April 8, 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

April 8, 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

Kari Mektuplarıt Tayyare Biletleri Ankamda,îw_îifî Bankalar Vasıtasile Satılması İsteniyor Dün Ankara bakkal ve tütün bayilerinden 20 imzalı bir mektup aldık. Bu mektupta tayyare bileti satış şikâyet — edilmektedir. bulâsatan deniyor ki: Ankarada tayyare bileti bayi- liğini munhasıran bir zat yap- maktadır. usulünden Mektupta Bu usul müesseseye sende 30 bia lira kâr bırakmaktadır. 70 bin nüfuslu —Ankara şehri çok dağınıktır. Biletler yalnız bir mü- essesede satıldığı için, halka lü- zumu miktarda arzedilememekte- dir. Çankaya, Geçiören, Yenişe- | hir ve Cebeci sakinleri bilet almak isterlerse Ankaradaki müesseye gelirler, devairi resmiye gibi günün muayyen saatlerinde açık bulunan gişeden biletlerini alıvlar. Gişe, raklâm yapmaktan, müşteri celbetmekten müstağni- dir. Ankara, nüfusuna nisbetle, tayyare bileti almak — kabiliyeti | en yüksek bir şehirdir. Tek gişe usulü bu kabiliyeti asgari — haddine indirmektedir. Birçok defalar müracaat ederek İstanbul İzmir - ve sair şehirlerde olduğu gibi bu satışın serbest bir hale getirilmesini . istedik. Cemiyet bu usulü altı sene ev- vel tecrübe ederek ziyana uğra- dığı cevabımı. verdi. Mevcut - talimatnamedeki şe- taiti haiz talipler pek çoktur. Satıcıların çoğaltılmasile cemiyet menfaati çıkacaktır. Eğer cemiyet bayiler- le ayrı ayrı uğraşmıya bulumıyorsa, — bazı en azdan iki misline dan birini bu işe tavsit edemez mi? Bu meselenin tetkikini bir istida ile Bışvekllenen de rica ettik. Dört Senedenberi Müracaat- | a z larım Semeresiz Kaldı Hükümetin müsaadesile bun- dan dört sene evvel ailemle be- raber ana vatana hicret ettim. Kanun! — müddeti zarfında —ait olduğu makama birçok defalar müracaat ederek tecilimi istedim. Semeresiz — kaldı. - Dahiliye ve Başvekâletlere şikâyette bulun- düm, bir netice hasıl olmadı. Ait olduğu makamın nazarı dik- katini celbetmenizi rica ederim. Salihlinin Sart köyünden İbrahim oğlu HASAN Cevaplarımız A. Tekin Beye: Bildirdiğiniz meselenin mevzu- | bahs edilmesine lüzum kalmamış- tır. Çünki o meseleden — artık vazgeçilmiştir. * Beyazıt — Okçularbaşı — 325 numarada mimar Cemal Beye: Heyeti Vekileye arzedilen ar- madaki ay yıldızın şekline itiraz | ediyorsunuz. Bu husus bayrak talimatnamesinde tespit edilmiş- tir. Şikâyetinizi — alâkadarlara bildiriniz. — Ankarada | bu | vakit | vilâyetlerde | olduğu gibi milli bankalarımız- | | eritmişli. Genç Fredrik — bütün hayatı İstokholm, 25 (Mart) — Kib- rit kırah “Kroger, in ölümü etrafında kapan fırtına dinmeden evvel İsveç efkârı umumiyesi yeni bir mesele ile karşılaşlı. Bu mesele — kibrit dar etimez, fakat mahiyet itibarile ondan defalarca fecidir: Bir sabah Fredrik von Sydav adını taşıyan genç bir milyonerin İstokholm Palas — otelinde işgal ettiği dairenin telefonu çalınmıştı, aşağıdan kapıcı: — İki — efendi sizi görmek | istiyorlar diyordu. — Lufen isimlerini sorunuz! Delikanlı kulağında — telefon heyecanla bekliyordu. Cevap pek | sert olarak geldi: — Bu efendiler - isimlerini söylemiye lüzum olmadığını söy- lüyorlar. Mühim bir vazifenin ifası için gelmişler. — O halde