11 Şubat 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

11 Şubat 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

(SON POSTA) da kalp ve aşk işlerinde en & . Allenize, dostlarınıza «öy: y aşk dertlerinizi Hanımteyzeye — yazımı teyze ya her günkü sütunda veya hususi meh- tupla cerap verir. Hantmteyzenin fikirl gençleri büyük müşküllerden kurtarıyor. Dertlerinizi Her Kadın İsterse Güzel Olabilir ? Bu Söıü. Tuvalelte Salâhiyettar Olan Bir Kadın Söylüyor Hantımteyzeye En Sinema artistlerinin - tuvalet- lerini yapan, gençleri ihtiyar, ihtiyarları genç göstermiye mu- vaffak olan Sylivia her kadının güzel olabileceğini iddia ediyor ve bir. makalede kadınlara şu masihatlarda bulunuyor: “Her kadın. güzel olabilir, dediğim zaman, bunun manasını bilerek söylüyorum. — Herkesin sevimli bir çehresi olamaz, fakat herkes güzel olabilir. Siz de gü- zel olabilirsiniz, eğer cesaretiniz ve metanetiniz varsa ! Holivutta bana yarım saat süren bir tuvalet için elli lira verirler. Size burada, yıldızlara para mukabilinde öğrendiklerimi bedava öğreteceğim. Eevvelâ siz şişman kadınlara ve tombul kızlara hitap edece- ğgim. Dediklerimi hırf harfine tatbik ederseniz, ay sonra yedi kilo kaybell izi, vücudu- nuzun güzelleştiğini göreceksiniz. Fakat diyeceksiniz ki, “Madam Sylviya, bende gıda hastalığı var, dediklerini — tatbik — edemem.,, Yahut “şişmanım, fakat kansı- zım, zayıflıyacağım diye ölemem..,, Hasta dahi olsamız zayıflıyabilir- siniz. Yalnız tenbelsiniz. Söyliye- ceklerimi tatbik edebileceğinize emniyetiniz. yoktür. İna Kalair de bana kansız olduğunu söy- lemişti. Ona —mühtaç olduğu perhizi verdim ve ölmeden zayıf- lamıya muvaffak oldu. Şişman Mısınız ? Siz niçin şişmansınız ? Çünki çok yiyor, mukabilinde yapmıyorsunuz. — Bu, erkek için olduğu gibi, kadın için de doğ- | rudur, Evvelâ size umumi surette zayıllama — tedbirlerini anlataca- ğım, Sonra da umumi şişmanlık- ları giderecek tedbirleri söyliye- ceğim. Daha sonra da kızlardan bahsedeceğim. zayıf Ohalde evvelâ zayıflama per- hizinden başlıyalım. İçki yok, katiyen ! Sonra her gün tartılacak, zayıflayıp zayıflamadığınızı tesbit edeceksiniz. Sonra perhiz : Kahvaltı: Portakal suyu, bir kahve, — bir parça — kizarmış ekmekle bal yağ yok. gle yemeği: Bir çorba (günde bir sulu yemek şart ). Bir bardak domates suyu. Bir fincan çay veya kahve Akşam yemeği: Meyva, yeşil salata veya domates salatası, in- ce bir biftek, yahut iki parça pirzola. Bu, birinci kaide. Sonra ne yapacaksınız, — bu kıemı da gelecek nushada oku- yunuz. Hanımteyze bütün idman | nimf deri emediğiniz z. Hanım- leri, birçok Yazınız —. DIN SAÇ TUVALETİ ÇEH- REYİ DEĞİŞTİRİR Çehrenizince uzun mu, yoksa yuvarlak ve geniş midir? — aynaya bakınız, bu resimle- iritetkik ediniz sol taraftaki oyazıyı da okuyunuz, sonra & Oğtarağı alıp işe başlayınız öa eükakl a _'_.A...._._..,w Loretta v- veg saç valetini d— Kiştirmekle çehresinde büyük deği- şiklikler pabiliyor. Talbıla Bank- | head bu saç tuvaletile her vakit gördü- günüz artist- ten başkadır. ya- Greta Garbö Anna Kristi filminde Diğer bir fülmde de böyle görünü: böyle görlünür daki fark saç tüvaletinden - barettir Sinema Artistleri Ne | Erkek modası, Bette Daviş in | ıı)ııgl bu tayyörün hususiyeti ceke- tinin kısalığı ve Ffistanın hatlarının