21 Mart 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

21 Mart 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

*Son Posta,, haftada iki defa sinema sayıfası yapar. Bu sayfalarda dünyanın en yeni asinema — baberleri, — artistlerin hayatı ve sinema — âlemindeki — sanat cereyanlarından — bahsedilir. — *Son Posta, Holivutta hususi muhbiri bılunar yegâne Türk gazetesidi.. Hoe- Kyut muhabirimiz, her hafta bize mektup gönderir ve sinema âleminin içyüzünü anlatır. aa — Dans Vagonu Alman Sî;eîna Yıldızları Nasıl Eğleniyorlar ? Alman sinema yıldızları yeni bir eğlence vasıtası icat etmiş- lerdir. Berlinde sinema faaliyeti oldukça Ffazladır. Berlin stüdyo- larında çalışan yıldızlar — binbir eğlence —arasında — bunalmışlar ve yeni bir mneşe vasıtası aramışlardır. Nihayet içlerinden birisi şimendifer seyahatinin ken- | dilerini tatmin edebileceğini dü- şünmüş — ve — Hamburg - Berlin hattı direktörüne müracaat ede- | rek katarlara- bir dans vagonu takıldığı — takdirde her zaman seyyahat edeceklerini bildirmiştir. | Şimendifer — idaresi — derhal mükemmel bir bar ve dans salo- nu hazırlatmış ve Hamburg - Ber- | lin hattında işliyen ekspres kata- | rına bu vagonu ilâve ettirmiştir . Güzel Alman yıldızları şimdi boş vakitlerinde bu dans vago- nuna — doluyorlar ve seyahate çıkıyorlar. Tabii yolda mütema- diyen dansedip eğleniyorlar ve bol bol kahkahk atıyorlar. Marlen Ditrih Meşhbr Alman yıldızı Marlen Ditrihin Holivuttan ayrılacağı ve tekrar memleketi olan Berline döneceği hakkında bir. takım ri- Yayetler almış yürümüştü. Fakat bizzat güzel Marlen bün şayiaları | tekzip etmiş, Amerikada bir sene daha kalacağını, üç yeni- film çevireceğini söylemiştir. dan istifade ediyorlar. Bu arada Şimdi paskalya mevsimidir. Bütün hıristiyanlar karnaval eğlencelerile vakit geçiriyorlar. Avrupa ve Amerikanın bütün şehirlerinde, bilhassa zenginlerin yaşadığı eğlence ve karnaval alayları teşkil ediliyor, müsabakalar yapılıyor. Hulâsa büyük, küçük herkes paskalya fırsatın- Holivutta da muazzam eğlenceler tertip edilmektedir. Bu resimde gördüğünüz cici yıldızlar Holivutta yapılan son karnayal müsabakalarında birinciliği almişlardır. Tabii me alınacaktır. Fakat - filimde bunları tanıyorsunuz. Baştaki güzel yıldız. Anita Pajdır. Ötekiler de Maç Evan ve Joan Marştır. Bunlara şimdi, kazandıkları muvaffakiyetten dolayı ( Paskalya çiçekleri ) ismini vermişlerdir. su şehirlerinde gece gündüz Bir Rekor En Çok Sinema Salonu Londrada Var Londrada son hafta zarfında dört yeni sinema salonunun küşa' merasimi yapılmıştır. Bu dört sinemi 10 bin müşteri istiap etmektedir. Bir ay sonra irili ufaklı on iki sinema salonu daha açılacaktır. Diğer taraftan bütün İngiliz şe- hirlerinde yeni sinema salonları inşa edilmektedir. — Bundan — başka İngilterede (4000) tane de tiyatro binası vardır. Fakat asıl hayret edilecek nokta, sinema müşterileri günden güne eksildiği halde — sinema binalarının miktarı çoğalmaktadır. Bu vaziyet karşısında sine- | ma sahipleri korkmıya başlamış- lardır. Çünki bu günlerde yapılan bir hesap neticesinde İngilterede bu sene sinemaya gidenlerin ade- di geçen seneye nazaran (150) milyon