bir dakika lesinler, geliyorum. * Delikanlı telefonu bıraktı, bir saniye masaya dayanarak bek- tımanı, içerde ketmek lâzimgeliyordu. Hayatını bir an içinde bütün safhaları ile gözlerinin önünden geçirdi: Evvelâ kendi şervetini, somra- da zevcesinin cıhaz - olarak - ge- tirdiği parayı kumar masalarında ye eğlence âlemlerinde süratle Birkaç defa babasına müracaat etti. Birkaç defa yar- dım gördü. Fakat babası oğlumun atisinden ümidini o kadar kesmiş- ti ki, yardımlarına nihayet verdi. karalının ? | ölümü gibi bütün dünyayı alâka- Uda | kola yapmakta olan Madam Zot- Bu muhteşem apar- | yatağında | | uyumakta olan zevcesini, hatta dışarda bütün zenginliği ile ışık — saçan güneşi artık ebediyen ler- | SON POSTA | POSTA Dunyada Olup Bıteııler4 Tn ermı Dört Saat İçınde Altı Kişiyi Oldüren Bir Genç Mılyoner KibritKıralınınÖlümün Fredrik von Sydov için artık mühtekir — sarraflara — müracaat etmekten başka çare kalmamıştı. bir defa bu yola girdikten sonra bütü — İstokholmde maruf olan ihtiyar Zotterbergin eline düştü. İhtiyar sarraf istenilen parayı verdi. Müsrif gencin babasının ya- kında öleceğini tahmin ediyordu. Fakat bu ölüm gecikince alaca- ğını gencin babasından istedi, ret cevabı aldı. Gence döndü: — Paramı derhal vermezseniz mahkemeye müracaat edeceğim, | dedi. İstokholm gazetelerinin anlat- tıklarına nazaran genç Fredrik | bu tehdidi mütakıp başka muhte- kirlere — müracaat — etmiş, pa- ra istemiş, bulamamış, nihayet bir gece ihtiyar (Zotterberğ)i ziyarete giderek mühlet istemiş. İki adam köşkün Üüst katın- konuşuyorlarmış, alt katta terberg ile yegenleri, iki genç kız birdenbire bir gürültü işide- rek yukarı koşmuşlar — ihtiyar | sarrafın ruhsuz olarak yerde yat- tığinı görmüşler. İ ea Parisde Telefon Aboneleri Her Sene Azalıyor Paris; 5 (Hususi) — İktısadi buhran — dolayısile halk - bütün masraflarını azaltmaktadır. Paris telefon — şirketi 930 — senesinde 5,294, 931 senesinde de - 10,894 abonesini kaybetmiştir. Ingiliz Bankası Reisliği İntihabı Londra, 7 (Hususi) — 13üncü defadır ki Sir Montegü Norman bir sene müddetle yeniden İngiliz Devlet bankası riyasetine Sir Ernest Mosgrav da ikinci reisliğe intihap edilmişlerdir. Geçen Bilmece- mizi Doğru Halledenler ( Dünkü nushadan devam ) İstanbul Erkek - lisesi birinci &- mıftan 874 İbrahim Etem, Gelen- | bevi Ortamektebi ikinci sınıftan | 483 Tevfik, İstanbul Erkek lisesi birinci sınıftan - 716 Nahit, Üs- küdar 15 inci mektep dördüncü sınıftan 373 Melâhat, Galata Mu- sevi lisesi talebesinden Eskinazi Refael, Gelenbevi Ortamektebi üçüncü sınıftan 380 Hayrettin, Üsküdar Muhtelit Ortamektebi son sınıftan 537 Hayrı, İstanbul Orta Ticaret Mektebi talebesinden 958 Ahmet Salâhaddin, Beyoğlu Birinci Mektep dördüncü simıftan 57 Nezahat, İstanbul Birinci Mek- tep talebesinden 262 Muhiddin Fehmi, Kadırga Üçüncü Mektep talebesinden 410 Ali Osman ğ Bey ve hanımlar. sefahatle geçirdikden — sonra.. Genç Fredrik elinde bir lobut ayakta duruyormuş, Üç kadını görünce belki de bir cinnet buhranına tutularak — özerlerine atılmış birer lobut darbesi ile her üçünü de yere sermiş... 