıldığı bu mevsimde Balıkhaneye dün ancak — bir miktar kefalla uskumru gelmiş- lir. Ufak kefalların kilosu tdptan (35-60) kuruşa, uskumru (34-35) kuruşa, büyük kefallar ise, (80- 100) kuruşa satılmaktadır. Balık- çılar bol uskumru ve hamsi akın- larına intizar etmektedirler. Kahve, Çay Fiatlar Son Günlerde Bir Miktar Düştü Kahve ve çay fiatlarında son günlerde hissedilir derecede bir düşüklük göze çarptığı anlaşı- maktadır. Piyasadan tahkikatımıza göre geçenlerde okkası beş liraya ka- dar fırlıyan adi çaylar bugünler- de (350) kuruşa kadar düşmüş- tür. Kahve fiatlarında bu tenez- zül daha azdır. Fakat perakende- ci esnaf eski fiatı — muhafaza etmektedir.| Yeni Traktörler Ziraat Vekâleti son günlerde benzinle işliyen on beş yeni traktör satın —almıştır. Bunlar çiktlik sahiplerine tevzi - edilecek- tir. Dün yedi traktör şehrimizden Bandırmaya gönderilmiştir. Gazi Hz. nin An- karaya Avdetleri Gazi Hır. dün Dolmabahçedeki dairelerinde meşgul olmuşlar, bir tarafa çıkmamışlardır. Verilen malü- mata göre Reisicümhur Hz. ni | önü- müzdeki cumartesi veya pazar , ünü Ankaraya avdet buyurmaları çok Mmuhtemeldir. Bir Filim Sansür Edildi (Opera) sinemasında gösteri- len Cehennem Melekleri ismin- deki filmin, Alman Konsolosunun müracaati — üzerine, — Almanya aleyhindeki bazı parçaları sür edilmiştir. İ Hariciye Vekili Cenevreda Hariciye Vekili Tevfik Rüştü B. Moskovadan hareket etmiştir. Elyevm Varşova ve Börlinden geçorek Ce- nevreye muvasalat etmek Üzeredir. Hilâllahmere Yardım Hilâliahmer Cemiyeti bayramın ilk günü Fatih semtinde bazı heyet- ler gezdirerek " evlere tebrik kartı değittirmiş, bu suretlar Siane. , kabul edilmiştir. Çok faydası görülen bu iane usulü memileketin her taralına teşmil edilecektir. Kundura Kıralı Kundura kuralı olmakla — meşkur Çek — milyonerlerinden M. Tomas Bata tayyare ile şehrimize gelmiştir. Meclis Reisi Gidiyor Bir — müddettenberi — şehri bulunan Mi'let Meclisi Reisi Küözım Paşa bu akşam Ankaraya gidecektir. Millet Meclisi ayın oön beşinde (cti- malarına başlıyacaktır. Başvekil Paşanın Teşekkii leri Dayısı Urfa Meb'usu Refet Beyin vefatı dolayısi!e taziyede ve bayram münasebetile tebrikte bulunan zeva- ta Başvekil İsmet Paşa Anadolu Ajansı vamtasile teşekkürlerini iblâğ etmektedir. Maraşlılar Bugün Kurtuluş Gününü Tes'it Edecekler Şehrimizdeki — Maraşlılar bugün saat 14,30 da Saraçhane başındaki Hayriye lisesinde toplanarak Mara- şın kurtülüş bayramını tes'it edecek- lerdir. Merasimde Maraş — kurtuluş gönleri — hatızaları anlatılacak — ve Maraşlı gençler tarafından hitabeler irat edilecektir. Milliyet Yedi Yaşında ( Milliyet ) refikimiz bugün ye- dinci senesini idrak etmiştir. Tebrik ve muvaffakıyelinin devamını - te- menni ederiz. Doktorlarımız Safyada Tevfik Salim Paşanın riyase- tinde hususi surette Sofyaya gi- den doktorlarımız. Sofya Tip Fakültesini ve — hastahanelerini gezmişlerdir. san- irde 1: Hasan Bey — Delikanlı, taadem ki evlenmek — istiyorsun, sana kız alahm. ş ge güzel büyük evi var. Ayda yüz yirmi lira irat 2: Hasan Bey — İki dükânile bir de yetiyor. ü7 l Hasan - Bey ? 8: Hasan Bey — Hem bir meziyeti daha var: Dilsizdir. : Delikanlı — Dilsiklik te meziyet mi Pahal-| ktan, bahsetmez. Evde biraz kafan dinlenir ! 4: Hasan Bey — Elbette meziyet ya... buhraadan, müharebeden