18 Mart 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

18 Mart 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

10 Sayfa Cenup Denizlerinde Bir Se ahat Macerası eşinde.. Üç Serseri.. Üç Mılyoner Vahşıler Bu kumara düşkün olmuyan, at yarışlarına gitmlyen yepyeni bir adamdı ,, Makar, sözlerinin dinliyenler Üzerinde tesirini tamamen yap- masına vakit bırakmak maksa- dile birkaç saniye süküt etti. Hepsi dikkatle dinliyorlardı. Fa- kat Kurlvis sükütu ihlâl ederek sordu: — Vakayii oldukça intizamla anlatıyorsunuz. Bununla beraber hâdise kendi söylediğinize naza- ran çok evvel cereyan etmiştir ? Makar mukabele etti: — Sabrediniz. de - bitireyim. O zaman söylediklerimi bilerek söylediğimi — görürsünüz. — Evet efendiler, Con Land az çok kıymeti olan herşeyi karaya çı- kardıktan sonra gemiye ateş verdi. İşin en Feci noktası Şu: Anlaşılan yangın bütün mürette- batın ambarda bulunduğu — ve ambar kapağının da şu veyabu sebeple kapatılmış olduğu bir zamanda zuhür etti. O tarzda ki bütün mürettebat kebap oldu. Kurlvis bağırdı : — Allahım, fakat bu herif bütün — yanındakileri — öldürmüş olacak ! Makar: — Banada — öyle geliyor, diye cevap verdi. Bununla be- raber mürettebat arasından yalnız birisi berhayat — kalmıştı. Bu, ( Con Lan ) dın hoş nazarla gördüğü, işgüzar bir gençti ve çalışkanlığı ile herifin sağ kolu derecesine geçmişti. Bunun için diğerlerinin akıbetine uğramadı. Hulâsa efendiler Con Land isminin unutulmasına — intizaren Diyak kabilesinin arasına yerleşti ve vakit geçirmek için de, bir Diyak kadını ile evlendi. Fakat bu hareketini ölümden istisna ettiği genç tayfanın hoşuna git- memişti. Genç — tayfa — efen- disini — tembelleşmiş, — aptallaş- mış, kelimenin tam manasile bit- miş bir adam olarak telâkki edi- yordu. Fazla olarak altınları yal- mniz başına mallanmak hevesine düşmüştü, Halbuki Con Land hazinenin meteliğine — dokunulmasına - bile rıza göstermiyor, hem de genç Rus - İhtilâlini — hazırlıyan meşhur Rus ediplerinden Turgeniyefin eseridir. Haydar Rifat Beyin kavvetli kalemile terclme edilmiştir. Tefeyyüz k taphıncslade fintl bi Mira, 3 AAR LAi e TÜR e c tayfaya uşak muamelesi yapı- yordu. En nihayet bir gün “Con Land,, ın karısı bir kız çocuğu doğurdu, kendisi Şaya adını ta- şı)ordıı. Çocuğa da bu ismi ver- diler. O zaman genç tayfa aile- nin yavaş yavaş çoğalmıya baş- laması ile allınlarm — üzerine oturması — ihtimalinin — tedricen azalmıya yüz tuttuğunu anladı ve (Land)i öldürmiye karar verdi. (Kurlvis) dikkatle (Makar) ın yüzüne bakarak sordu: — Bu genç tayfanın neydi? Bu sual karşısında hikâyeyi anlatan adam gerildi, bir saniye- lik bir tereddüt geçirdi, sonra: — Simith adını taşıyordu. adı Daha doğrusunu isterseniz kendi- sini muvakkaten bu isimle yat edelim. Çünki adamın ölmüş olmasına rağmen ismini ifşa et- miye mezun değilim. Devam ediniz! — Evet Efendiler bu Smith bir guıı efendisini ortadan kıl- SON POSTA in Memleketınde Beyaz İnsanlar Arasında Aklın Kabul Etmiyeceği Bir Facia... dırmayı tasarlamıştı ve hakika- ten de Con Land bir gün orta- dan kayboldu. Diyak kabilesi azasıfır. beyaz insanla evkılbqeı addederlerdi. Ölmediklerine, is- tedikleri zaman öbür dünyaya gidip geldiklerine inanırlardı. Bu defa da öyle yaptı- lar. (Con Land) m göğe çık- tığını, mutlaka geri geleceğini zannettiler. Smith efendisinden kurtalmuş- tu. Fakat hesabında yanıldığı bir nokta vardı. O nokta da Şayayi, yani (Con Land)ın yerli karısını hesaba