7 Nisan 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

7 Nisan 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

Halkın Sesi | Kontenjantman Suiistimali Etrafında Kontenjan listeleri etrafında mü- him bir sui mal vukua getirildi- Yi baber veri'iyor. Biz, bu şayani hayret hâdise hakkında dün balk ile konuştuklarımız. aşağıya yazı yorur: Setim Bey (Karaköy Tunel sekak 06) — Kontenjan listelerinin ha- kiki ihtiyacı adamakaıllı karşılaya- tak bir şekilde tanzim edilmediği artık ay gibi meydana çıkmıştır. Şeker ihtikârcıları mahküm oldu- lar, kahve ihtikârının davasına devam — ediliyor. Tahdittenberi giren limonların dörtte biri ka- | çak olarak girmiş. Artık biran evvel bu işin icabıma bakılmak lâzımdır. Salâhaddin Bey ;.ıı.....ıı. Çekurbes- tan »— Bazı muhtekirler mahküm oldular, bazıları da sorguya çekil- diler. Fakat bunlar piyasadaki güyritabüliği izale edemedi. Ha- len kahve (200), limon (7-8) ku- ruşa satılıyor. Bugünkü konten- jan sisteminin birçok bozuk nok- taları bulunduğu kat'i suürette anlaşılnıştır. » Cemal Bey (Fatih Simitçi sokak 34) — Kontenjan usulünün tatbi- kinden sonra — birçok şeylerin fiatları arttı. Bazı tacirler fırsat- tan istifade ederek zengin oldu- lar. Kırk paralık limon (5-6) ku- ruşa çıktı. Tahditten maksat pa- ramızın harice çıkmaması değik- ftir amma halk ta ihtiyaçlarımı temin için İüzumsuz yere fazla ra vermemelidir. Bazı madde- Ein tabditten istisnası çok lâ- zımdır. — İhtikârın önüne ancak bu suretle geçilebilir. * Seyfi Bey (Beşiktaş Kılıcalipaşa 151) — Üç beş aylık bir tecrübe- | kontenjan usulünün | meydana | den sonra birçok yanlış noktaları çıkmıştır. Bunun daha salim bir şekilde tertip edilmesi lâzımdır. Halkın ve hazinenin menfaati bu- nu icap ettiriyor. Hariciye Vekili Şehrimizde Dün akşam Ankaradan hare- ket eden Hariciye Vekili Tevfik Rüştü Bey bu şehrimize gelmiş, Haydarpaşada karşılanmıştır. Tevfik Rüştü Bey buradan doğru Cenevreye — gide- cek, Tahdidi teslihat müzakerele- rine iştirak edecektir. £ — Şair: Bak Hasan Bey, kadar güzelleşti: Engin bakışlı göz gibil sabahki tren'e | HAMALLAR. |Terfi İçin |'Talimatname |Hazırlandı Belediye İktıisat Müdürlüğü eski hamallık — talimatnamesinin bugünkü ihtiyaca tekabül ede- miyecek bir halde bulunduğunu nazanı itibare alarak yeni bir talimataame — hazırlamıştır. Bu talimatnameye — göre — iskeleler sınıflara ayrılmış ve hamallar da kıdem ve ehliyetlerine göre de- recelere taksim edilmişlerdir. Yeniden | doğradan doğruya birinci sımıf iskelelere verilmeyecek ve en aşağı sınıfı bir iskelede birer sene ça- hşarak sıra ile terfi edeceklerdir. Talimatname daimi encümen ta- rafından tetkik edildikten sonra şehir meclisinde müzakere olu- nacaktır. Kahve Ihtikârı Ticaret — Odası . İhtikâra Karşı Yeni Tedbir Aldı Ticaret Müdüriyeti kahve ih- tikârına mani olmak için mühim ve şümullu tedbirler almıştır: Müdüriyet gümrükten — mal çıkaranların — çıkardıkları — malın hesabını tutacak ve kime nereye sattıklarını tespit edecek, malı müstehlike gidinceye kadar takip edecektir. Bu suretle: — Normal temettudan fFazla kârla mal sa- tanlar, gümrükten mallarını kas- ten — çıkarmıyanlar, çıkardıkları | balde dahi satmıyanlar - derhal | mahkemeye verilecektir. Cam Fabrikası Açılacak