'Baba İle Oğul Karşı Karşıya... Yine İstokholm gazetelerinin anlattıklarına göre zabıta ilk saat- lerde ihtiyar sarrafı, karısını ve yeğenlerini kimin öldürmüş olabi- leceğini anlamamış, fakat Fred- rikin babası şüpbeye düşmüş, oğlunu çağırmış: — Haydut, itiraf et bakayım, katil sensin:.. — Evet, benim! Fakat kabahat senin, çünki bana para vermedin, mecbur. oldum — ödünç — aldım, ödeyemedim, öldürdüm. Münakaşa büyümüş, Frederik yine bir cinnet buhranına tutu- larak bu defa da babasını yere sermiş ve çıkarak doğruca ote- line gitmiş.. * Zabıta bu defa hakikati keş- fetmeğe gecikmemiş. Katili tut- mak Üzere otele iki memur göndermiş, fakat genç Frederik telefonda söylediği gibi aşağıya inecek yerde yatak odasına gir- miş. Revolverini uyumakta olan karısının şakağına dayamış, ateş etmiş.. Bundan sonra ne yapmak ar- zusundaydi, belli değil,belki ken- disini öldürecekti,belki de nefsini zabıtaya teslim edecekti. Fakat anlaşılan yekdiğerini takip eden altı cinayetin verdiği heyecan kalbine tesir etmiş ola- cak, zabıta memurları bir müd- det sonra yukarıya çıktığı zaman genç Frederiği de — zevcesinin yanında — fücceten ölmüş bul- muşlardır. “ÖMER HAYYAME 932Senesinin En Heyecanlı Romanı Selçuk Saraylarında Sevda Ve Istırap Maceraları |D Birkaç Güne Kadar (Son Posta ) da | caddesi p kazananlar: Gelenbevi Ortamektebi ikin- €i sınıftan 92 Ahmet, Sultanah- met numara 30 Fikret, Beyler- beyi İskele karşısında numara 15 Rüveyde, Ankara Kız lisesi talebesinden numara 26 Fikriye, Adana Erkek Lisesi onuncu s- nıftan 204 M. Kemal, Erbaa Eczacı Camal Bey kızı Nevin, Zonguldak Avukat Tevfik B. oğlu Naci, İzmir Ticaret mektebi ikinci sınıftan 75 Muzaffer, Galata Mu- sevi erkek mektebi beşinci sınıf- tan Vitali Pardo, Balikesir Birin- ci ilk mektep dördüncü sınıftan 3 Şevket, Çenberlitaş KâtipSinan 9 numarada Muazzez, Çorlu Şecaattin mektebi - ikinci sınıftan 512 Turguüt — Ankara Orta mektebi ikinci sımftan 320 — Yusuf, Bursa — Ortamek- tebi talebesinden 445 Mehmet Emin, Ankara Ortamektebi birinci sınıftan 80 Macit, Bebek Küçük Bebek Dereboyu 18 Hayrümnisa, Ankara Erkek lisesi birinci sımf- tan 786 Halit Galata Büyük hen- dek Sabiha Hanım abartıman Vitali Alçe Bey ve H. lar. Birer şişe mürekkep alacaklar: —— İstanbul Kıx Lisesi talebesin- den 263 Perihan Mahmut, İstan- bul 43 üncü Mektep talebesin- den 40 Nermin, Pertevniyal Li- sesi talebesinden 16 Halil, İstan- bul Terzilik Mektebi ikinci sın- fından Necabettin, Gazi Osman- paşa Örtamektebi yedinci — smıf- tan 137 Tarık. Türkiye Cümhuriyeti Alacaklar Ankara Erkek lisesi birinci sınıftan 387 Ali Baki, Balikesir — Erkek orta mektebi birincin sı- nıftan 325 Nazif, Hayrebol İlk- mektep talebesinden 340 - tasvir, Sivas Hafız Recep ilkmektebin- de 212 Hadiye, Adana Ticaret- metebi son sınıftan 189 M. Hikmet, Muhtıra defteri kazananlar — Salihli Muhtar Hamdi B. kızı Saliha, Konya Erkek lisesi tale- besinden (li —Mecit, Ankara Erkek Ortamektebi birnici sımf- tan 68 Avni, Galata Musevi İlk mektebi dördüncü sınıftan Soryanoı Adana Cümhuriyet — ilkmektebi — beşinci sınıftan 587 Hidayet Lütfi, Manisa ortamektebi birinci sınıf- tan 290 Avni, İstanbul İnkılâp lisesi talebesinden Müeyyet, Da- — rıca ilkmektep talebesinden 178 Ali Hayri, Gazi paşa mektebi ( Devamı 10 uacu sayfada ) 4 Haritası