8 Nisan 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

8 Nisan 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

Başkaları Gibi .. ee ma Olabilir Misiniz? Dünyada insanı yalnız bir şey alâkadar eder, kendisi. Diğer bir tabirle, dünyada bizi en ziyade alâkadar eden şey, yine kendimizdir. Bu umumi kaide bize şu hakikati — telkin eder: — Baş- kası olmayı öğrenmek başkası olmaktan maksat şudur: Kendi- nizi muhatabınız. gibi düşünür ve onun gibi hisseder görünmek bunu ne nekadar muvaffakıyetle yapabilirseniz, okadar — muhata- bınızı cezbe muvaffak - olursunuz. Başkalarını fethedemediğimiz zaman, onlar. gibi olamadığımız zamandır. Meselâ anne ve baba, çocuk- larını terbiyeden âcizdirler. Bir batip, kendi fikir ve his- lerinden tecerrüt edip samilerin fikir ve hislerini temsil etmedik- çe, dinleyicilerini alâkadar ede- mez. Bir avukat, hâkimi; harrir kariini elde edebiü.ılı. kazanabilmek için, onların fikir ve hislerini benimsemiye mecburdur. Başkası olabilmek, değil yalnız dost kazanyayı, fakat hayatta muvaffak olmayı da temin eder, Bu sayede kendinizi sevdirebilir, müşterinize istediğiniz şeyi sata- bilir, istediğiniz. yere — intihap edilebilir, — sevgilinize kendinizi sevdirebilir, gülüm balım olur- sunuz. Bu hakikat yalnız fertler ara- sında değil, cemiyetler arasında da doğrudur. Anlaşamıyan milletler, kendi- lerini biribirlerinin yerine koyup ta düşünmiyenlerdir. Muvaffak olmak için herşey- den evvel başkası olmayı Ööğre- hiniz. Xx Kuduz... Gemlikte On İki Kişiyi Köpek Isırdı Gemlik, 6 (Hususi) — Burada en iki kişi kuduz bir köpek ta- rafından — ısırılmışlardır.. Köpek öldürülmüş, kafası kesilerek İs- tanbul Daülkelp tedavihanesine gönderilmiştir. Bu suretle hayva- nn hastalık derecesi fenni bir surette tespit edilecektir. Adanada Esrarengiz Bir Cinayet Birkaç — gün evvel Adanada Perice bucağı denilen yerde ba- şı gövdesinden ayrılmış bir ceset bulunmuştur. — Derhal faaliyete geçen zabıta bugüne kadar he- nüz bir iz elde — edememiştir. Cesedin hüviyeti, faillerin kimler olduğu ve cinayetin neden ileri âl'diği henüz tamamen meçhul- Mersinde Hububat Satışı Mersin, 6 (A. A.) — Borsa- da yeni sene mahsulünden teslim edilmek üzere dört kuruş 15 pa- radan 200 ton Ceyhan mal: arpa ile 5 kuruş 10 paradan 400 ton Anadolu malı çavdar — satıldı. Çavdar fiatinde tereffü vardır. sON PSSTA MEMLEKET HABERLERİ Gençlık Ve Köylü lü Başbaşa Afyonkarahısar Halk Evi F Faydalı Sırrını Keşfcettı hirlere nisbetle daha — istifadeli bir şekilde de- vam etmektedir. Bugün İstanbul- da Halk Evi bile henüz intihabat işlerile meşgu- dür, Halbuki Af yon Halk Evi asıl maksada var- mak için çoktan gayrete geçmiş tr. Her cum. günü bizim evde mutlaka — bir kaynaşma vardır. Hemen her gece de — muntazam ve faydalı toplantılar yapılmaktadır. Fakat hin'm Halk Evinin en semereli içtimaı ( köy gecesi ) dir. O ge- ce bllüı köylüler evde toplana- nk hasbuhaller tertip olunuyor. eleri al BAA ÇEKE kaykller n lınuı satmak için pazar günleri Görmenin Afyonkarahisar Halk evi binası rada - kalırlar. idare eden gençler, köylüleri pa- zar akşamı evde toplamayı dü- şünmüşler — ve bu tasavvuru da derhal tatbik