7 Nisan 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 9

7 Nisan 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 9

SPOR Okuyunuz... Haftada İki Defa Spor Perşembe ve Cumartesi Günleri Çıkacak Spor Sayfalarımızı 5 P Yarın Yapacak Balkan kupasına iştirak ede- cek milli takımımız yarın Tak- sim sahasında ilk ekzersiz maçını Beşiktaşa karşı © oynyacaktır. Komşu milletlerle mühim bir imtihana hazırlanan milli takımın tam kadro ile sahada yapacağı bu maç çok ehemmiyetlidir. Ka- dıköyünde açılan idman kampr ma girecek futbolcülerimizi ya- kında ciddi ve kuvvetli bir milli takım karşısında da görece- ğiz. Macarların B Milli takımı iki hafta sonra şehrimizde buluna- caktır, Macar B Milli | takımi önündeğ randımanlarının bir nü- muncsini gösterecek olan futbol- cülerimizin. ondan bir ay sonra girecekleri o Balkan O kupusında Türkiyeye temin edecekleri mevki bakkında aşağı yukarı bir fikir edinmiş olacağız. Mili - takımımızın ântvenörü Mister Pegnamın Macar B. Milli takımile oyniyacağımız maç hak- kındaki' kanaati bizim lehimizde- dir. Antrenör, tavsiyelerinin oyun- cular tarafından — dinlenmesi ve takım “idmanının da arza ettiği şekilde temin edilmesi şartile bi- xim takımın Macarları mağlüp edebileceğini söylüyor. o Macar Mili takımı mağlüp edidikten Bu resimde tayyaresile bir arada ada kadın uçucular arasında yü » kupasındaki sonra yirmi gün kadar munta- zam bir surette (o idmanları- na devam edecek olan Türk takımının Obu seferki (Balkan ümidi her hal de 2, geçen senekinden fazla olacaktır. Bir taraftan Mili takımın Balkan kupası gibi temsili !maç- lara çok zaman evvel idmanlara başlamış olmasına, işin, ciddi tutulduğuna o herkes (o memnun olurken, diğer taraftan sporcular arasmda bazı dedikodular ok maktadır. Sporcular Mili. takım namzetleri olarak çağrılan bazı futboleülerin namzetliğini nizan- nameye. muvafık. görmüyorlar. Milli kadroya (dahil olan bir oyuncunun mıntakaca altı ay boykot edilmiş ve kulübünden istifa ettiği için henüz bir kelöbe maledilmemiş bulunduğunu ileri sürerek Federasyonun namzetleri ayırırken cezalı oyuncuları iyi tetkik etmemiş olduğundan şikâ- yet etmemektedirler. Mili takima “seçilmek bir şeref olduğuna göre, cezalı oyun- cuların cezalarını ikmal edinciye kadar temsili takımlara alınma- mak suretile disiplin tarafından sert davranılması en tabii ted- birlerdendik, ördüğünüz genç kadın, Ame- ine rekorunu kırmıştır, Rut Nikols ismindeki: bu kadın 21,000 kadem irtifaa yükselmiş, bulutların de uçmuştur. Bi Açık Muhabere: Ankarada (5) ve (B) H. lar. kor, tayyare sporunda mühim bir rakamdır. Sı ü ip “etmekte: olduğunuzu yazdığımız kadın münir ie e Ti tafsilât isliyorsunz. Arzularınız Bazarı dikkate alanırtır. Spor muharririmiz gelecek perşembe günkü ypor sayfasında kadıniyrm idmanlarma dair uzunca bir ağ erime ersembe günü ibtişar edecek yanı yaplığınız sporlar için kâfi derece- sizi mek isteçi Bizin “ne ii olduğunu spor şubesinin ismi ) > ” “bütün telerrüatile idmanların öğren- e ax yi sporu yapmak üzere vakti- bildirmenizi rica ederiz efendim. Delileri Üstü ———-. Amerikalı kızların erkeklerden fazla sporcu oldukları muhakkak» tır. Su üstünda pek seri giden bir motöre bağlanmış iki ( at kayık) süvarisinin bacaklarında muvszenesini temine muvaffak olan bu genç kız birkaç rekorun sahibidir. Küçük bir hatalı hareketle suya şid- detle çarpıp sakatlanması muhtemel olduğu halde bu tehlikeli oyun- neşredecektir. Perşembe günkü spor sayfasında dünya spo hareketlerini, okuyacaksmız. Cumartesi sayfasında tafsilâtnr bulacaksınız. Gazetemiz şimden sonra perşembe ve cumar- teri günleri olmak üzere haftada iki spor sayfam memleket. spor hidiselerini Cuma günkü