Bir Türk sermayedar grupu İstanbulda bir cam fabrikası | açmak için teşebbüslerde bulun- maktadırlar. Fabrika bu sene | zarfında muhakkak açılacaktır. Kanlı Bir Kadın Kavgası | Kumkapıda taşcılar sokağında oturan Madam Eoliya ve Sepuhi kavga etmişlerdir. Madam Eoliya Sepuhinin başımı taşla yarmıştır. Yaralı hastahaneye - kaldırılmış, diğeri yakalanmıştır. Evkafta Nisan Maaşı Evkaf idaresinin nisan maaşı henüz verilmemiştir. Cumartesi günü verileceği ümit ediliyor. gök ne mavi bir yumuşuyor, tatlı tatlı esniyor! bamalığa girenler | senelik umum! varidatlarına göre | | deiumumilik te yapmıştır. îBı'r Kadının 'Müthiş Cinayetil | | | | | | | | para | | | | | | | süren Milyon EKMEK Belediyeı;in Parası Lokantalarda Nasıl Kurtuldu? 'Wiçin 20 Kuruşa Eskiden - kasaplık —eden bir zatın. mezbaha aleyhine açtığı davanın Deyvlet Şurasında bele- diye lehine neticelendiğini dün yazmıştık. Bu davanın mahiyetini ve iddia edilen paranın miktarı bakkında - kendisine — müracaat eden bir muharririmize Belediyc Reis Muavini Nuri B. şunları söylemiştir. *“— Mezbaha (339) senesinde açılmıştır. Bugün mezbaha - ile hiç bir alâkası olmıyan ve eski bir kasap olan Cafer Beyin hak- sız olarak alındığını iddia ettiği ahır ve soğuk hava resimleri 341 senesindenberi tahsil edi- mekte idi. Senevi (150) bin liradan fazla olan bu paranın yedi sene- liği hesap edilirse bir milyon lirayı geçtiği görülür. Belediyenin hakkı çok aşikâr olmakla beraber pek mühim bir mesele olan bu işle Vali ve Belediye Reisi Mu- hiddin Bey bizzat meşgul oluyor- du. Yine bizzat Ankaraya gide- rek Devlet şurasınde beş saat | bir celesede müdafaasını yapmış ve davayı tamamen Bele- diye leyhine kazanmıştır.,, Şunu da kaydedelim ki Mu- hiddin Bey Hukuk mektebinden mezundur ve bir zamanlar müd- Üsküdarda Solak Sinan ma- hallesinde oturan Nebahat is- minde genç bir kadın, basurcu Açâh — Paşanın kımı — Sabiha Hanımdan çocuk düşürmek için bir ilâç almış ve içmiş, fa- kat tesirini görememiştir. Sabiha Hanım parasını isteyince Neba- | hat Hanımın — tesirsiz. ilâca veremiyeceğini — söylemiş ve iki kadın arasında şiddetli bir | kavga başlamıştır. Bu sırada Agâh paşanın kızı iskarpinini çıkarmış ve Nebgzhat Hanımın karnma indirmiştir. Neticede Nebahat Hanımın çocuğu derhal düşmüş ve Sabiha Hanım da yakalanmıştır. Bir Vahşet Nümnnesi Çengelköyünde taş ocakları ae ada başı scilikle Bir' balda î yeni doğmuş bir çocuk ölüsü bu- | kunmuştur. 2 — Yine şair: Hele dağlar; tabiatın bu çörümez yastıkları bahara karşı âdeta mıya başlıyorlar. | rakı, 3 — Yine şair: zarif, güneşten izin alır almaz yeşil kos- tümlerini giyiniyorlar, bazlı bazlı Satılıyor? Ekmek hariçte 7,5 kuruşa satıldığı halde lokanta ve bi- rahanelerde hâlâ yirmi kuruşa kadar satılmaktadır. Bundan baş- ka ayrıca yüzde ©on da garson ücreti — alınmaktadır. — İstanbul Belediyesi ortada bir ekmek narhı olduğu halde lokantaların ekmeği yirmi kuruşa satmasını ve ayrıca bir de yüzde on gar- son Ücreti alınmasını muvafık bulmamaktadır. Haber aldığımıza | Provi göre belediye bilhassa lokanta- larda ekmek ihtikârmın önüne geçmek için mücadeleye girişe- cektir. İş Kanunu Tetkikatı Dün Ticaret Odasında bir komisyon toplanmış ve İş Kanunu lâyihasını tetkik etmiştir. Kavganın Sonu Bir Erkek