6 Mayıs 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

6 Mayıs 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

TTT O A ÇÇT # Says " 67 Halkın Sesi ı Vergi Kaçakçılığı Yapanlar ÖOrozdibak — müesses sinin kazanç vergisi gizlediğini, " bu sebaple kendis'nden mühim miktarda ceza alındığını yazdık. Bu bususta halkın töylediklerini de okuyunuz: Örser Mazum — Bey ( Fatih Ta'ebe Yurdu 6) — Kaçakçılık, milletin hazine- sine el uzatmak demektir. İkt- sadi buhramı yenmek için hükü- met ve millet elele vererek çalışır ve birçok Ffedakârlıklara katlanır- ken kaçakçılık yapmak bence ucu biyanete kadar gidebilen ağır bir suçtur. Bunun için Hükümet İhtı- sas mahkemeleri teşkil etti. Ağır cezalar koydu. Vergi kaçırmak ta bence Gümrük kaçakçılığı kadar fenadır. Hele bu para kazanç vergisi olursa doğrusu insanın canı pek sıkılıyor. Enver Bey (Nuıu.ı:. apartmam) — Orozdibak müessesesinden (32) bin liralık kaçak vergi tah- sil edilmiş. Bunu gazetede oku- duğum zaman çok hayret ettim. Memleketimizde milyonlar kaza- nan müesseselerin vergi kaçakçı- lığına kalkışmaları, çok can sıka- cak bir haldir. Memurlarımız vergi kontroluna daha ziyade ehemmiyet vermelidirler. * Nuri Bey Küçüklang (85) — Dünyayı saran iktısadi bul- ranı atlatmak için en büyük me- Bur ve işçiden en küçüğüne kadar Ücret ve maaşlarından fedakârlık yaparken vergi kaçırımya ve her- hangi bir kaçakçılığa taşebbüs etmek milletin hazinesinden hir- sızlık yapmak demektir. Muntafa B.;m.sızuım bahçe sokak 21) — (Hilenin harmanı olmaz ) derler. Millet dişinden, tırnağın- dan arttırarak bütçesini tanzim ederken Hazinenin menfaatlerine göz dikenlerin bu paralardan hayır görmiyecekleri pek tabiidir. Birçok Harbi Umumi zengin- lerinin akıbetlerini hepimiz gör- dük. En tatlı ve zevkli kazanç namuskârane — olandır. — Gayri meşru paradan zevk olamaz Buğday Önumuzdekı Mevsimde Vaziyet Fena Değil Alınan haberlere göre Diyar- bekir, Mardin, Elâziz mıntakala- rında kâfi derecede — yağmur yağdığından - bu sene buğday mahsulü iyi olacaktır. — Yalnız Halepte açılan iki ispirto fabri- kası Cenup vilâyetlerinden külli- yetli akdarı çekmiye başladığın- dan bu vilâyetlerde akdarı zeriyatı fazlalaşmıştır. — t Yolcu — Aman Hu.ıı ch. v —dııı.Nealdı? ği v A SON POSTA DAHİLİ HABERLER Limon Kaçakçılığı Tahkikatı Mühim Bir Safhaya Girdi... 4000 Sandık Limon Müsadere Edildi Tahdit sisteminin tatbik rüğünde de yirmi kadar maktadır. Yaptığımız tahkikata göre < Yaş Meyvar Harice Tayyare ile Meyva Gönderilecek Harici Ticaret Ofisi yaş mey- va ihracatına ehemmiyt vermek- tedir. Ofis, Mısır, Suriye, Filistin, Almanya, diğer bazı memleketlerde Türk yaş — meyvalarının sürümü için mühim tedbirler alacaktır. Mey- valarımız. tasnif edilecek, amba- Avusturya, Fransa ve Iâjlar mükemmel yapilacaktır. Ofis önümüzdeki aylarda Berlin ve Viyanaya tayyare ile Türk çileği göndesilmesini temine uğ- raşmaktadır. Kıskançlık Yüzünden Bir Cinayet Cibangirde oturan amele Salih isminde bir şahıs, yedi aydanberi beraber