eksiktir. Fakat şu da var ki İngilterede bir senede |(1,400,000,000)sinema bileti satılır. İsimsiz Adam Meşhur bir roman olan (İsim- siz adam) ismindeki eser Ber- linde sesli filme almmaktadır. Filmin bir Almanca, bir de Fran- sızca kopyesi yapılacaktır. İki Ördek Moşimw Üradx senlarrirlerle- den Tristan Bernar'ın (İki ördek) ismindeki bir komedisi sesli fi- | oynıyacak yıldızlar henüz angaje edilim emiştir. * Çiçekler Arasında ü Rüt Selvin Holivutta son günlerde doğan ve birdenbire parlıyarak etrafı ışıklar içinde bırakan yeni bir yıldızdır. Zavallı Rüt gizli bir bazine gibi günlerce perde arkasında kalmış, hatta küçük yaşından- beri studyolarda diğer yıldızlara hizmetçilik bile yapmıştır. Fakat şarkıya olan hevesi ve sesinin fevkalâde güzelliği onu da saadet ve servetin kucağına atmıştır. Güzel Selvin paskalya günlerini mütema- diyen çiçekler arasında pürneş'e geçirmektedir. Bolbol resim çıkart- mıştır. Burada onun kendi gibi güze! çiçekler arasında çıkarttığı şirin ve tatlı bakışlı bir resmini görüyorsunuz. Komik Şarlo Takma Bıyığını Kaybetti Meşhur Şarlo (Şehir Işıkları ) ismindeki şaheser filmini bitir- dikten sonra istirahate çekildi ve bugüne kadar yeni bir film çevirmedi. OÖnun yakın bir is- tikbalde yeni bir filme başlıya- cağını söyliyorlar, Fakat Şarlo şimdiki — halde gezip tozmakta ve dünyayı dev- retmektedir. Bize kahkaha saat- leri yaşatan sevimli Şarlo birkaç gün evvel Avrupadan — Mısıra geçmiş, Kahireyi ve ehramları gezmiştir. Bugün de Kahrede oturmak- tadır. Şarloyu getiren vapurun (Portisait) limanına geldiğini işi- tenler hemen İimana dolmuşlar ve meşhur komik rıhtıma ayak basar basmaz on binlerce Mısırli etrafını sarmışlar ve kendisini kucakladıkları gibi kesif bir ka- file halinde koşmıya başlamışlardır. bir aralık izdiham o kadar art- Şarloda bayğınlık alâmetle- ri görülmüş ve polislerin müda- halesi üzerine bin müşkülâtla kurtarılarak otele götürülmüştür . Sarlo Mısırdan doğru Hindis- tan ve Japonyaya gidecektir. Otel- de kendisini ziyaret eden Mısırlı gazeteciler meşhur şapkasını, bas- tonunu ve kunduralarını görmek istemişler, Şarlo bunları yanında taşımadığını söylemiştir. Fakat biz de haber verelim ki Şarlo meşhur takma bıyığını- kaybetmiştir. Bunu nasıl kaybettiği Yeni Bir Mukavele i Size Maç Evansın güzel zarif, ve hakikaten hoş bir resmini daha ni bir türlü hatırlıyamamaktadır. | tekdim ediyoruz. Şirin kız paskalyada birincilik kazanmakla kalma- Her zaman cebinde taşidığı bu | mış, yeni bir film çevirmek üzere derhal bir mukavele de imzala- meşhur bıyığı bir açıkgözün ça- | mıştır. Güzel Evans bu Filmini bitirdikten sonra bir müddet istirahata miş olması ihtimali çok kuvvet- lidir. Şarlo gazetelere verdiği bir ilânda bıyığını bulup kendisine çekilecek, başını dinliyecektir. Fakat şunu da söyliyelim ki Evansın yeni filminde çok güzel şarkılar bulunacaktır. Bu şarkılar - bilhassa getirenleri memnun — edeceğini yalnız bu film için hususi olarak bestelenmiştir. Filmin mevzuu aşk bildirmiştir. Fakat bugüne kadar | değil, ibtiras hikâyesi de değil, hatta kederli bir dram da değildir. bulunamamıştır. Bu film başından sonuna kadar eğlenceli geçen bir operettir.