düzgünlüğüdür. Bu resim, son modada açık ar- kayı gösleren bir nümunedir. Buna gömleği dekoltesi diyorlar. Sinema artistlerinden Karol Lambor- Arkasında kat kat Bu basit, sade, fakat zar f elbise Adriena Amesindir. Bu elbise ön — deniz taraltan kapalıçarka taraftan açık- duün fuvaletidir. vardır. kuyruğu telâya fildişi rengi verir. * yom — kaplardan — kiri için, kabın içinde yarım limon — kaynatınız, Kokan bir yemek pişireceğiniz zaman, sobanm üzerine bir iki kahve tanesi koyunuz, kokuyu izale —eder. Dantelâ yıkarken suyunu biraz kahve suyu karıştırırsamı, dan- Kahve suyu Halı üzerine biraz kahve dö- künüz, Sonra süpürünüz, temiz- liğe fevkalâde yardımı dokunur. Eski duvar kâğıtlarını kahve suyu ile siliniz, pırıl pırıl parlar, Alemi çıkarmak saat — kadar (SON POTA)-kadınları ve gesç — kazları alkkadar eden ehemmiyet vermektedir. Şimden sonra haftada bir. dela farma olacak ve bu sayfada şunlar bulunacaktır Güzellik meseleleri, Buzun — terbiyesi, € işleri ve galre... mevzulara — her şeyden . farla Kadın say- son modalar, çecuğu" evinizin — güzelliği, ev isleri, Sinema Artistlerinden Saç Yapmanın Sırrını Ögrenınız Yuvarlak Geniş Çehrenizi Uzun, Uzunu Geniş Yapabilirsiniz Saç tuvaletinin sırrını sinema artistlerinden daha iyi bilen bu- lunamaz. Onlar filme göre saç tuvaleti yaptıkları için, her şekil saçın çehreye — verdiği ifadeyi tetkik ve tesbit etmişlerdir. Bu artistlerden Karolin Van Wych, saç tuvaleti için şu masi- hatleri veriyor : “Kızlar, saç tuvaletinin sırrımı keşfedebilseler, çehrelerindeki kusurları izale etmiye kolaylıkla muvaffak - olabilirlerdi. Çehrenin şeklini — ameliyatla değiştirmek mümkün olmadığı için, elimizde en büyük vasıtamız saçlarımızdır. Bunu en iyi sahnede ve filimde bilirler, Ufak bir darbe ile yaşlı bir kadını genç bir mektepli kız yapmak güç değildir. Kaşların, kirpiklerin, kırmızın oynadığı rol değersiz değildir. Meselâ Greta Garboya bakınız. Kemerli kaşları, badem gözleri, geniş çenesi çehresinin uzunluğu- nu kısmen kaybeder, Fakat son filmde Gretanın , kabul ettiği saç tuvaleti, çehresine büsbütün yeni bir ifade vermiştir. Dalgalı kâhküller çehresini kısaltmıştır. Bu tuvaleti sağdaki resimlerde görebilirsiniz. Bir de bunu sol taraftaki tuvaleti ile karşılaştır- Saç tuvaletinin. çehrede oynadığı rolü daha sünüz. Çehreniz Uzunsa ? Yüzünüz uzunsa, işte size bir kaç kaide: Saçlarınızı ortadam ayırmayiniz. Saçlarınızı uzun sare kıtmayınız, uçlarım . kivircik yap- tırınız. Saçlarınızı arkaya tarat- mayınız. Yandan — ayırıp — bir tarafa atınız. Çehrenize tuvalet yaparken kırmızı aşağıdan yuka- rı sürünüz. Kirpiklerinizin altıma kadar getiriniz. niz., iyi — görür- Bebek çehreli kızlar, saçları- na kıvrımlar yaptırmamalıdırlar. Saçları kabarık bulundurmama- hdırlar. — Ağızlarım da — fazlaca meydana çıkaracak surette bo- yamamalıdırlar. Çehreniz yuvarlak ve genişse saçınızı arkaya doğrü - tarayınız. Uçlarını kulak arkasına iliştiriniz. Saç tuvaleti yapmadan evvel aynayı — alıp çehrenizi — tetkik ediniz. Kime — benziyorsunuz. Onun tuvaletine bakınız ve onu taklide — çalışınız. tuvaletleri icat edemeyiz. başkalarının — bulduğa yürüyebiliriz. Hepimiz yeni Fakat yoldan sonra iyice kurul, kalmaz. Penccrelerdeki boya leke i-tinl sıcak sirke ile ovubuz, turlcmıti yapar.