katmayışındaydı. Hiç şüp- he yokki kadınlar köpeklerin koku ile iz bulma hassalarından az çok müstefit olmuş insanlar- dır. İçlerinde “ kablelvuku ,, his çok kuvvetli bir derecededir. ( Arkası var ) Ge en Bılmecemızı Dogru Halledenler (Baş tarafı 6G incı sayfada ) Birer AdetjMuhtıra Defteri Kazananlar İstanbul Pertevniyal lisesi ta- lebesinden 27 Behiç, Beyoğlu Musevi lisesi talebesinden Albert Fins; Yozgat, Gazipaşa mektebi talebesinden Jale Gönül, Ankara Gazi Muallim Mektebi talebesin- den 176 Alâettin, Çengelköy As- keri Ortamektebi sekizinci sınıf- tan 43690 Kenan, İstanbul birinri mektep talebesinden 262 Mec- dettin Fehmi, Ankara Dumlupınar mektebi birinci sınıftan 331 Fah- riye, Ankara Kız lisesi talebe- sinden 551 Atıfet, Pangaltı Sent Ploşeri mektebinden 1028 Piraye, Ankara Kız Ortamektebi birinci sınıftan 167 Perihan, Çembeslitaş Evkaf sokak Hikmet Sahip, Be- oğlu Musevi lisesi talebesinden honl Adato., Manisa Maarif dai- resi memurlarından Vecihe Rana, Ankara Samanpazarında Sakarya mektebi dördüncü sınıftan 233 Adnan, Çankırı Tütün İnhisarında Kadri Bey kerimesi Türkân, İs- tanbul Kız lisesi yedinci sımftan Meliha, Gelenhevi Ortamektebi birinci sınıftan 441 Hayrettin, İlkmektep talebesinden 71 Şevket Ankara Gazi İlkmektebi birinci sınıftan Bahu Bike, Adana Na- mık Kemal mektebi beşinci sı- nıftan 108 Kemal B. ve H. lar, eee ee la aü Birer Adet Kart Kazananlar İstanbul 44 üncü mektep dör- düncü sınıftan 234 Tarık, İstan- bul 12 nci mektep üçüncü sınıftan 309 Fikret, Çemberlitaş Muhtelit Ortamektebi birinci sınıftan Nec- mettin, Adana Namık Kemal İlkmektebi beşinci sınıftan 144 Enver, Ortaköy 23 üncü mektep talebesinden ı60 Saliha, Ankuı Samanpazarı Hacımusa camii kar- şışında No. 53 Necdet, Uzunköp- rü Bakkal Hamit Ef, oğlu Celâl, Üsküdar 22 inci mektep lılelıe- sinden Süha, Ankara Kız Lisesi talebesinden 102 Növber, İzmir Ticaret Mektebi ikinci sınıf tale- besinden 75 Muzaffer, Ankara Erkek lisesi birinci sınıftan 44 Muammer, Kasımpaşa Dokuzuncu mektep beşinci sınıftan 92 Remzi, Ankara Erkek lisesi birinci sınıf- tan 25 Ali Galip, İstanbul 49 nncu mektep talebesinden 158 Yaşar, Göztepe Yeniyol No. 9 Semiha, Ankara Ulucınlırdı fab- rikatör Arif Bey yeğeni Gültekin Adana Ticaret mektebi son sınıf tan 189 M. Hikmet, Gelenbevi Ortamektebi ikinci sınıftan 171 Seyhan, İstanbul Birinci İlkmek- tep beşinci sınıftan 380 Sabri, İstanbul Kız Ortamektebi tale- besinden 121 Halise, Kandilli kız lisesi talebesinden 291 Züleyha Müfit, İstanbul 12 nci mektep M WW CA CAOOAT , 9 SAA F BAA VĞ 7 CNÇUN 1914MUHAREBESİNDE Mart 18 Almanya Neden yenildi? Nakleden: —-0- Yazan: Emil Ludvig Alman Filosu Muharebenin İlk Gün- lerinde Taarruza İmparator Amiral Pohl imparatorun İnı emrini ağustosun otuzuncu günü tebliğ etti. Umumi Erkânı Har- biye Reisi Jeneral Molteke bu kararı — bilmiyordu. O zaman öğrendi ve gayriihtiyari olarak : — Fakat bu mümkün deği- dir, böyle şey olamaz, diye bağırdı. Eylülün dördüncü günü Ami- ral Tirpiç bir defa daha impa- ratoru görmiye gitmişti. Bu mu- haverenin hitamında : — “Filonun taarruz! mahiyet- te herhangi bir harekete teşeb- büs etmemesi için vermiş olduğu emri geri almıya imparatoru ikna edemediğini, bildirdi. Ayni zamanda da husust hatıra def- terine şu satırları yazdı: — İmparator filoyu herhangi bir tehlikeye koymaktan çekin- mektedir. Maksadı donanmamızı harbin sonuna kadar olmasa bile mutlaka bu kışm nihayetine ka- dar