8 Nisan 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

8 Nisan 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

—TT YD 2 Sayfa Halkın Sesi Mektep Şehadetna- meleri Kaçakçılığı Mekteplere talebe sokmak için vesika ve şehadetname Bahtekârlığı yapan bir gebeke meydana çıktı ve bunu, (ilk elarak “ Son Posta ,, haber verdi.Bu elim hüdise münase- betile görüştüğümüz halk bu İrfan — sulkastine karşı şöyle fikir yürütüyor: Butka Bey (Cerrahpaşa Kazgani mahal- kesl 75 ) — Gümrük kaçakçılığı, altın kaçakçılığı dünyanın her tarafında görülüp — işitilen — şeylerdendir. Bunların zararları nihayet devlet hazinelerini — alâkadar eder ve maddi olur. Fakat sahte mektep diplo- ması vermek bir nevi irfan ve hars kaçakçılığıdır ki bu mane- wi hırsızlık — karşısında gümrük kaçakçılıkları hiç kalır. Bu ka- çakçılara verilecek ceza da çok ağır olmalıdır. * Fevzi Bey (Eyüp lskele saddesi 123) — Şu günlerde gazetelerde en çok okuduğumuz şeyler ka- çakçılık hadiseleridir. Bugün de buna şehadetname kaçakçılığı in- zimam etti. Öyleya bir çocuk cennetlik vücuda ne zahmet etsin. Haylaz, haylaz sokaklarda, dolaşsın, biç kafasımı yormadan -beş, on İira vererek bir diploma alsın buna irfan korsanlığı derler. * Mustafa Remzi B. ( Muallim Fatih Atpa- sarı 22) — Bu iğrendirici ve tüyler ür- pertici hadiseleri biz de kulaktan kulağa işitiyor ve fakat bir türlü ihtimal vermiyorduk. Çalışanlarla çalışmıyanları hayatta müsavi bir hale getiren bu diploma kaçakçı- lığa çalışan kçılığı talebenin he- vesini kaçırır. ve mekteplerden soğutabilir. — Bunların — içinde meselâ Tıbbiyeden şehadetname almış - birisini tasavvur ediniz. Buna binlerce inşanın sıhhat ve hayatı tevdi edilecek, hastaları- mıza bakacak, artık feci akıbet- siz tasavvur ediniz. Yumurta Ucuzladı Havaların ısınması - dolayısile yumurta fiatları düşmiye başla- mıştır. Bir hafta evvel 27 liraya satılan bir sandık yumurta dün- denberi 24 - 25 liraya kadar düşmüştür. Karaya Oturan Vapur Geçenlerde Karadenizde karaya oturan Leandros İzmindeki Yunan wapuru kurtarılmıştır. —iamamama y Sabi Maliye Vekâleti, kambiyo kaçakçılığından dola- yı birkaç kişi aleyhine yüz bin Jiralık bir dava açmış, dün ikinci ceza mahkemesinde davaya baş- lanılmıştır. İddiaya göre, Sitminof Mitis, kardeşi zmir sarraflarından borsa haricinde 76:9 İngiliz lira- 81 satarlarken cürmü meşhut halinde yakalanmışlar- dır. Dünkü muhakeme celsesinde Maliye Vekâleti- Alber, Banker Salamon ve Efendiler Bir Senelik İcra Dosyaları Tetkik Ediliyor Adliye Müfettişleri -dünden itibaren grup halinde İstanbul- da icra reisliğine merbut (8) icra dairesile Fatih, Eyüp, Beşik- taş Yeniköy, Beykoz ve Adalar sulh icralarımı teftişe başlamış- lardır. İcra — dairelerinin birer senelik bütün muameleleri ayrı ayrı tetkik edilecektir. Konkordato Teklif Etti Bahçakapıda mobilyacı Leon Şalom Efendi alacaklılarına kon- kordato teklif etmiştir. İflâs Talebi Bir İşlemeci Barcunu Vaktinde Verememiş Uzunçarşıda Caferiye hanında işlemeci Anastas Araboğlu bor- cunu — vaktinde veremediği için alacaklısı Hayim Haham Efendi