etmişlerdir. Gece- leyin eve gelen köylülere, anlı- cakları — bir lisanla — ziraate, yvancılığa, — sıhhata ait çok Faydalı malümat verilmektedir. Diğer taraftan şimdiye kadar birçok — konferanslar da - tertip edilmiş, — bilhassa afıyonculuğu- İşte Halk Evini muz hakkında lııl ka izahat ve- rilmiştir. Konfe- olmadığı günler münaka- şalı müsahabeler tertip ediliyor.Bir kaşalı bir konfe- rans çok cömert neticeler vermiş- tir. Bu arada bir hemşerimiz, bu civarda pek çok Üriyen tav- şanların tüylerin- | den müker fötr şapka ya- pılacağını iddia etmiş, bu iddia ile Halk Evi derhal — alâkadar ni ispat etmiştir. Ayrıca Halk Evinde zam Bsurette edebi konferanslar verilmekte, — seçilen edebi mev- zular etrafında münakaşalar ya- | pılarak gençlerin alâkaları teyzit edilmektedir. Afyon (Husu- si ) — Şehrimiz- de Halk Evi faa- liyeti, diğer şe- | buraya gelirler ve gece de bu- | d İ İ Adanada Köylüye Tohumluk Veriliyor Adana ( Husust ) — Adana çiftçi kredi kooperatifi faaliyete | başladı. Müddeti hitam bulan idare heyeti — intihabı yapılarak neticede geçen seneki heyet se- çildi. Ziraat bankası kooperatife dahil çiftçi ve köylüye tohumluk çekit parası tevzüne — başlamış olup kooperatife dahil olmıyan çiftçi ve köylülerin muhtaç olan- larına da yardım edileceği an- laşılmaktadır. Bankanın verdiği para cüz'i olmakla beraber çe- kit parası bulamıyanlar için za- manında bir yardım olmuştur. Son yağınurlar çiftçinin yüzü- nü güldürmüştür. Bu yağmurlar bilhassa hububat için çok Ffaide- lidir. Umumi vaziyet — şayanı memnuniyettir. Edımede Güzel Bir ir Lâboratuvar İnşa Ediliyor Edirne ( Husust ) — Bir. müd- det evvel Lise ile Muallim mek- tebinin müşterek surette istifade etmesi — maksadile bir fizik ve kimya lâboratuvarı inşasına ka- rar verilmişti. Bu karar elyevm tatbik mevkiine konulmuş bulun- maktadır. Şimdiki halde binanın temel hafriyatına — başlanmıştır. Binanın iki aya kadar bitirilme- si için faaliyet ve gayret göste- rilmektedir. İki mektebin İştira- ki temin edilmek üzere aradaki divar da yıkılmıştır. Lâboratu- yardan aynı zamanda Kız Mual- lim mektebi ve Ortamektep ta- lebeleri de istifade edecektir. SALÂHATTİN 800 Senelik Kıymetli Bir Tarih Hediyesi Bergamadan yazılıyor: Resmini — gönderdiğim — bir âbide tamam sekiz yüz senelik bir tarih yadigârıdır. Selçukiler devrinde yapılmış olan bu mina- re çini tuğlalarla örülmüş, çok kıymetli bir Türk — şaheseridir. Bu güzel ve kıymetli âbide bir kaç sene evvel kısmen — tamir edilmiş, etrafı açılmak suretile güzelliği — meydana çıkarılmıştı. Şimdi de etrafına bir parmaklık yapılacaktır. Kaza kaymakamı Haşim Bey bu hususta belediye ile temasa geçmiştir. î Alâiyede Su İşinâe Hare- kete Geçildi Alâiye ( Husust ) — Kasaba- mıza bir saat mesafede ( Dim ) çayı isminde oldukça büyük bir dere vardır. Senelerce evvel bu suyun kasabamıza — getirilmesi düşünülmüş ve bu hususta lâzım gelen mukarrerat ittihaz edil ti. Geçenlerde bu kararların tat- biki için harekete geçildi. Kasa- Bamıza — gelen su mühendisleri rojeleri — tanzim için faaliyete Eı;lıdıhr. Bütün kasaba halkı- nım en büyük temennisi bu su- yun bir ân evvel kasabaya ka- dar isalesidir. Çünki şehir