Bir Kadını Jiletle Yaraladı Karagümrükte oturan Hacer H. ile komşusu Fethiye H. bir çocuk meselesinden kavga et- mişler, Fethiye Hanımın kocası Mehmet Ef. jilet ile Hacer Ha- nimı bacağından yaralamıştır. Sarkınlılık Yapmış Kasımpaşada Yağhane soka- ğgında oturan Hüseyin komşusu Mediha hanıma el ile sarkıntılık ettiği için yakalanmıştır.. Bir Kaçakçı Yakalandı Üsküdarda İcadiyede Yorgi isminde bir adamın evinde kaçak kazan ve saire bulunarak müsadere' edilmiştir. Şapka Kanununa Muhalefet Fenerde Salmatomruk cadde- sinde kahveci Abdurrahman Ef. şapka kanununa mubalefet etti- ginden yakalanmıştır. | Bizden Mal Almak Istiyenler Bazı Fransız - ticarethaneleri bükümetimize müracaat ederek Türkiyeden mübim miktarda ar- pa, buğday, mısır, fındık, incir, kuru üzüm, deri. yumurta, av derileri, afyon, palamut alacak- larını bildirmişlerdir. Bu müracaat Türkiye - İtalya 1 Kara Suları Türkiye - italya kara sı me İmzalanmıştı. " İtalya — Haricift Nazın bu mukaveleyi Faşist M sine vermiştir. İtilâfname mucibinet Antalya lleri — ka da Katf tellorizo adam civarındaki Alimei” tera, — Nola, — Karavola, — Karandi ve bu adalar civarındaki adacıklı! üzerinde Türk — hâkimiyeti — kal edilmiştir. Ayrıca bu civarda kara — sularıt! tayin eden bir hudut çizilmiştir Mukavele yakında tcati edilecektir. Şehir Meclisinde Şehir Meelisi dün toplanmış, bazi meseleleri görüştükten sonra dağil” mıştır. Cumarlesi günü tekrar - tep' Tanılacaktır. Prvidans Kurtarılamadı Geçenlerde fırtına yüzünden Im" | roz civarında karaya oturan Fransif vapuru ans — Ti | benüz kurtarılamamıştır. Ön beş güt daha uğraşmak icap etmektedir. Avusturya Sefiri Avusturya Sefiri M, Ogust Kral kendi arzusile tekaüde — sevkedil* miştir. İki Kaçakçı Zonguldakta cıgara küğidi ker çakçılığı yapan Etem ye Mehmel iszminde iki kişi dün ihtisas mahke- mesinde 1400 lira para ve haplt cezalarına mahküm edilmişlerdir. Kargaların İtlâfı Kanun mucibince kargaların itlâfh lâzımdır. Bu İşin şehir dahilinde silâh atmak suretile yapılam ağı iddialarına karşı Vali Muavi: zli Bey her çareye müracaat edilebiler ceğini söylemiştir. Pehlivanlar Arasında Çoban Mehmet Pehlivan cihat şampiyonluğu için meydan okumak" tadır. Himmet ve Kara Ali pehlivan lar Çobanın davetini kabul etmiş- — lerdir. Kahve İhtikârı Kahve ihtikârından maznun Vitali ve Refail Ef, lerin muhakemesint — dün de devam edilmiş, fiat meselesi” nin balli için Ticaret Odasına tekraf müracaat icap etmiştir. Bu sebeple dava 12 nisana kalmıştır. M. Yansen İzmirde Mimar M. Yansen İzmir Beledi: yesi taralından davet edil Milli Talebe Birliği Yarın Müh Talebe Bir'iği fevka- lâde koöngre halinde toplanacaktır. Kocasını Zehirlememiş Bakırköyüne tâbi Anas köyünde — Sinem H. koc 4 zehirlemek cür- mile Agır ceza muhakeme edilmiş; beraet kararı almıştır. İnhısarlarda Tasfiye inbisar idarelerinde yeni kadrolar © rın tatbikine yakında başlanacaktır. Tasfiye işini hususi bir. komisyon idare edecektir. Tevhit edilecek — şu-« belere mensup memurlardan bir h- Ticaret Odalarına bildirilecektir. | m şimdiden Ankaraya gideceklerdir. —a ——— —— -- Ka ae Ağaçlar, büsbütün sallan- Son Posta'nın Resimli Hikâyesi: Pazar Ola Hasan Bey Ve Şair ' j 4 — Hasan Bey: Evet üstat, görüyo- rüm; herşey yeşilleniyor! 8