tarafından İstanbul icra riyasetine edilmiştir. Borçlunun Ticaret Odasından iflâsa tâbi olup olmadığı tahkik - edilmiş, alınan müsbet karara göre Birinci Hukuk Mahkemesine müracaat edilerek iflâsı istenilmiştir. Müzeda Polis Kulübesi Tpokapı Sarayı Müzesinin Gülhane tarafının boş ve bostan- larla muhat bulunması nazarı iti- bare ahlınarak buraya bir polis kulübesi ikame edilmiştir. Burada gece ve gündüz polis bekliyecektir. Hapishane Teftiş Edildi Müddeiumumi Muavinlerinden Muhiddin Beyle Tabibi Adli En ver Bey dün hapishaneyi teftiş etmişlerdir. müracaat Son Posta'nın Resimli Hikâyesi: 1 — Hasan Bey: Yahu dikkat 2edi- yorum, Elin yaftalardan ayrılmıyor, Evirip dürüyorsuu. duruyorsun, çevirip H JKT VA KE 4t sen uğrumuzsun, l Hasan Bey. Herkese çbilirsin. , yakalanmışlardır. 2 — Manav: Buna manav sırrı derler söylenmez. sırrımızı da — öğrene- SON POSTA ların yüz geldiğini Sey);hlar Alâkadar daireler, memleke- timize seyyah celbi ve gelen sey- yahların memnun olmaları için yeni birtakım — esaslar düşünmektedir- ler. Gelen seyyahlara eski eser- lerle beraber, istihsal ve ihraç maddelerimiz ve imalâtımız hak- kında da malümat - verilecektir. Seyyahların bazı satıcılar tara- fiından aldatılmaması için yanla- rına iyi rehberler konacaktır. 18 Bin Lira Ceza Gümrükten eşya - kaçırırken hakkında gümrük idareleri kaçırılan malın cinsine göre ceza kesmektedir. Kaçakç- lar bu cezaları vermedikleri için hususi gümrük — komisyonu tara- fından bunların birer sene müd- detlar; “hapisleri ”: istenümüektödü. Dün de dört sandık ipekli kaçı- rirkea yakalanan bir komisyoncu iste silen (18497) lira cezayı ver- mediği —için hususi komisyon hapsini istemiş ve müddelumumi- lik kendisini tevkif ettirerek ha- pishaneye göndermiştir. yakalananlar Bir Naşriyat Davası Dün ikinci ceza mahkemesin- de “Akbaba, — gazetesi sahibi Yusuf Ziya Beyin — temyizden nakzen — gelen davasına tekrar başl adı. Müddeiumuminin evra- kı tetkik etmesi için muhakeme başka güne talik edildi. Bir Hademe Yaralandı Remzi ve Haydar Efendi is- minde iki mektepli genç dün bir motcsikletle — Kadastro — dairesi önünde yaya kaldırına çıkarak Kadastro hademesinden Halis Efendiyi çiğmemişler, bacakların- dan ve muhtelif yerlerinden ya- ralamışlardır. Fakat kaçarlarken Pazar Fakat ı HABERLER Maliye Vekâleti Yüz Bin[ Liralık Bir Dava İkame Etti ni temsil eden avukat Ömer Faruki, Osman Nuri ve Ahmet Nuri Beyler kanun mucibince bu sarraf- bin lira para söylemişlerdir. iddiayı ileri sürmüş, ayni hapse atılmalarını da istemiştir. Muhakeme, tetki- kat için 12 Mayısa bırakılmıştır. dadır, la 3 — Manav ( Hasan Beyin kulağına eğilerek )) Yaftaların bir öbür tarafında 50 yazılıdır. Belediye Me- muru gelince ve, gidince.,. — - j cezası vermesi lâzım Müddeiumum! de ayni zamanda maznunların Bimarhaneden Gelecek Seyyahların Mem- Bir nun Edilmesine Çalışılacak Hasta Firar Etti Rami civarında iki gündenbe- ri garip bir adam zuhür etmiş- tir. Bu adam beline bir battani- ye sararak sokaklarda dolaşmıya başlamıştır. Rami jandarmaları bu garip adamı yakalamışlar ve tahkikata