civa- rında çok müsait arazi olduğu halde su fikdamı — yüzünden hiç bir istifade temin edilmemekte- dir. — Fakat bu iş başarılacak olursa — Alâiye halkı büyük bir varlığa kavuşacak ve hiç şüphe- SİZ porîıkıl ihracatı artacaktır. M ASIM Bandırmada Fırıncılar İhtiyaçtan ÂAz Ekmek Yapıyorlar Bandırma ( Hususi ) — Kasa- bamızda son günludı balk ek- mek almak için fırınların önü- nü hinca İımç doldurmaktadır. Sebebi ekmeğin çabuk bitmesi- dir. Bütün Bandırma - fırıncıları el birliği edip az ekmek çıkars makta devam etmektedirler. Ga- yeleri ekmeğe narh koydurmak- tır. Unların — pahalı satıldığı bu şırada ekmeklerin ucuz salılma- sile zarar etmekte — olduklarını söylemektedirler. En iyi ekmek 7 kuruştur. 6 ve 5 kuruşa ka- dar ekmek satıldığından bütün Bandırma halkı ekmeklerini h- rından — hazır almakta ve evde t munla- | K —". Söz Aramızda . İş Kadını Evlendikten Sonra Ev Kadını Birçoklarının ev hayatı yıkılı: Kadının yeri evdir. Kadım ev de oturmalı, ev işile meşgul ©/ mali. Yuvayı yapmalı demelerint ve kadının iş hayatındaki muvi fakıyetsizliğini hergün — yüzi vurmalarına rağınen, bugün herkes hatta hissen taraftar ııııyıılıı-. yukardaki — itir. yapanlar bile kadınların çalışmaâ* sının — bir emrivaki — olduğ kabul - ediyor. Hemen herkes erkek evlâdın! olduğu gibi kız evlâdımı da b boşluğu doldurmak üzere yetif' tirmiye uğraşıyor. Yalnız yuv& yapmak, yalmz erkeğini memnuft etmek, çocuklarına bakmak üz yetişealerin miktarı hergün bi daha azalıyor. Fakat bugün kadınların hayatı ekseriya evleninciye devam ediyor. Evlenince işind çekiliyor. Ya süs kadını, ya kadım oluyor. Süs kadını bertâ' | raf, ev kadınının işten çekilmesik evlenmeden evvel çalışması kadaf | bir. emrivakidir. olmuş ve hemşerimiz de iddiası — Onun hiç kimsesi yok. bir anne, ne bir nine, ne de b hizmetçi veya aşçı.. Ev temizlenecek.. kim temil liyecek? İşinden dönünce yemek pişirilecek kim? İşinde dönünce kadın çamaşır, ütü.. evi' göze görünmiyecek bin kadar b fakat vakit yutan'bin bir işi Ne yemeği temin eden munta: ve ucuz bir lokanta, ne de çamâ' şır yıkayan bir çamaşırhane, ne emanet edebilecek b akımhane bulamayınca, evlen kadının ışıııden vıxgeçmul o hazırlanan bir emrivaki değil d€ nedir? Kadınm evlendikten sonfi işine devam edebilmesi için om larından o iş yükünün - kaldırıf ması, kocasile ayni şeraiti icri tâbi olması lâzımdır. B, HALİM İzmirde Usturalı Bir Yankeseci Bin Lira Aşırmış İzmirde bir ticarethanenin k! misyonculuğunu yapan Celâl B isminde bir zat, polise müraı ederek cebinde bulunan bin ranın bir yankesici tarafınd çalındığını — söylemiştir. İddiayf ö yankesici, para bulun cebi ustura ile kesmiştir. Zabi? tahkikat yapmaktadır. Belediye Sulh Mahkemeleri Ankara, 7 (Hususi)>— B bulunan Beledive Reisiniz Muhi€” din Bey Belediye Sulh Mahk€ melerinin derhal teşkili için A? liye Vekâletile temasa geçmişti” Bunların masrafını belediye &' ruhte ettigi için mahkemel yakında — faaliyete — başlam muhtemeldir. Muhiddin Bey lediye istimlâk kanununun maddelerinin — tadili — hususu teşebbüslerde bulunuyor. ——— —— — yapılan ekmeklerden sa etmektedirler. Fırıncılar bu yüzden ek narh koydurmak gayesini 1W etmektedirler.