yaşadığı metresi Saadet Hanımı kıskançlık yüzündan br çakla tehlikeli surette yaralamıştır. Saadet Hanım hastahaneye dırılirken yolda, ölmüş katil Salih yakalanarak Adliyeye verilmiştir. Yangın Meselesi Evvelki günkü Sultanhamamında Gülüzar mağa- zası sahibinin tevkifine dair bir haber vermiştik. Halbuki Rafet Osman Beyin müstantiğe mura- caati sadece usulüne ait bir is- | tintak muamelesinden ibaret olup | yangınında kat'iyen | mağaranın alâkası — olmadığı Kendisi ıeıbe.ı"ır anlaşılmıştır. tarihinden limanda yapılan limon kaçakçılığı hakkındaki tah- kikat bütün ehemmiyetile ilerlemektedir. le ile alâkadar olarak Haydarpaşa iki memura işten el çektirildiği gibi İstanbul güm- memurun Mes'uliyeti tahakkuk edenlere çektirileceği kuvvetle tahmin edilmektedir. getirtilen Kimonların vezinleri tahkik edilmiş, gümrükçe urlılın Iımon kalk- | itibaren | Bu mese- gümrüğünde ifadeleri alın- işten el Deveİle'- Reklâm Yapılacak Geçenlerde bir müessese Be- lediyeye müracaat ederek deve ile reklâm yapmak için müsaade istemişti. Belediye bir ilân şir- ketine mukavele ile bağlı olduğu için buna müsaade etmemiş ve Daimi Encümenin fikrini sormuş- tu. Daimi Encümen ilân resmini vermek şartile bunda bir mahzur görmediği için dün Kabataşta ispirtosuz Şşampanya satan bir müesseseye deve ile reklâm yap- ma müsaadesi vermiştir. Feci Kaza . Bir Amele Ezilerek Derhal Öldü Ayvansarayda Kalafat yerin- de kızak üzerinde bir kayığı tamir etmekte olan amele İbrahim kayığın altındaki — payandaların kırılması Üzerine kayığın altında ezilerek derbal ölmüştür. Amele Halil de ağır surette yaralanmıştır. Diğer amele Ahmedin de yarası hafiftir. Yaralılar hastaneye kal- dırılmıştır. |Afyon 'Yükseliyor nüshamızda | Dün piyasada Afyon üzerine hararetli muameleler — olmuştuür Amasya, Akşehir afyonları 12 buçuk ve Gümüş Haciköy malla- ı da (13) liradan satılmıştır. AF yon ihracatı ile iştigal eden bir mücssese bugünlerde (15) lira- dan yüz sandık afyon alacağımı | | lar kesme | 60-62-65 üzerinden satmak- sandıklarının vezinleri beyannamelerde yazılı vezin- lere nazaran noksan çıkmıştır. limon tacirlerinden iki bin liraya yakın para cezası alınmıştır. Bütün bunlardan başka hükmen kaçak addedilen dört bin sandık limon müsadere edilmiş ve gümrük tarafından satılığa çıkarılmıştır. Tahmi- men ( 25- 30 ) bin sandık limonun hükmen müsade- re edilmesi lâzım geldiği söylenmektedir. Limon meselesi hakkında Gümrük ve İnhisarlar Vekâletine peyderpey malümat verılıncktedır Bu yüzden bazı Mahalle Bakkalları Yine Pahalı Satıyorlar Alman haberlere göre hükiü- met bu ay için epeyce şeker it- haline müsaade edecektir. Bu ay sıraya giren şekerlerin ekserisi tozdur. Şeker tacirlerin- den bir grup — dün Ticaret mü- dürüyetine gelerek — toz şekeri toptan 37 - 38; kesme şekeri de 40 - 42 liradan satacaklarını bi dirmişlerdir. Toz şekerin pera- kende 49-50; kesme şekerin de 52 - 58 kuıuşıı salılması icap etmekte ise de maalesef bakka- şekeri semtine göre tadır. Neşriyatımızı Teyit Eden 'Bir