21 Mart 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

21 Mart 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

A #6 Mpa e A O i a EMEN A emer. 2 Sayfa | Halkın Sesi Don Takılan Hay- vanlar Karşısında izmir o Belediyesi, (sokakları pislikten kurtarmak için dü- şünmüş, taşınmış, (o »'hayet beygirlere ve umumiyetle na- kil hayvanlarına “birer don giydirmiye karar vermiş. Bu garip kararın halkta doğurdu- ğu ilhamı öğrenmek maks le dün dazı kimselerle görüş- tük. Bize dediler ki: Şerif Bey EM sokak 9) — İzmir Belediyesinin bay- vanlara don giydirmesi fikri ga- rip ve tuhaf olmakla beraber şehrin tetmizliği ve sıhhati endi- şesinden doğmuş bir fikir olduğu için takdire şayandır. İzmir Bele- diyesi ayni zamanda yere tükür- meyi ve duvar diplerine abdest bozmayı da şiddetle menetmiştir. Ve bu işin önüne geçmek üzere olduğu o söyleniyor. £ İstanbulda beygir azdır. Hayvanların karnma şişe ve kıçına torba bağlamıya lüzum yoktur. Fakat bir sabah kalkıp ta meselâ şu Divanyolun- daki caddenin duvar diplerinde baksanız türlü renkte rutubet görürsünüz. Bunlar hep tükrük balgam ve emsali pisliktir. İnsan iğrenmeden geçemez, Sonra bun- lar kuruyarak havaya karışıyor. Bizim Belediyemiz — kalır da şu tükrükle bir mücadeleye baş- İasalar nekadar iyi olur. Al Bey (Beyoğlu in w) — Medeniyet ilerliyen mem- leketlerde garip garip şeyler dü- şünülür ve bulunur, Onun için Amerikaya garibeler diyarı der- ler. Bizde de yavaş yavaş bunlar İlmiye ve işitilmiye başladı. İzmir Belediyesi sokaklari gübte- den kurtarmak için beygirlere don giydirecekmiş. | Tecrübesini de yapmış. Ne söyliyeyim ben bunu çok tuhaf buldum. İz- mir Belediyesi hayvanlara torba takarken da birer me- mur koymalıdır. Çünki beygirler çok hassas ve huysuz olurlar. Bacaklarının arasında torba sak lanan beygir her halde çifteler şahlanır ve sonra da ürkerek ka- çar ve halkın hayatını tehlikeye sokar. İşte bundan dolayı ben bu fikrin tatbik kabiliyeti olmadığı na ve halkın huzuru namına da bundan vazgeçilmesi kanaatında- yım. Kıskançlık Yüzünden.. İbrahim isminde bir zat, dün Beyazıt havuzu yanında bir is- kemleye oturmakta olan zevcesi Münevver Hammı bıçakla tehli- keli surette yaralamıştır. Sebebi kıskançlıktır. Bir Mektep Müdürü Azledildi Kadıköy Kiz Orta Mektebi Müdürü Atfet Hanım Maarif Vekâleti tarafından azledilerek yerine Üsküdar Orta Mektebi Müdürü Feridun Bey tayin olun- muştur. Yaptığımız tahkikata gö- re bu tebeddülün sebebi şudur: Atıfet Hanım, mektebin erkek muallimlerinden birinin talebeler- ie İâvbalilikte bulunduğu hakkın- da Vekâlete şikâyette bulunmuş, bu şikâyet üzerine muallime iş- ten el çektirilmiştir. Halbuki Ma- arif Vekâleti Müfettişi Umumileri tarafından yapılan tahkikat neti- cesinde muallime atfolunan lâu- balilik iddiasının varit olmadığı görülmüş, bilâkis Atıfet| Hanımın çok yolsuz hareket ettiği tesbit edilmiştir. Bunun üzerine Afet Hanım vazifesinden alınmıştır. Mızıkçılık Oduncular Ve Hammallar Arasında İhtilâf Çıktı İskelelere gelen kömür, odun gemilerini boşaltmak (yüzünden gemi sahipleri ve oduncularla bammallar arasında ihtilâf çıkmış- br. Bu yüzden Beşiktaşta bulu- nan odun tacirleri belediyeye müracaat ederek hammallar