maçlıma Milk Takım İlk Maçını | Amerika Kızları Cesaret Perülfünm Rekorunu Da Kırdılar Takımı Gidemiyor İzmire gideceği ilân edilen Darülfünun Takımının seyahatine mâni olacak sebepler çıktığı için hareket O edemiyeceğini (o haber aldık. Bu sebeplerden başlıcaları şunlardır: Darülfünun takımında oynıyan İstanbulspor © kulübüne mensup oyuncularm bu hafta icinde İs tanbuldan ayrilmalarına İstanbuk spor müsaâde etmemiştir. Bunun sebebi de İstanbulsporun burada yapacağı müsabakalardır. Diğer taraftan Darülfüvun takımındaki G, saraylı oyuncuların kaptanları da İzmir seyahatini imkânsız gör- müştür. Bunun da sebebi Milli takıma seçilmiş Galatasârayhla- rın idmanlarda bulunmak mec buriyetinde olduklarıdır. Bu suretle kadrosunda kapa- namıyacak kadar boşluklar açılan Darülfünun takımının seyahatine, akim kalmış denilebilir. Fransada At Yarışları Paris,5 (A. A.) — 2000 metro mesafeli ve 140,665 frank mü- kâfatlı Edgard Delacharmo yarışı dün koşulmuş ve M. Fribourg'a ait olup Alman Stripin binmiş olduğu Fire Off ismindeki at tarafından kazanılmıştır. İkinci Willow, üçüncü Henin, dan neşelenen kızin soğuk kanlılığı, erkekleri bile bayrette bırakacak | dördüncü Zoroastre ismindeki kadar mühimdir. © atlardır. Spor Bayramı Fener Ve İstanbul Spor Takımları Karşılaşıyor Yarın Kadıköyündeki Fener- bahçe Stadının temel atma mera- simi yapılacak ve bir de atletizm programı tatbik edilecektir. Bu münasebetle iki güzide kulübü- müz olan Fenerbuhçe ve İstan- bulspor gençleri futbol ve atle- tizm sahalarında kabiliyetlerini ölçecekler, bu Suretle atletleri- mizin dereceleri de anlaşılacaktır. Yeni bir teşekkül olmasına rağmen hem futbolde ve hem de diğer spor şubelerinde bariz faaliyetler gös- teren İstanbisporu tebrik ederken Fenerbahçenin atletizime verdiği ehemmiyeti memnuniyetle Okay- dederiz. Hazırlanan programa gelince; öğleden evvel Fener ve spor üçüncü takımları karşılaşacak, sonra ikinci küme lik maçları | yapılacak, öğleden sonra Fener - İ.scor ikinci takımları bir maç yapacaktır. e Mütenkhben O bütün sporcular tarafından bir geçit resmi yapılacak, sonra atletizm müsabakalara geçilecektir. Müteakiben (Fener - İ.spor birinci takımları oynyacak, ima- çın bitamında da mökâfatlar dağıtılacaktır. Yarınki Spor Yarın Taksim stadyomunda | futbol lik maçlarına - devam edi- tecektir. » Bu sefer Süleymaniye - . “Vefa, Eyup - Kumkapı, - Beykoz - “Anadolu takımları karşılaşaçaktır. Kadıköy sahasmda da Altınordu ile “Beylerbeyi “takımları “müsa- “baka yapacaklardır. | Dünya Spor Haberleri Golf İçin Otomobil km Bizim henüz bilmediğimiz golf oyunu Avrupa ve Amerikada, bil- hassa zevgin tabakalara mensup olanları heyecana düşüren bir spordur. Amerikalılar, diğer sporlara olduğu gibi, golf oyununa da İ bir yenilik vermişler, bususi golf otomobilleri yapmışlardır. İşte bu resimdeki otomobil elektrikle barekete gelen bir golf arabasıdır. Bu moda yavaş yavaş Avrupaya da sirayet etmektedir. Paris 5 (A.A.)— Paris halkı- nm çok büyük bir rağbet göster- diği alı günlük meşbur Paris bisiklet yarışına dün akşam kışlık yanış meydanmda başlanmıştır, Adanada Spor Geçen cuma güsü Adanada *Seyhanspor ve İdman Yurdu ta- | ikamları heyecanlı bir musabaka 'yapmışlardır. İki takım da bütün uğraşmalarına “Fağınen neticeyi lehlerine çeviremedmişler e ve maç. beraberlikle hitam bulmuştur. İBir Tı ayyare -İSeferi Brisban 5 (A.A) — Tayyareci Verneilh Deve ile Munch'un idari * ettikleri Biarrisz tayyaresi Mow- mea'ya gitmek üzere bu sabah saat 6,15 te havalanmıştır. Voleyhol Her hafta biraz daha hararet kespeden Voleybol maçlarına ya- rn da devam olunacaktır. Yarın Vefa we Kasımpaşa “kulüplerine *mensup gençler karşılaşacaklardır. 1. “iğ