başlamışlardır. Netice- de bu adamın akli muvazenesi yolunda olmadığı anlaşılmış ve bunun dört gün evvel Bakırköy bimarhanesinden kaçan Şemset- tin oğlu Ahmet isminde bir hasta olduğu meydana çıkmıştır. Bir Kaçakçı Dün Hâi:ıis Ve Para Cezasına Mahküm Oldu Orhangariye merbut Mahmu- diye köyünden — Ali oğlu Salih bir çuval içinde — kaçak tütün götürken — yakalanmıştır. -Çuva- dan 23 kilo kıyılmış tütün zuhür etmiştir. Salih dün ihtisas mahkeme- sinde sorguya — çekilmiş, suçu sabit olduğundan (6 ) ay hapse ve (120) İira para — cezasına mahküm olmuştur. Maarifte İşler Çoğaldı Maarif — müdürüyetinin işleri fazlalaştığından İstanbul ilk ted- risat müfettişlerinden Muharrem Bey hususi, İzzet Bey resmi mektep — işlerinde müdür Beye yardım etmeğe başlamışlardır. Ceviz Ve Mısır Macaristan hükümeti ithalâtı tahdit etmiştir. Türkiyeden Ma- caristana ithal edilen mısır, ce- viz, kendir, kenevir ipliği de tah- dide tabi tutulan eşya arasın- l Günün Tarihi Hariciye Vekili Bugün Gidiyor Dün sabah şehrimize gelen Te fik Rüştü Bey Tokatlıyan "atell inmiş ve dün bazı ziyaretler kal etmiştir. Tevfik Rüştü Bey bu trenle Cenevreye hareket edecektif Bir Katil Yakalandı Burdur zabtası, üzerinde küll” | yetli miktarda kâğıt ve altın p: | mücevberat bulunan bir adam yakf Tamıştır. Tahkikat neticesinde adamın geçenlerde Ödemişte - öli rülen ihtiyar Hehmet Ağa İle kal sının katillerinden olduğu anlaşılı ve yakalanarak İzmire gönderilmiş! Abdülhamidin Verese Vekille Tevkif Edildiler “Taymis, gazetesinin veri lâmata nazaran Abdülhamidin em kini kurtarmak ve bu emlâk ve zinin kaldığı devletler aleyhine dav! ikame etmek üzere vaktile teşekkü etmiş olan bir şirketin müdürü İ yeğeni Cenevrede tevkif edilmi dir. Bunlar bu iş için 2,000,090 Isvi re franyı dolandırmakla maznundü lar. İ Spor Bugün Zengin Bir Spo Günü Geçireceğiz Bugün gerek Taksim ve gerel Kadıköy stadyomlarında birçok sabakalar yapılacaktır. Taksimde maçlarına devam edilecek, Süleyın niye - Vefa, Eyüp - Kumkapı Beykoz - Anadolu kulüpleri çarpışf' caktır. £ Kadıköyünde sahanın temel a! merasimi yapılacak, ayrıca Fi ve stanbu'spor atletleri birçok mif sabakalar yapacaklardır. Ayni manda her iki kulüp birinel, ikil 've üçüncü takımları arasında fu maçları icra edilecektir. İzmirde Zelzele İzmir, 7 (A.A) — Bu sabah 7,57 de bir zelzele olmuştur. Hai rat yoktur. Fransada İntihabat Mücadelesi Paris 7 — Fransa inti mücadeleleri bugün açılmıştır. Fransada Casusluk Paris — Marsilyada ayni ıı mensup 5 İtalyan casusu te if edilmiştir. Bunlır Krö fabrikalarında yapılan yeni F sız tayyare topu hakkındaki m! lümatı bir ecnebi hükümeti verdiklerini itiraf etmişlerdi.. Afyoncuların Teşebbüsü Ankaraya giden afyoncular hej tinden — buradaki arkadaşlarına tolgraf gelmiştir: *“Karahisar, Bolvadin heyeti y Burdur ve İsparta heyeti yoldadi! Makamata her taraftan - telgral gelmektedir. Müttehiden çalışıyor! Hasan Bey, Manav Dükkânında tarafında 40, | başına 4 — Hasan Bey: Tevekkeli fiatler ad İ * geldi - gitti , tahtalarında imişl. yak VAA | değişmiyor. Meğer ipin ucu ü Hidak yW AYA