hak- kında şikâyette bulunmuşlardır. Hammallar iskelelere gelen odun- ları ancak kendilerinin boşalta- sileceklerini, hariçten tedarik edi- lecek hamalların ve gemi tayfa- larının boşaltma işini yapamıya- caklarım, oduncular ise istedik- leri gibi bareket edeceklerini söylemektedirler. Mezbahanın İdare Meclisi Verilen malümata göre, Bele- diye (Karaağaç mezbahasında bazı idari tadilât icrasına karar vermiştir. Bu karar mezbaha İda- re meclisinin ilgası şeklindedir. Tahkikatımıza göre mezbaha- nın İdare meclisi kaldırılacak, mezbaha doğrudan doğruya Be- lediye İktisat Müdürlüğü tara fından idare edilecektir. Fakat kararın ne zaman tatbik mevki- ine konulacağı oşimdiden tesbit edilmemiştir. SON POSTA DAHİLİ HABERLER IM. Troçkinin Seyahati Bir Mesele Oldu Çekoslovakyaya Gidebilmek İçinBurada Bir Kefil Bırakmak Mecburiyetindedir Sabık Rus Şuraları Harbiye Komiseri Troçki Yoldaş, bugün lerde Çekoslevakyaya gidiyor. Da- ha evvel kaydeitiğimiz ve üç ay gibi kısa bir zaman sürecek olan bu seyahat meselesi, biç te kolay halledilememiştir. Ortaya çıkan müşkülât, Troçki Yoldaşın pasa- porlunu vize eden Çekoslovakya konsoloshanesinin ileri sürdüğü bazı şartları Troçki Yoldaş ka- bul ettikten sonradır ki pasaportu vize. edilmiştir. Knnsoloshanenin ileri" sürdüğü şartlar şunlardır: 1— Üç ay sonra Çekoslovak- yadan Türkiyeye dönmek için Türkiyeden serbest bir pasaport almak. Z — Aile efradından birini burada bırakmak ve bir nevi dönüş kefaleti temin etmek. Di F idanlık Belediye Tarafiridağ 50 Dün Ağır Bin Fidan Getirildi Belediye tarafından büyükde- re çayırında tesis edilen meyve fidanlığının kirizme işleri bitmiş- tir, müessese müdürlüğü Malatya, Kastamoni, Tokat, Edirne, ve Bursa - Vilâyetlerinden çeşit çe- şit Kayısı, şeftali, armut, kiraz, vişne, ayva fidanları getirterek dikmiştir, şimdiye kadar getirilen fidanların miktarı 30 bini müte- carizdir. Fidanlıkta yapılacak üç büyük kuyudan birisinin açılma- sına başlanmıştır. Fidanlıkta ya- pılacak ahırlar, gübrelik ve ens- titü binasının münakasası iki gün sonra yapılacaktır. Kâhya Mahküm Oldu Eminönü Hamallar Kâhyası Osman Reis bir bamalı işinden çıkararak o mağduriyetine sebep olduğu için dün üçüncü Cezada bir ay hapse, 80 lira para ceza- sma mahküm edilmiştir. Afyon Yükseliyor Borsada afyon fiatı muntaza- man yükselmektedir. Dün on bu- çuk liradan bir miktar Karahisar malı satılmıştır. azar Ola Hasan Bey Ve Süt Banyosu | Son Posta'nın Resimli Hikâyesi: Pi Troçki Yoldaşın Çek hükü- metine bu teminatı vermesi için zevcesinin burada kalması zaru- ret kespetmiştir. Keadisile beraber oğlu, kızı ve kâtibi gidecektir. Troçki Bir Kaza Geçirdi Geçenki fırtınada balık avla- mak üzere yeni aldığı motörlü kayığile denize açılan Troçki Yol daş ile beraberinde bulunanlar, mühimce bir tehlike atlatmışlar- dır. Denize açıldıktan sonra fır- tınanın çıkmasile yaziyetleri müş külleşmiş, bu sırada, motör de bozulunca vaziyet büsbütün ne- zaket kesbetmiştir. Troçki Yoldaş ve beraberindekiler yirmi dört saat deniz üzerinde çalkandıktan sonra adaya dönebilmişlerdir. Bardaki Cinayet Cezada Şahitler Dinlendi Bir müddet evvel Papağan barında kokain tesirile öldüğü iddia edilen Sofyanin mubake- mesine devam