limanda” alıkoymaktır. Ah eğer (Bismark) gibi demir yum- ruklu bir başvekilimizle eski im- parator gibi bir hükümdarımız olııydı ııler iyi gidecekti? DİŞ Ağrılarını Kadınların AYBAŞI Sancılarını beşinci — sınıftan 314 Hüseyin, Hakimiyeti Milliye Şehiryatı mek- tebi beşinci sınıftan 2221 Enver, Konya Erkek lisesi ikinci sınıftan 652 Hasip, Adana Ortamektebi ikinci sınıftan 382 Hüseyin Şadi, Ankara Erkek Ortamektebi bi- rinci smuftan 68 Avni, İstanbul Erkek lisesi birinci sınıftan 607 Namık, Keşan Zafer mektebi be- şinci sınıftan 19 Halil, Erenköy Sahrayı cedit No. 91 S. Ah- met, — İstanbul Ameli Hayat mektebi talebesinden 218 Âdil Beyoğlu 22 inci mektep birinci siniftan 86 Salâhattin, Çemberli taş kâtip Sinan caddesi 9© Muaz- zez, Lüleburgaz Hamzabey köyü ilkmektep — talebesinden 30 M. Mahmut, Adana Sarıyakup ma- hallesi mubtarı Hayrı Efendi oğlu Yusuf Ziya, Edirne Karaağaç ilk mektep talebesinden 55 Nezihe Mus- tafa Ankara Erkek lisesi birinci sınıftan 747 İsmail Hakkı, İstanbul Kırkıncı mektep beşinci sınıftan 416 Feride, Bursa Ortamektebi ikinci sınıftan 445 Mehmet Emin, İstanbul 42 inci mektep beşinci sınıftan 558 Selâmi, Eyüp Orta- mektebi birinci sınıftan 217 Ferit, İstanbul Erkek Lisesi birinci sı- nıftan 904 Mustafa Kemal, Istan- bul Erkek Muallim Mektebi tale- besinden 113 Şevki, İzmir İkinci Kordon Reddülilhak Mektebi ikinci sınıftan 209 Raif, Ayvalık Kate- GRİPİ FEVROZİN MAĞLÜP EDER Her eczanede — bulunur. Geçecekti. Fakat Mâni Oldu I İmpırı(of cephedeydi, kara harbinin bütün safhalarmı takip edebilirdi, fakat kendi arzusu ile harekâta karşı atıl kalıyordu. Buna mukabil üssülharekeden çok uzakta ve karada bulun- masma rağmen deniz harbini bizzat idare etmek arzusundaydı ve tabil bütün harekâta bir en- gel teşkil ediyordu. Bir gün Amiral Von “Müller,,© — Donanma ile aramda her- bangi bir hail bulunmasına ta- hammül edemem demişti ve: — Donanma için başkuman- dana ihtiyaç yoktur, bu işi ben bizzat yapabilirim, cümlesini ilâve etmişti. ğ * İmparator cümle arasında kul- landığı — tabirlerle filoyu bizzat kendisinin bir eseri addettiğini ve bu eseri kendisi için hususi bir saha olarak alıkoymak istediğini gösteriyordu. Amiral Tirpiç için içini çek- mekten başka yapılacak birşey yokta, ( Arkası var ) BAŞ Ağrılarını Romatizmayı Nakrisi rinli Mehmet Bey kızı Nesrin, Adana Ticaret mektebi ikinci sınıftan 210 Bekir, Adana Ticaret Mektebi birinci sınıftan 19 Enver, İstanbul İkincimektep talebesinder 313 Müşerref, İsparta Ortamek- tebi son sınıftan Darıca Ülkmektep talebesinden 178 Hay- ri, İstanbul 12inci mektep tale- besinden 24 Muzaffer, Tokat Cümhuriyet mektebi ikinci sınıf- tan 155 Aygün, Uzunköprü Sa- karya mektebi dördüncü sınıftan 53 Mazlum, Babaeski Birinci ilk mektep dördüncü sınıftan 34 Hayri Ankara Cümhuriyet İlkmektebi talebesinden 403 Kemalettin Zıya, Konya Erkek Lisesi talebesinden TC Mecit Cemal, Kanlıca 361ncı tmektep talebesinden 21 Feri- han İzzet, Ankara Erkek Li- sesi ikinci sınıftan 115 Mustafa Ankara Ortamektebi ikinci sınıf- tan 320 Yusuf, Ankara, Orta- mektebi birinci sınıftan 153 Fethi, Ankara Orta Ticaret Mektebi ikinci — sınıftan 38 — Mehmet, İzmir Kemeraltı —Dumlupınar Mektebi üçüncü — sınıftan 33 Argon, Ankara Albayrak mek- tebi talebesinden 200 Mehlika, İstanbul 12 inci mektep beşinci sınıftan 318 Fahriye, Edirne tiklâl mektebi ikinci sınıftan '9 Sait Halit, Adana Cümhuriyet mektebi talebesinden * 751 Suha Bey ve Hanımlar.