Vesika Bahçekapı hâdisesi esnasında maktul düşen — şahsın hüviyeti hakkında — alâkadar — dairelerce yapılan tahkikat Üzerine merku- mun Estonya tebaasından Yülyüs Liblik namındaki şahıs olduğu kat'i surette taayyün etmiş oldu- ğundan bunun haricinde rivayet- lere müsteniden — yapılan neşri- yat tekzip olunur efendim. Polle - Müdürü ALİ RİZA Darülfünun Kızlarına Sarkıntılık Şehrimize — gelen — Romanyalı Darülfünunlularından —iki — genç kıza sarkıntılık eden Sava ve Petro yakalanmışlardır. Hakların- dz mhkıkııı başlanmıştır. geç I — Kanalizasyon çukuruna mı — düş- I tün ? 3 — Yoksa evde dahiliye nazırından Vd'",'k mı yedin ? | Gunun Tarihi Kadro Harici Kal mış, Fakat... Hilâfı hakikat beyanat vererel kadro harici açık maaşı almaklı maznun Sabık Defterdarlık memur larından Mehmet Sadık, ve bu be yanname münderecatını bilâ tetkil tasvipeden Beşiktaş Kılıncali mahal- Tesi ihti bheyetinin muhakemeleri- ne devam edilmiştir. Lüzumu muha: keme kararındaki noksanların ikma: li için muhakeme başka bir yüne bırakılmıştır. Muhtelisler Bulunamıyor Sekiz sene evvel Kadiköy Bele- diyesinde vukubulan ihtilâs davam- na dün Ağir Cezada devam edilmiş- tir. İhtilâs maznunları 11 kişidir. 6 vi halâ bulunamamıştır. Maznunların taharrisi için muhakeme başka bir güne bırakılmıştır. Polisier Mahkemede Musolini Ahmet namında bir kos münlst maznunu dövmekle maznun polislerin. muhakemesine dün Ağır Ceza mabkemesinde devam edilmiş- tir. Kambiyo Meselesi Şehrimizde alâkadar makamlara gelen malümata göre Yunanistan yeni bir kambiyo kanunu çıkarmış« tır. Bu kanunun dördüncü maddesli Türk tüccarlarını ehemmiyetle alâ- kadar etmektedir. Bu kanundan evvelki zamaza alt olup kambiyo alınmamak yüzünden tediye edilmemiş olan ticaret borç- ları, her alti ayda yüzde onu veril- mek süretile Ödenecektir. —Ayrıca Hhalât ticaretinde hakiki we müsbet ihtiyaçlara göre kambiyo verilecektir. Beyoğlunda Gülbahçe gazinosun- da biribirlerine —tabanca atarkes Hulüsi Bey isminde birisinin yart- lanmasına sebebiyet vermekle maz- auo Tahmil Tahliye amelebaşısı Ces mal ile otelci Ahmedin muhakeme- lerine başlaamıştır. Yankesici Karı Koca Hatice isminde bir kadın koca- sile birlikte 20 inci mektep hade- mesi Şakir Ağanın (1 lirasını çalar- ken yakalanmışlardır. Yankesici karı koca Adliyeye verilmiştir. Bebekte Bulunan Ceset Kimmiş ? Birkaç gün evvel Bebekte bulu- nan ceset teşhis edilmiştir. Cexedin, Kılkış muhacirlerinden Hüseyin oğlu Hüsnüye ait olduğu, ve boğularak öldüğü anlaşılmıştır. Zahire Piyasası Dün Anadoludan İstanbula 54 vagon buğday gelmiş ve ekstıralas altı kuruş üzerinden satı'mıştır. Buğday piyasası — gevşektir. Dün piyasada uğlak tiftiği 67,5 ve yapağı 49 kuruştan satılmıştır. Memnu Silâh Taşıyanlar Beyoğlu ve Taksim merkez- leri evvelki gece şüpheli kahve- lerde silâh aramışlardır. Üzer- lerinde — silâh çıkan — şahıslar Adliyeye verilmişlerdir. Silâhlar müsadere edilmiştir. İi 4: Hasan Bey — Yok canım. Kırk I ılda bir hovardalık edip otomobile bindim. YUi SALSRİA