edilmiştir. Morg, raporuna göre Sofyanın midesin- deki ifrazatın tahlil neticesinde fazla küulden başka birşey bu- Tunmamıştır, Fazla külden kalbe zaaf gelmiş, küulden tesemmüm vaki olmuştur. Azerbeycan bir doktor ve ressam Çallı İbrahim Bey şahit olarak dinlenmiştir. Hâdise esnasında barda bulunan Çallı İbrahim B. bâdisatı hikâye etmiştir. Hâdisede maznun olan Barhaneddinin tahliyesi talepleri reddedilmiş, mevkufen muhake- mesine devam edilmesine karar verilmiştir. Askeri Fabrikalar Askeri Fabrikaların (o hariçten bususü siparişler kabul etmesi için bütçeye 50 bin liralık mütedavi! ser- maye konulacaktır. Yerli Likörler Müskirat İnhisar Idaresi hariçten mühim miktarda likör siparişi ak miştır. Günün Tarihi Habeş Elçisi Gazi Hz. Tarafından Kabul Edildi Ankara, 270 — Habeş İmpersioru tarafından Gari Hazretlerine gönde“ rilen nameyi takdime memur fev- kalâde murabbas M. Zellâka cenap- ları dün Gazi Hz. tarafından kabul edilmiştir. Akşam Hariciye Vekili tarafından M. Zellaka şerefine bir ziyafet ve" rilmiştir. İzmirde Zelzele Dün İzmirde ksa bir zelzele olmuştur. Nüfus zayiat ve husaratı yoktur. Tren Tarifesi Değişiyor Ankara - Haydarpaşa tren hare- ket tarifesi 1 mayıstan itibaren deği- şecektir. Ankaradan akşam 6,30 da kalkan tren 6,42 da kalkacak, ertesi sabah 9,55 te Haydarpaşaya vâsıl olacaktır. & Haydarpaşadan © akşam 6 da kalkacak, ertesi sabah onda Ankaraya gelecektir. Mubtelit katar 1i de kalkarken 12,25 te kaliracaktır. Muhiddin Bey An- karadan Geldi Vali Muhiddin B. dün Ankaradan şeirimize dönmüştür. o Ankaradaki temasları hakkında Vali B. şu mas lümatı vermektedir — Otobüs imtiyazı meselesinin tetkiki devam ediyor. İmtiyâna Bes İediye tarafından elektrik şirketine devri hakkında henüz bir karör yok- tur. Mecidiye köyünün Belediye hus dutları dabiline alınması meselesi de Vekâletin sorduğu bir suale cevap verilmek suretile hallolandu. Belçika Setiri Yeni Belçika sefiri M, Raymon eenapları da dün Gazi Hazretlerine itimatnamesini takdim etmiştir. Doktor Horhoruni Efendi Çocuğunu düşürmekle mazmun Firdevs Hanım dün Ağır Çezada 16 ay, düşüren doktor Morhoruni Efendi de 10 ay hapse mahküm edilmiş lerdir. Bugün Nevruz Bugün eski martın dokuzu oldu- ğu için Neyruzdur. Bu münasebetle İranlılar bugünü tesit etmektedir. Iran konsoloshanesinde de merasim yapılacaktır. Sanayi Erbabı Toplandı mili Sanayi Birliği szası dün bir toplantı yaparak kendilerini alâka- dar eden yeni kanun lâyihaları etra- fında o müdavele yapmışlardır. Bil hassa muafiyetlerin ilğası meselesi etralında görüşülmüştür. Kahirade Bomba Londra 20 — Kahireden bil dirildiğine göre Başvekilin evi- nin yoluna konan bir bomba, Zafran sarayından -sefirlerin ziya- fetinden dönen Sıtkı Paşanın av- detinden bir ap dakika evvel patlamıştır. Hiç bir hasar olma- mıştır. Geçen sene bu kabil sui- kestlara iştirak eden 17kişi tevkif —— 1: Komşu — Hasar Bey, para insana neler yaptırmıyor... Avrupada | yaparlarmış. 2: Komşu — Zenginler banyo tens- kesinin içine süt doldururlar, öyie banyo 3: Komşu — mıyoruz. yapan var mı? Acaba bizde de süt Biz içecek süt bula- banyosu 4: Hasan Bey — Olmaz olurmu, komşu? Sürü ile var: Birde de mik roplar süt banyosu yapıyurlar | 1